2020-12-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nej, knappast heller om lönen skulle dubbleras.
Det här med att ta risker beror helt på vad man har för typ av arbete.
Jag arbetar med dementa och kan i vissa situationer räkna med en risk att få t.ex en smäll.
Men det går ju inte att jämföra med polisens arbete och det finns väl en anledning till att de har pistol.
Det är tragiskt för alla när polis tvingas skjuta men att utgå ifrån att det inte var tvunget blir lite missvisande.
Polisen gör gripanden varje dag utan att någon kommer till skada.

Jag tror faktiskt att många av er på boenden och inom vården etc tar en större risk många gånger i erat yrke sett till vad ni har för befogenheter och verktyg till er hjälp jämfört med en del poliser och då är det skevt.
Citera
2020-12-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Eritrian! Länk till intervju:https://sverigesradio.se/artikel/7636675
"rädda för sig själva och sina barn och sin framtid här som utländsk svart person"
Lämna BLM-skiten kvar i Amerika tack.
Citera
2020-12-29, 19:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tror faktiskt att många av er på boenden och inom vården etc tar en större risk många gånger i erat yrke sett till vad ni har för befogenheter och verktyg till er hjälp jämfört med en del poliser och då är det skevt.

De på äldreboenden är äldre och har dålig balans och kan aldrig bli ett hot på något sätt.
Vilka risker menar du att polisen ska vara beredd att ta?
Citera
2020-12-29, 19:33
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Statistik på flumlinjer där man läser tredjedels fart smäller inte särskilt högt....
Nu var det statistik du frågade efter.

Kan du för mig förklara vad hastigheten i ett ämne spelar för roll? Lär man sig mindre för att man läser lägre fart eftersom man har ett heltidsjobb samtidigt?
Kan du motivera det?

Du klarar aldrig att svara på ett enda inlägg på ett vettigt sätt.

Tråden handlar dessutom inte om statistik, det var en bifråga från dig och jag svarade kort och koncist men du vill dra detta längre i en tråd om en inbrottstjuv!?

Du e så korkad lilla tjejen. Ut på Getterön och dränk dig på det långgrunda!
Senast redigerad av NakedApple 2020-12-29 kl. 19:37.
Citera
2020-12-29, 19:40
Medlem
Citat:
De på äldreboenden är äldre och har dålig balans och kan aldrig bli ett hot på något sätt.
Vilka risker menar du att polisen ska vara beredd att ta?

Tja man bör väl i alla fall komma upp till nivån som 63åriga busschaufförer och småtjejer inom psykiatrin etc ligger på när det gäller mod och riskbenägenhet.

När jag växte upp var polis, brandman och militär yrken för modiga män som sökte sig till yrket av ett kall och en vilja att offra sig lite och inte något som drog till sig folk som det första dom gjorde ringde media för att gråta ut om arbetsmiljö och hur kränkta dom är osv.

Finns fortfarande gott om folk som har vad som krävs men då får man lyfta blicken lite över wt-fieringen och skolbetygen och skippa den mest bortskämda delen av svenskarna.
Citera
2020-12-29, 19:40
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Har du förstått varifrån den ihjälskjutne kommer ifrån nu?

Eller skall du fortsätta ifrågasätta information tills du totalt utarmat hela din nollade själ?

Som vanligt så försvinner dina fåniga fjuniga såssetjut när fakta kommer fram.

E R I T R E A
Citera
2020-12-29, 19:45
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Tja man bör väl i alla fall komma upp till nivån som 63åriga busschaufförer och småtjejer inom psykiatrin etc ligger på när det gäller mod och riskbenägenhet.

När jag växte upp var polis, brandman och militär yrken för modiga män som sökte sig till yrket av ett kall och en vilja att offra sig lite och inte något som drog till sig folk som det första dom gjorde ringde media för att gråta ut om arbetsmiljö och hur kränkta dom är osv.

Finns fortfarande gott om folk som har vad som krävs men då får man lyfta blicken lite över wt-fieringen och skolbetygen och skippa den mest bortskämda delen av svenskarna.
När du växte upp!!!??? Du e ju fortfarande kvar på barnstadiet och tror att tomten finns i form av Stefan Röfvén!

En bärsäkagående idiot som slår in fönster är alltså inte värt en utryckning?

En urflippad dåre som går till anfall mot (i detta fall) poliser (nästa gång emot dig) skall få fortsätta kaoza enligt dig?

Inte konstigt att du blir hånad i varenda tråd du bajsar i.
Citera
2020-12-29, 20:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det räcker med godkänt betyg för att söka till polisutbildningen. Så det kan inte vara ett så stort hinder. Det som stordelen faller bort på är mötet med psykologen. Det krävs en hel del mentalt och att man har vissa egenskaper för att bli antagen. Vilket är helt rätt. Jobbet passar inte vem som helst.
Citera
2020-12-29, 20:35
Medlem
Citat:
Det räcker med godkänt betyg för att söka till polisutbildningen. Så det kan inte vara ett så stort hinder. Det som stordelen faller bort på är mötet med psykologen. Det krävs en hel del mentalt och att man har vissa egenskaper för att bli antagen. Vilket är helt rätt. Jobbet passar inte vem som helst.

Men det är ju med psykologen det krockar. Du kan inte ha en människa från en samhällsklass som ska välja ut människor från en annan samhällsklass som i sin tur i huvudsak ska jobba mot en ännu lägre samhällsklass. Då blir det lilla Jonas och Malin från villaområdet som hon kan identifiera sig med för hela slanten och vad är det att skicka ut på sådana här ärenden.

Polisyrket i yttre tjänst är inget för akademiker. Det är ett jobb för personer som har lite tåga, som har sociala färdigheter att kommunicera i huvudsak med dom i dom lägre samhällsklasser, som själva växt upp ute i förorten och i hyreshusen etc.

