Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
En del av ditt inlägg hamnade i mitt inlägg du citerade:
”Brukade han inte ha trekvartslånga shorts? Varför skulle han dölja ett sår? Han är ju Skogens äventyrare..”
Jo han bodde antagligen i dem. Därför fick han ett sår precis under där de slutade vid knät.
Men är man kallad som vittne ang försvunnen person kan man ju tänka sig att man drar på ett par långbyxor för att dölja den färska skadan om man är gärningsman. Om man förstår lite hur poliser tänker och vad de normalt reagerar på.
Jag tror att han är överoptimistisk över sin egen duperingsförmåga mot de här poliserna. I hela hans liv har han lyckats lura människor och dölja sin mörka sida.
Tänk på hur @Medinsyn beskrev honom; som en glad färgklick som har kiss- och bajshumor.
Bakom denna fasad finns det mörka tankar som att utplåna sin familj för att mamman till barnen har depression. Han har också lyckats undanhålla den destruktiv relationen under åratal, till och med för JG. Han lyckas med konstycket att få svärföräldrarna att försvara honom trots det 6 år långa sveket mot dras dotter, att få JG ta hans parti mot LW och få anmälningarna mot honom avskrivna.
Hans lögner kommer så lät ur honom, han behöver inte ta ett djupt andetag. Ingen kan tro att en människa kan ljuga så bra eftersom han verkar vara en hyggligt normal person som är en aktiv friskportare. Tills den dagen kommer när han får stora problem.
Hans taktik har nog alltid gått ut på att föregå (ta kontakt, berätta sin version först, se till att visa upp sin mobil osv) för att sedan köra damagecontroll. Han har säkert inte planerat just den här uppläggningen i detalj under en längre tid, men har vissa punkter i sin plan.
Att verka så "vanlig som möjligt", dvs i hans ögon är att ha vanliga byxor (att ha långbrallor skulle alla undra varför han hade på sig i den hettan och särskilt som han aldrig brukade ha sådana. Såren visste han att han skulle kunna bortförklara.
Redan i mars- 18 gör han de obehagliga sökningar på: Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·
• Google-konto Hjälp och liknande på SDs mobil och dator.
Han bortförklarar det i rätten (?) med att döttrarna tappar bort sina mobiler. Visst, det kan ha hänt. Men åklagarna borde ha pressat mer på varför han då gör sökningar låsa, rensa...För mig känns detta som en förvarning om vad som finns i hans tankar.
Förmodligen har SD under en längre tid tänkt "mordiska " tankar, men inte haft någon perfekt plan eller uttänkt tidpunkt. Den sista tiden började SDs mående försämras kraftigt (ingen glad färgklick) av att HD höll på att slinka ur näven och Lena började sätta sig emot honom.
Någon av hans bekanta eller grannar sa att SD var en person som alltid hade en lösning eller letade fram en sådan på problem. Jag förmodar att det handlade om praktiska saker. För när det kommer till hans psykologiska problemlösningsförmåga upptäcker man ju redan tidigt att det finns stora luckor.
Så när tiden blir knapp, och möjligheten till att lura ut Lena på en längre tur (lill- killen hemma) så är han en chanstagare, tror att han samma tur som han brukar ha. Bara köra på. det brukar lösa sig.
Bara gå till polisstationen, visa upp sitt vanliga jag, sin mobil (redigerad ?) och låtsas som det regnar.
Men vad han missar är att man kan inte låtsas som det regnar (och flörta) när en nära vän är försvunnen.