Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Pol Potebro-Conny briljerar igen. Finns inget motsatsförhållande mellan att ha psykologer som utvärderar de som önskar utföra uppgiften, t. ex. att bli poliser, och den önskades urval efter lämplighet. Gäller på ett antal befattningar inom yrkeslivet. Ingen av vilken du någonsin lär kvalificera dig till

Vet du ens själv vad du skriver?

Hoppas du har någon som hjälper dig med meningsbyggnaden om du själv ska söka jobb.
Jag tror jag förstår vad du försöker säga och det är så klart ett jätte problem om psykologen själv inte ser färdigheter som finns där och letar efter sådant som inte behövs.
Jo, jag är väl medveten om att det förekommer mängder med rekryterare och psykologer för att tillsätta många befattningar inom yrkeslivet. Och det är ju just därför det ser ut som det gör i samhället. Slätstrukna vattenkammade små Jonas och Malin så långt ögat når, som lyckats ta sig igenom alla tester av värdegrunder och annat som kan sticka ut och som ängsligt lägger hela dagarna på att se till att dom håller sig inom ramarna.
Helt rätt, inget jag skulle kvalificera mig för och det är jag evinnerligt tacksam för.
Men det tycker du alltså är ett viktigt inslag och en garant för bra poliser?
Hade man skickat ut två stabila poliser på det här fallet som växt upp bland hyreshusen, som själva varit inblandade i ett och annat slagsmål i tidiga tonåren, haft en kompis farsa som var psykiskt sjuk och en granne som var missbrukare osv kan utfallet ha blivit helt annat. Sånt här kan inte en psykolog varken förstå eller relatera till. Det flyger över huvudet på dom när dom sitter och funderar på hur polisen ska kunna bli en mer attraktiv arbetsplats för HBTQ-personer etc.