Citat:
Ursprungligen postat av
006Knasen
Jag kommer inte ihåg någon särskild person som har sagt att viruset kommer att bli ofarligt som ett vanligt förkylningsvirus genom mutation. Pandemin har ju varit uppe några ggr sedan i mars i nyhetssändningarna.
Men åsikten verkar ju ha hittat in i fack litteraturen fastän den inte delas av alla experter.
Och den delas inte av mig. Vem som är "expert" bryr jag mig inte längre om - "experterna" har haft för mycket fel nu.
Jag tror som sagt, att det inte är en förändring hos viruset som kommer att göra det mindre farligt, utan en förändring hos människan. Vi går igenom det när vi är barn och unga, när vi får det lätt - precis som med barnsjukdomarna innan vaccinen mot dem kom. Nästan alla hade barnsjukdomarna som barn, då nästan alla överlever utan men - och sedan när de var vuxna, var de immuna, och fick inte den svåra sjukdomen som de som smittas som vuxna och inte haft det som barn, ofta får. Så väldigt få människor dog i barnsjukdomarna ens innan vaccineringarna startade (även om pro-vaxxers vill ha det till att det låg drivor av döda människor på gatorna, både barn och vuxna, varje gång en mässlingsepidemi drog genom Sverige...)