2015-01-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutioZ
Jag har haft Xanor under ett par år, det brukade vara min favoritmedicin och mörda panikångesten. Det gör den fortfarande, men nuförtiden snear jag för mycket på de och blir istället aggressiv och trött, vet inte vad det beror på. Jag har märkt att jag tycker om Valium bättre, liknar opiatrus mer pga muskelavslappnande effekten antar jag. Det bör ju inte vara något problem att "byta ner mig" till de, men det jag inte gillar med de är den långa halveringstiden vilket är varför jag är försiktig med just vallar..

Kan ni rekommendera nån alternativ benzo som skulle passa mig? INTE Sobril

Känner igen mig. Kan bli aggressiv samt impulsiv av Xanor. Vore jag du skulle jag undvika Valium då den långa halveringstiden kommer öka din tolerans betydligt. Satsa på iktorivil istället. Har själv kört det 4mg/dag utan att öka toleransen. Den är starkare än Valium och bra avslappnande samt ångestdämpande effekt.

Mvh
Citera
2015-01-21, 03:07
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutioZ
Jag har haft Xanor under ett par år, det brukade vara min favoritmedicin och mörda panikångesten. Det gör den fortfarande, men nuförtiden snear jag för mycket på de och blir istället aggressiv och trött, vet inte vad det beror på. Jag har märkt att jag tycker om Valium bättre, liknar opiatrus mer pga muskelavslappnande effekten antar jag. Det bör ju inte vara något problem att "byta ner mig" till de, men det jag inte gillar med de är den långa halveringstiden vilket är varför jag är försiktig med just vallar..

Kan ni rekommendera nån alternativ benzo som skulle passa mig? INTE Sobril
Provat på klonazepam(Iktorivil, Rivotril)? Väldigt muskelavslappnande, men har runt 20 timmar halveringstid.

Lorazepam(Temesta) har jag inte provat själv, men dom sägs vara ganska lika alprazolam och samtidigt lite muskelavslappnande. Kort halveringstid.
Citera
2015-01-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Känner igen mig. Kan bli aggressiv samt impulsiv av Xanor. Vore jag du skulle jag undvika Valium då den långa halveringstiden kommer öka din tolerans betydligt. Satsa på iktorivil istället. Har själv kört det 4mg/dag utan att öka toleransen. Den är starkare än Valium och bra avslappnande samt ångestdämpande effekt.

Mvh
Jo, det är toleransökningen jag är rädd för eftersom det råder korstolerans med z-analoger som jag råkar ha en särskild kärlek för. Hade Valium haft kort halveringstid hade det utan tvekan varit rätt medicin för mig. Det bästa vore nästan att köra opiater och z-analoger och skita i benzo helt, eller be om Flunizar, men det kan jag ju glömma. Ska helt klart höra med läkaren och se om jag kan få testa Ikto istället. Den har 18-50 timmar halveringstid, det är inte kort men iaf kortare än Diazepam.

Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Provat på klonazepam(Iktorivil, Rivotril)? Väldigt muskelavslappnande, men har runt 20 timmar halveringstid.

Lorazepam(Temesta) har jag inte provat själv, men dom sägs vara ganska lika alprazolam och samtidigt lite muskelavslappnande. Kort halveringstid.
Jo, ikto har inte heller så kort halveringstid som sagt. Denna lista är ganska bra där man kan se halveringstid och motsvarande dos mellan olika benz http://web4health.info/sv/answers/bio-benzo-overview.htm

Temesta har jag ej testat bara hört av en bekant att den är extrem att tända av på. Det kan också vara ett alternativ, ska höra med läkaren. Problemet med min läkare är att denne faktiskt verkar vara vettig och kunnig, men inte behärska det svenska språket så bra så man får vara tolk och det blir ingen vidare diskussion och det är svårt att resonera med en sådan person.
Vad som är klart är iaf att jag inte bör ta Xanor i fortsättningen, det har kunnat gått åt helvete många gånger har redan hotat folk osv, men bra att den fungerar för er som tar den!
Citera
2015-01-21, 23:15
Medlem
Grejen är att många upplever inte någon toleransökning på ikto jämfört med valium. Det används ju som epilepsimedicin.
Citera
2015-01-22, 23:48
Medlem
Zyprexa -> Xanor i ångest.
Citera
2015-01-23, 00:29
Medlem
Citat:
Zyprexa -> Xanor i ångest.

Upplever du verkligen att en av de värsta av neuroleptika, Zyprexa - ökänd för sina biverkningar - lindrar panikångest/ångest bättre än Xanor?!
Citera
2015-01-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Upplever du verkligen att en av de värsta av neuroleptika, Zyprexa - ökänd för sina biverkningar - lindrar panikångest/ångest bättre än Xanor?!

Mot panikångest står sig xanor bäst. Zyprexa ger en oerhörd skön ångestdämpande känsla. Tror nog dom flesta föredrar xanor.
Citera
2015-01-24, 04:23
Medlem
Citat:
Mot panikångest står sig xanor bäst. Zyprexa ger en oerhörd skön ångestdämpande känsla. Tror nog dom flesta föredrar xanor.
Xanor är bäst mot kraftig ångest.
Citera
2015-01-24, 04:32
Medlem
Hur är det för sömnen?
När jag inte somnar på mina vanliga sömnisar, kan jag bli tröttare om jag lägger till några sådana här som jag fått för dagen?

Jag har testat tidigare, men jag kommer inte ihåg!
Citera
2015-01-24, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Hur är det för sömnen?
När jag inte somnar på mina vanliga sömnisar, kan jag bli tröttare om jag lägger till några sådana här som jag fått för dagen?

Jag har testat tidigare, men jag kommer inte ihåg!

Det är nog individuellt, jag själv blir väldigt trött och seg av Alprazolam så jag somnar på dem garanterat, dock föredrar jag mina insomningstabletter Zolpidem för jag blir euforisk innan jag somnar och euforisk när jag vaknar men Alprazolam funkar utmärkt som den ska mot kraftig ångest som många säger
Citera
2015-01-24, 12:51
Medlem
Hejsan! Kortfattat undrar jag hur det är med Xanor och
bedövningen hos tandläkaren, om de kan krocka på något sätt?
Har (tyvärr) tagit i två veckor nu och hinner inte sluta tills tiden 09:00 på måndag
utan att må för hemskt, så kommer behöva ta min vanliga dos innan jag går dit.

Det är Serbiska blå xanor som jag flöddrar på, har alltså inget på recept.
Citera
2015-01-24, 13:39
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Emilio.
Hejsan! Kortfattat undrar jag hur det är med Xanor och
bedövningen hos tandläkaren, om de kan krocka på något sätt?
Har (tyvärr) tagit i två veckor nu och hinner inte sluta tills tiden 09:00 på måndag
utan att må för hemskt, så kommer behöva ta min vanliga dos innan jag går dit.

Det är Serbiska blå xanor som jag flöddrar på, har alltså inget på recept.

Har själv tagit min dagliga dos av xanor när jag var hos tandläkaren och fick bedövning en gång. Gick galant!

Lycka till !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in