Det är ju inga muskelknuttar på 110kg direkt som kommer från Eritrea. Två stabila poliser med batonger ska väl kunna åka ut och bunta ihop en sån kille utan att behöva fundera så enormt mycket på risker.

Nu var inte jag på plats och det är lätt att leka skrivbordscheriff men det är min spontana känsla runt det här.
Citera
2020-12-29, 20:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men det är ju med psykologen det krockar. Du kan inte ha en människa från en samhällsklass som ska välja ut människor från en annan samhällsklass som i sin tur i huvudsak ska jobba mot en ännu lägre samhällsklass. Då blir det lilla Jonas och Malin från villaområdet som hon kan identifiera sig med för hela slanten och vad är det att skicka ut på sådana här ärenden.

Polisyrket i yttre tjänst är inget för akademiker. Det är ett jobb för personer som har lite tåga, som har sociala färdigheter att kommunicera i huvudsak med dom i dom lägre samhällsklasser, som själva växt upp ute i förorten och i hyreshusen etc.

Det är ju inga muskelknuttar på 110kg direkt som kommer från Eritrea. Två stabila poliser med batonger ska väl kunna åka ut och bunta ihop en sån kille utan att behöva fundera så enormt mycket på risker.

Nu var inte jag på plats och det är lätt att leka skrivbordscheriff men det är min spontana känsla runt det här.
Pol Potebro-Conny briljerar igen. Finns inget motsatsförhållande mellan att ha psykologer som utvärderar de som önskar utföra uppgiften, t. ex. att bli poliser, och den önskades urval efter lämplighet. Gäller på ett antal befattningar inom yrkeslivet. Ingen av vilken du någonsin lär kvalificera dig till
Citera
2020-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Pol Potebro-Conny briljerar igen. Finns inget motsatsförhållande mellan att ha psykologer som utvärderar de som önskar utföra uppgiften, t. ex. att bli poliser, och den önskades urval efter lämplighet. Gäller på ett antal befattningar inom yrkeslivet. Ingen av vilken du någonsin lär kvalificera dig till

Vet du ens själv vad du skriver? Hoppas du har någon som hjälper dig med meningsbyggnaden om du själv ska söka jobb.

Jag tror jag förstår vad du försöker säga och det är så klart ett jätte problem om psykologen själv inte ser färdigheter som finns där och letar efter sådant som inte behövs.

Jo, jag är väl medveten om att det förekommer mängder med rekryterare och psykologer för att tillsätta många befattningar inom yrkeslivet. Och det är ju just därför det ser ut som det gör i samhället. Slätstrukna vattenkammade små Jonas och Malin så långt ögat når, som lyckats ta sig igenom alla tester av värdegrunder och annat som kan sticka ut och som ängsligt lägger hela dagarna på att se till att dom håller sig inom ramarna.

Helt rätt, inget jag skulle kvalificera mig för och det är jag evinnerligt tacksam för.

Men det tycker du alltså är ett viktigt inslag och en garant för bra poliser?

Hade man skickat ut två stabila poliser på det här fallet som växt upp bland hyreshusen, som själva varit inblandade i ett och annat slagsmål i tidiga tonåren, haft en kompis farsa som var psykiskt sjuk och en granne som var missbrukare osv kan utfallet ha blivit helt annat. Sånt här kan inte en psykolog varken förstå eller relatera till. Det flyger över huvudet på dom när dom sitter och funderar på hur polisen ska kunna bli en mer attraktiv arbetsplats för HBTQ-personer etc.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-12-29 kl. 21:10.
Citera
2020-12-29, 21:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vet du ens själv vad du skriver? Hoppas du har någon som hjälper dig med meningsbyggnaden om du själv ska söka jobb.

Jag tror jag förstår vad du försöker säga och det är så klart ett jätte problem om psykologen själv inte ser färdigheter som finns där och letar efter sådant som inte behövs.

Jo, jag är väl medveten om att det förekommer mängder med rekryterare och psykologer för att tillsätta många befattningar inom yrkeslivet. Och det är ju just därför det ser ut som det gör i samhället. Slätstrukna vattenkammade små Jonas och Malin så långt ögat når, som lyckats ta sig igenom alla tester av värdegrunder och annat som kan sticka ut och som ängsligt lägger hela dagarna på att se till att dom håller sig inom ramarna.

Helt rätt, inget jag skulle kvalificera mig för och det är jag evinnerligt tacksam för.

Men det tycker du alltså är bra poliser?

Hade man skickat ut två stabila poliser på det här fallet som växt upp bland hyreshusen, som själva varit inblandade i ett och annat slagsmål i tidiga tonåren, haft en kompis farsa som var psykiskt sjuk och en granne som var missbrukare osv kan utfallet ha blivit helt annat. Sånt här kan inte en psykolog varken förstå eller relatera till. Det flyger över huvudet på dom när dom sitter och funderar på hur polisen ska kunna bli en mer attraktiv arbetsplats för HBTQ-personer etc.
Möjligt att jag inte dubbelkollade meningsbyggnaden, jag hade annat för mig och var distraherad... och du förtjänar inte bättre svar. Och jag har mitt arbetsliv decennier bakom mig, tvivlar på att du nånsin får ett. Kan inte ens föreställa mig vem som skulle vilja anställa slika stollar.
Du är en dumdryg idiot som inte fattar att det behövs folk med olika kompetenser i arbetslivet, och att det för vissa jobb krävs ”akademiker” för att sålla ut dom.
Men du kanske känner dig trygg med tex flygledare och piloter som sållats fram via seminarier i nån sossekvart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in