2020-12-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Här är data från Kina. Mycket bygger på det stora utbrottet i våras.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

death rate: 5%

Sen förstår nog många att det döljer sig ett sort mörkertal vad gäller antalet smittade.

Sannolikt ett stort mörkertal vad gäller döda i covid också.
Citera
2020-12-29, 14:47
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det funkar inte så din imbecill!

Så många som möjligt måste ta det om det någonsin skall bli hyfsat normalt..
Räcker väl att de riskgruppen tar vaccinet? Om alla de som riskerar att dö i covid 19 är immuna så spelar det ju ingen roll om miljontals av oss andra går runt är är lite covid-snuviga
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Ingen aning det var ren gissning.
Lät mer som att du visste att just bananer var laddade med naturens bästa vitaminer och mums.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Ge det ca 8 veckor så kommer demna åldersgruppen insjukna, men inte avlida.

Detta då man har hunnit vaccinera fler och fler i den kritiska åldersgruppen och som bor på äldreboenden. Sedan kommer det se ännu ljusare ut när nästa prioriterade grupp äldre börjar vaccineras.

(Men det sorgliga är att de allra flesta som bor på ett SÄBO kommer att avlida inom 9-18 månader från inskrivingsdagen. De är helt enkelt våra äldsta och sköraste. Både med och utan corona i samhället.)

Vi får hoppas att du har rätt, även om man inte heller ska underskatta de långtidssymptom som kan uppstå hos dem som överlever.
Citera
2020-12-29, 14:48
Medlem
Blir det statistik över bekräftade fall denna veckan mån tro?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vi får hoppas att du har rätt, även om man inte heller ska underskatta de långtidssymptom som kan uppstå hos dem som överlever.
Den åldersgruppen bör nog mer fokusera på att överleva den akuta fasen av sjukdomen. Gruppen som helhet har inte direkt framtiden för sig.
Citera
Medlem
Citat:
Lät mer som att du visste att just bananer var laddade med naturens bästa vitaminer och mums.

Alla forskare här inne säger att apelsiner ska man äta när det är pandemi så jag gick emot de och tror bananer är mer effektivt🤪
Citera
2020-12-29, 14:49
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Enligt smittskydds-eliten här inne skulle vi ju nå 10000 dödsfall innan nyår?

Vilket vi haft om vi inte blivit bättre på att hantera de som blir sjuka. Det är det som är så pinsamt att du fortfarande inte begriper. Tror du att miljoner dött av spanska flunsan om den kommit nu?
Citera
2020-12-29, 14:51
Medlem
Citerat ur Aftonbladet:

” Ökningen av antalet dödsfall i Nederländerna var under 2020 den största sedan andra världskriget.
Det uppger landets nationella statistikbyrå CBS och tillägger att anledningen med stor säkerhet är covid-19.
Mellan årsskiftet 2019/2020 och föregående vecka avled runt 162 000 personer i landet som har 17 miljoner invånare. En siffra som ligger på över 13 000 fler dödsfall än det som förväntades baserat på siffror från föregående år enligt CBS.
"En sådan ökning av antalet döda har inte rapporterats sedan andra världskriget", skriver statistikbyrån i ett uttalande.
Totalt har över 770 400 fall av smittan upptäckts i Nederländerna och över 11 000 uppskattas ha avlidit till följd av viruset. Den verkliga dödssiffran tros dock vara högre då Nederländerna under pandemins inledande månader testade i mycket begränsad utsträckning. (TT)”

Trots drakoniska och världsunika åtgärder. Folk som viftar bort detta måste ha någon agenda.
Citera
2020-12-29, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Ja absolut jag själv kommer inte att vaccinera mig men tycker sverige sköter vaccination bra. Hoppas de som verkligen behöver vaccin hpller ut och får vaccin när det är deras tur.

Jag kommer definitivt vaccinera mig. Vaccineringen som sådan har hittills skötts bra tycker jag med.
Citera
2020-12-29, 14:55
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Det första antigentestet som blev godkänd av FDA för hemmabruk, var väl i december.

Det blir lite svårt att använda sådana tester i studier, när de inte är så exakta, och inte var godkänd när studierna ägde rum?

PCR-testning av 40 000 personer per studie, var tredje dag, är förmodligen också svårt när världen är mitt i en pandemi och inte har tillräckligt med testning för att testa alla?

Men antigen tester har väl använts i kliniska studier och vaccinstudier i flera år redan?

Sen om anledningen att vaccinen inte testats för smittspridning är att läkemedelsbolagen inte kan ordna fram tillräckligt med PCR tester låter ju märkligt, men om det stämmer är det ju fantastiskt att Astra Zeneca i sånt fall klarade av det.
Citera
2020-12-29, 14:55
Avstängd
Citat:
Den åldersgruppen bör nog mer fokusera på att överleva den akuta fasen av sjukdomen. Gruppen som helhet har inte direkt framtiden för sig.

Långtidssymptom kan drabba alla åldrar men absolut, det är viktigt att rädda liv på de äldre tycker jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in