2020-01-25, 23:51
Medlem
JerryCottons avatar
Rolands djävlar och Rackabajsare är fina. Pilsnerpinnarna funkar fast finner de lite för torra på något konstigt sätt.
Citera
2020-04-25, 23:59
Medlem
HagaPetters är riktigt fina!
Citera
2020-05-14, 04:54
Medlem
pcboxs avatar
Grillstads Chili hot pepper eller vad det heter är riktigt smaskiga. Speciellt för dom som gillar lite starkare saker.
Citera
2020-12-29, 23:37
Medlem
Godaste "ölkorven"?

Hej,

Vilken är den godaste ölkorven / snackskorven ni vet?

Själv gillar jag rackebajsare. De är gjorda och har dessutom en trevlig textur tycker jag. Det som möjligen är lite negativt är att de är gränsfall på starka tycker jag.
Citera
2020-12-30, 00:29
Medlem
erpers avatar
Kalle stropp är banne mig den godaste. Lagom stark och smakrik!
Citera
2020-12-30, 02:03
Medlem
2560ps avatar
Helmut Walch gör (gjorde?) världens bästa ölkorv. Inte det minsta lik de där jävla surkorvarna som säljs i var och varannan ica, som smakar prickigkorv allihop.
Citera
2020-12-30, 05:25
Medlem
calmsolutions avatar
Den godaste ölkorven finns inte att få tag i längre.

Det var Möllers Cabanossy.

Denna fanns i ca 2kg-förpackningar (om jag minns rätt) men tyvärr brann fabriken i Ljungby ner för några år sedan. Efter det köpte man upp Hemgården för att fortsätta produktionen, men det man nu tillverkar är inte detsamma även om man försöker återanvända namnet.

Jag minns dessa korvar med sådan oerhörd glädje och förstår inte varför man inte kan fortsätta med samma recept, brann receptet ner samtidigt med fabriken utan att någon minns hur de tillverkades?

De hade även en starkare sort som heter ”Rolands djävlar”, men även den är helt annorlunda idag (om du får tag på dem).
Citera
2020-12-30, 06:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabaochde40
Hej,

Vilken är den godaste ölkorven / snackskorven ni vet?

Själv gillar jag rackebajsare. De är gjorda och har dessutom en trevlig textur tycker jag. Det som möjligen är lite negativt är att de är gränsfall på starka tycker jag.

(FB) Tipsa era godaste ölkorvar.
Citera
2020-12-30, 14:16
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Tipsa era godaste ölkorvar.

@Mod: Slå gärna ihop dessa 2 trådar, diskussionen är intressant då det för mig iaf har varit svårt att hitta riktigt bra ölkorvar.
Skulle vara kul om tråden/trådarna fick nytt liv.
Citera
2020-12-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Kalle stropp är banne mig den godaste. Lagom stark och smakrik!

Var hittar man den?
Citera
2020-12-30, 17:30
Medlem
Paul o Thoms snackskorv arriabata är riktigt bra och enkel att få tag på.

Favoriten va är dock domdär korta ölkorvarna man kunde köpa i lösvikt förr, hur i helvete kunde dom ta bort detta fantastiska påfund?!
Citera
2020-12-30, 17:48
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitSne
Paul o Thoms snackskorv arriabata är riktigt bra och enkel att få tag på.

Favoriten va är dock domdär korta ölkorvarna man kunde köpa i lösvikt förr, hur i helvete kunde dom ta bort detta fantastiska påfund?!

De korta kan ha varit Möllers som jag skrev om tidigare, ca 12cm långa.

Tyvärr brann fabriken ner för några år sedan, deras omstart är definitivt inte lika bra tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in