2020-12-30, 13:43
  #493
Medlem
vemvisstes avatar
Valda citat ur Tranås Tidning 2020-12-30

Så kan de gå om man kastar cykelställ omkring sig.

Citat:
Den skjutne mannen var känd av polisen sedan tidigare och dömd för bland annat våld mot tjänsteman. Detta efter att ha angripit två arrestvakter i polishuset i Eksjö. Mannen ska ha mått dåligt psykiskt under flera års tid och varit i behov av stöd med anledning av detta.

Innan mannen sköts till döds av polisen hade han krossat en fönsterruta på Almgården med ett cykelställ. Enligt Jonas Lindell, lokalpolisområdeschef på Höglandet, visste inte polispatrullen som larmades till platsen vem mannen var.

Men min bedömning är att den här polismannen agerat enligt gällande lagstiftning.

Sedan händelsen har polismannen som avlossade skotten återgått i tjänst.
Citera
2020-12-30, 14:45
  #494
Medlem
Pillevickens avatar
Om fyran poliser inte klarar av att tar hand om en ensam ”gärningsman” bör de söka sig ett annat jobb.
Och varför använder inte den svenska polisen elpistoler?
Citera
2020-12-30, 14:53
  #495
Medlem
Pillevickens avatar
Idag va det demonstration i Eksjö. Det va en jävla massa folk framför polishuset. Som tur är så sköt de inga fler
Citera
2020-12-30, 15:06
  #496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Aina gör det igen.
De arbetar för oss medborgare inte som bödlar. Dax att avväpna dem...

Avväpna? Smart där. Han var dömd för våld mot tjänsteman sen tidigare, hade dem skjutit honom totalt utan anledning hade det varit en annan femma
Citera
2020-12-30, 16:08
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Idag va det demonstration i Eksjö. Det va en jävla massa folk framför polishuset. Som tur är så sköt de inga fler
synd.
Citera
2020-12-30, 16:11
  #498
Medlem
Mycket tydligt att det är många Eksjöbor som är aktiva i denna tråd. Sandlådenivå på diskussionerna, svårt att hålla sig till ämnet och detektivarbete som skulle få Sherlock Holmes att vända sig i graven.

Över 30 sidor och knappt något relevant för ämnet i fråga. Vill man diskutera polisens insatser/arbete/vapen/metoder eller annan rasistisk skit gällande BO kanske det kan göras i annan lämplig tråd.

Tiden det tog att scrolla igenom alla sidor efter RIKTIG INFORMATION om vad som hänt är tid jag aldrig får tillbaka.
Citera
2020-12-30, 16:15
  #499
Avslutad
Citat:
Protest efter dödlig polisskjutning mot inbrottstjuv

En grupp demonstranter har samlats i Eksjö för att protestera mot en händelse förra veckan då en ung man sköts till döds av polis. Polisen kallades då till ett pågående inbrott och när en av patrullerna hittade mannen uppstod tumult, varpå en av poliserna avlossade skott som träffade mannen.

– Vi följer dem för att se till att det inte uppstår våldsamheter. Vi för dialog och uppmanar dem att självmant avsluta demonstrationen så att vi inte behöver upplösa den, säger Daniel Söderqvist.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/demonstration-efter-doedlig-polisskjutning-mot-inbrottstjuv.8CZWDui87
Citera
2020-12-30, 16:16
  #500
Medlem
Duerfs avatar
Jag har en känsla av att en svensk spin-off till Black Lives Matter kommer ha svårt att lyfta.
Citera
2020-12-30, 16:18
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimmi
Mycket tydligt att det är många Eksjöbor som är aktiva i denna tråd. Sandlådenivå på diskussionerna, svårt att hålla sig till ämnet och detektivarbete som skulle få Sherlock Holmes att vända sig i graven.

Över 30 sidor och knappt något relevant för ämnet i fråga. Vill man diskutera polisens insatser/arbete/vapen/metoder eller annan rasistisk skit gällande BO kanske det kan göras i annan lämplig tråd.

Tiden det tog att scrolla igenom alla sidor efter RIKTIG INFORMATION om vad som hänt är tid jag aldrig får tillbaka.
Jodå dra tillbaka ditt armbandsur 2 timmar och vips så har du fått tillbaka din tid.
Citera
2020-12-30, 16:19
  #502
Avslutad
Dom som demonstrerar i Eksjö. Är det av några rimliga skäl eller genuin ilska? Eller är det för att man vill synas, få uppmärksamhet och kopiera det som händer i USA? Förmodligen handlar det om det sistnämnda. Dessa personer vet förmodligen ingenting om varför han sköts och hur det gick till. Bara att en svart person aldrig får skjutas av polisen Svarta får bete sig hur som helst och utgöra fara för sig själva, för andra och för polisen utan att polisen kan skjuta med denna oerhört korkade slutsats. Bara vita får skjutas av polisen, vilka jävla ärthjärnor vänsterfolk är.
Citera
2020-12-30, 16:26
  #503
Medlem
meas19s avatar
Länk till Smålandstidningen https://www.smt.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Dom som demonstrerar i Eksjö. Är det av några rimliga skäl eller genuin ilska? Eller är det för att man vill synas, få uppmärksamhet och kopiera det som händer i USA? Förmodligen handlar det om det sistnämnda. Dessa personer vet förmodligen ingenting om varför han sköts och hur det gick till. Bara att en svart person aldrig får skjutas av polisen Svarta får bete sig hur som helst och utgöra fara för sig själva, för andra och för polisen utan att polisen kan skjuta med denna oerhört korkade slutsats. Bara vita får skjutas av polisen, vilka jävla ärthjärnor vänsterfolk är.
Citera
2020-12-30, 16:27
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Jodå dra tillbaka ditt armbandsur 2 timmar och vips så har du fått tillbaka din tid.


Men erkänn, det här var ju en fantastiskt meningslös tråd om man var ute efter VEM, VAR, HUR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in