2018-07-04, 17:14
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Har precis upptäckt Paul & Thoms sortiment med ölkorvar. Finns flera olika varianter med god kryddning, vill man ha en lite starkare finns "Lucifers Love" annars är "Mexican Fire" och "Bruschetta" också goda.

Korvarna är väldigt tuggvänliga och inte så "sega" som ölkorv ibland kan vara.

Lucifers love är absolut god, minns första sittningen med ett paket sådana. Jag och polaren hade bra med fyr i röven dagen efter.
Citera
2018-07-05, 15:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Lucifers love är absolut god, minns första sittningen med ett paket sådana. Jag och polaren hade bra med fyr i röven dagen efter.
Ni ska ju inte stoppa ölkorven i tvåan..
Citera
2018-07-05, 15:44
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ni ska ju inte stoppa ölkorven i tvåan..

Leave the memories alone!
Citera
2018-08-09, 19:26
Medlem
Charker på olika butiker brukar ha spännande sorter allihopa. Jag rekommenderar att fråga den som jobbar i charken vad de har för ölkorvar
Citera
2018-09-17, 16:32
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Mölkers "Fyra små starka" klämde jag i mig flera hundra av för 10-15 år sedan! Det var grejer det! Sedan brann möllersfabriken upp och de lejde ut tillverkningen och då sjönk kvalitén!
Citera
2018-10-20, 00:42
Medlem
Har länge älskat ölkorv men sedan jag fann "Haga-Petters Pilsnerpinnar" på Willys blev skiten till knark. Jävlar vad rätt den är. Kraftigt rökig och satfläskigt god kryddning. Helt rätt tuggmotsånd; knäpper till mellan tänderna.

Johnnys grovstarka senap på och du är i korvhimlen.
Citera
2018-10-23, 18:01
Medlem
Samowiedzas avatar
Jag måste också slå ett slag för Haga-Petters pilsnerpinnar.
Rökig, kryddig smak och riktigt bra tuggmotstånd.

De flesta av Ridderheims är godkända, deras starka korvar är dessutom starka på riktigt till skillnad från Paul & Thoms sladdriga, fuktiga och smaklösa varianter.

Dock verkar det vara väldigt ojämn kavlitét på Ridderheims.

Den absolut äckligaste ölkorven jag har ätit måste vara någon av de riktigt tunna polska varianterna som bara smakar fett och gör dig flottig i munnen.
Senast redigerad av Samowiedza 2018-10-23 kl. 18:11.
Citera
2018-10-23, 20:00
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wladir
Har länge älskat ölkorv men sedan jag fann "Haga-Petters Pilsnerpinnar" på Willys blev skiten till knark. Jävlar vad rätt den är. Kraftigt rökig och satfläskigt god kryddning. Helt rätt tuggmotsånd; knäpper till mellan tänderna.

Johnnys grovstarka senap på och du är i korvhimlen.

Instämmer. Haga-Petters Pilsnerpinnar lyckas träffa den rätta balansen.
Citera
2018-11-03, 05:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samowiedza
Jag måste också slå ett slag för Haga-Petters pilsnerpinnar.
Rökig, kryddig smak och riktigt bra tuggmotstånd.

De flesta av Ridderheims är godkända, deras starka korvar är dessutom starka på riktigt till skillnad från Paul & Thoms sladdriga, fuktiga och smaklösa varianter.

Dock verkar det vara väldigt ojämn kavlitét på Ridderheims.

Den absolut äckligaste ölkorven jag har ätit måste vara någon av de riktigt tunna polska varianterna som bara smakar fett och gör dig flottig i munnen.
Håller med om det sistnämnda. En del polska korvar som säljs i plastförpackningar känns överjävligt flottiga. Jag föredrar lösviktsvarianten på Hötorgshallen tex. Alltis bra, alltid fräscht och smakrikt.
Citera
2018-11-03, 05:29
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Mölkers "Fyra små starka" klämde jag i mig flera hundra av för 10-15 år sedan! Det var grejer det! Sedan brann möllersfabriken upp och de lejde ut tillverkningen och då sjönk kvalitén!
De har tydligen kört igång igen. Fyra små starka var fantastiskt god. Förhoppningsvis hittar de uppåt i landet såsmåningom
Citera
2020-01-12, 11:11
Medlem
Cineastens avatar
Igår upptäckte jag en ny trevlig bekantskap i ölkorvsträsket - ICAs Svensk Habanero. Förvånansvärt smakrik korv med eldig hetta som dröjer sig kvar i gommen och lagom tuggmotstånd. Den känns inte lika flottig eller billig som vissa andra korvsorter jag testat.

Kryddningen består bla av: lök, paprikapulver, vitlök, vitpeppar, cayenne, habanerochili, libbsticka och rosmarin. Gjord på gris uppfödd i Sverige.
Citera
2020-01-14, 21:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Lidl har en sorts österrikiska decimeterlånga korvar som säljs i påsar åtta och åtta, de finns i tre smaker varav den med en liten chilisymbol på påsen är bäst!

Kaminwürzel tror jag de kallas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in