2020-12-29, 21:33
Medlem
Hellre en skjuten tjuv än en tjuv på fri fot 🙂
Citera
2020-12-29, 21:35
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vet du ens själv vad du skriver?
Helt rätt, inget jag skulle kvalificera mig för och det är jag evinnerligt tacksam för.

Men det tycker du alltså är ett viktigt inslag och en garant för bra poliser?

Hade man skickat ut två stabila poliser på det här fallet som växt upp bland hyreshusen, som själva varit inblandade i ett och annat slagsmål i tidiga tonåren, haft en kompis farsa som var psykiskt sjuk och en granne som var missbrukare osv kan utfallet ha blivit helt annat. Sånt här kan inte en psykolog varken förstå eller relatera till. Det flyger över huvudet på dom när dom sitter och funderar på hur polisen ska kunna bli en mer attraktiv arbetsplats för HBTQ-personer etc.
Du är medveten om att tråden handlar om Eksjö?
Det är inte Rinkeby det handlar om här.
( jo jag vet att vissa hyreshus finns)
Eksjö. Mitt i Småland. Lite mer som Astrid Lindgrens Katthult utanför Mariannelund.
Senast redigerad av stortan 2020-12-29 kl. 21:38.
Citera
2020-12-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter

Nu har jag inte lusläst tråden men uppfattar det som att han försökte ta sig in i sitt eget boende som han låst sig ute ifrån.
Så din oneliner framstår som hyfsat ointelligent.
Citera
2020-12-29, 22:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vet du ens själv vad du skriver? Hoppas du har någon som hjälper dig med meningsbyggnaden om du själv ska söka jobb.

Jag tror jag förstår vad du försöker säga och det är så klart ett jätte problem om psykologen själv inte ser färdigheter som finns där och letar efter sådant som inte behövs.

Jo, jag är väl medveten om att det förekommer mängder med rekryterare och psykologer för att tillsätta många befattningar inom yrkeslivet. Och det är ju just därför det ser ut som det gör i samhället. Slätstrukna vattenkammade små Jonas och Malin så långt ögat når, som lyckats ta sig igenom alla tester av värdegrunder och annat som kan sticka ut och som ängsligt lägger hela dagarna på att se till att dom håller sig inom ramarna.

Helt rätt, inget jag skulle kvalificera mig för och det är jag evinnerligt tacksam för.

Men det tycker du alltså är ett viktigt inslag och en garant för bra poliser?

Hade man skickat ut två stabila poliser på det här fallet som växt upp bland hyreshusen, som själva varit inblandade i ett och annat slagsmål i tidiga tonåren, haft en kompis farsa som var psykiskt sjuk och en granne som var missbrukare osv kan utfallet ha blivit helt annat. Sånt här kan inte en psykolog varken förstå eller relatera till. Det flyger över huvudet på dom när dom sitter och funderar på hur polisen ska kunna bli en mer attraktiv arbetsplats för HBTQ-personer etc.

Att man har "sett och varit med om saker" i förorten innebär inte att man automatisk har fått en mental styrka som gör att man är lämpad som polis. Att man själv har hamnat i slagsmål är något som psykologen ser negativt på. Det handlar mera om att man bör ha en inre stabilitet och har man det så spelar det ingen roll om man bor i förorten eller i ett villaområde.
Citera
2020-12-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Nu har jag inte lusläst tråden men uppfattar det som att han försökte ta sig in i sitt eget boende som han låst sig ute ifrån.
Så din oneliner framstår som hyfsat ointelligent.

Tror du på allvar att polisen skjuter en person som slår på en ruta?
Citera
2020-12-30, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chdif
Så du är för att skjuta psyksjuka?
Då hoppas jag fan att du drabbas och blir skjuten...idiot.
Att punda är ingen diagnos vettu...Så hoppas på du lowlife.
Citera
2020-12-30, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Att punda är ingen diagnos vettu...Så hoppas på du lowlife.

Du kanske borde läsa på lite om fallet innan även du outar dig som lågbegåvad?
Citera
2020-12-30, 08:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Men det är ju med psykologen det krockar. Du kan inte ha en människa från en samhällsklass som ska välja ut människor från en annan samhällsklass som i sin tur i huvudsak ska jobba mot en ännu lägre samhällsklass. Då blir det lilla Jonas och Malin från villaområdet som hon kan identifiera sig med för hela slanten och vad är det att skicka ut på sådana här ärenden.

Polisyrket i yttre tjänst är inget för akademiker. Det är ett jobb för personer som har lite tåga, som har sociala färdigheter att kommunicera i huvudsak med dom i dom lägre samhällsklasser, som själva växt upp ute i förorten och i hyreshusen etc.

Det är ju inga muskelknuttar på 110kg direkt som kommer från Eritrea. Två stabila poliser med batonger ska väl kunna åka ut och bunta ihop en sån kille utan att behöva fundera så enormt mycket på risker.

Nu var inte jag på plats och det är lätt att leka skrivbordscheriff men det är min spontana känsla runt det här.

Fast menar du att snuten fysiskt ska vara inställda på att brotta ner obeväpnade pundarspädisar från Eritrea? Det känns som ett lite väl smalt uppdragskriterium. Så fort tillhyggen är inblandade eller hot tillkommer så ändras situationen, oavsett rasprofil på MGP.

Jag ser det som rätt enkelt. Om du inte är dum i huvudet hotar du inte någon som har rätt att bruka våld för att förhindra brott, hot eller eskalering av hot. Om en polis eller militärpolis i tjänst säger åt dig att stanna så gör du det (alternativt så ser du till att din son med Down's inte kan smita ut för att leka krig om nätterna). Dessutom har alla rätt till nödvärn - även poliser i tjänst. Bevisbördan får redas ut vid ett senare tillfälle.
Citera
2020-12-30, 09:36
Medlem
Pillevickens avatar
Är det någon som lyckats lista ut vad skatan som mördade killen heter??
Citera
2020-12-30, 09:37
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det va ingen tjuv. Killen bodde i just det rummet han försökte ta sig in i
Citera
2020-12-30, 09:42
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Det va ingen tjuv. Killen bodde i just det rummet han försökte ta sig in i
Spelar väl ingen roll?
Skyll dig själv om du attackerar du en polis, hur svårt kan det vara att fatta?
Citera
2020-12-30, 12:56
Medlem
MrTurbos avatar
Aina gör det igen.
De arbetar för oss medborgare inte som bödlar. Dax att avväpna dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in