2020-12-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
"Sakligt och pedagogiskt" och "möjlighet att ställa frågor" är en sanning med modifikation.

Det sakliga var mest dåliga antydningar, insinuationer, hittepå och rena felaktigheter för att göra Engström skyldig.

"Ställa frågor", olika media fick ställen en(1) fråga var direkt efter PK. Efter den chockartade upplevelsen där lösningen skulle presenteras, så behövs det först att man ska återhämta sig och sen analysera vad som sagts. Tar månader. Skulle behövas timmar av frågor hur KP/HM tänkt och varför de har har så mycket lösa trådar med bara dåliga eller felaktiga insinuationer.

Du skrev att du vill se nya utredare. Vad anser du att de ska göra? Du accepterar ju inget annat svar än CP så hur ska de gå tillväga?
Citera
2020-12-28, 13:31
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Du skrev att du vill se nya utredare. Vad anser du att de ska göra? Du accepterar ju inget annat svar än CP så hur ska de gå tillväga?

Utreda mordet så klart. Jag accepterar alla svar som innehåller substans förankrat i verkligheten.
Citera
2020-12-28, 13:32
Medlem
Citat:

VAD är den egentliga bakgrunden till fleras eviga tjatande om alkisen CP??!
Är det " surt sa räven om rönnbären" ??
Dvs att vissa känner sig besvärade, över att en hejdlös "slander" mot individen SE sätts ifråga??

CP är sten död, både vad avser hans tragiska vandring på jorden, såväl som hans roll som inbillad Palmemördare!
Citera
2020-12-28, 14:01
Medlem
Citat:
Utreda mordet så klart. Jag accepterar alla svar som innehåller substans förankrat i verkligheten.

"Utreda mordet så klart"

Ok. Efter 34 år tror jag att det blir svårt att komma någonvart.

"Jag accepterar alla svar som innehåller substans förankrat i verkligheten"

Menar du en trovärdig berättelse eller bevis?
Citera
2020-12-28, 14:15
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
"Utreda mordet så klart"

Ok. Efter 34 år tror jag att det blir svårt att komma någonvart.

"Jag accepterar alla svar som innehåller substans förankrat i verkligheten"

Menar du en trovärdig berättelse eller bevis?

En trovärdig berättelse med förankring i verkligheten. D.v.s. motsatsen till TP/Filter sagoberättande om den gode Engström.
Citera
2020-12-28, 14:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sedan angående KP:s resonemang om den gula linjen så är jag med så långt som att om nu SE faktiskt har sett LJ därinne så måste han ha gjort den iakttagelsen uppifrån trappkrönet (eller möjligen i sidled just när han passerade platsen där LJ stod gömd).

Jag har funderat lite på varför man valde just gult som färg på linjen, då gult har väldigt dålig kontrast till vitt.

https://www.colormatters.com/the-meanings-of-colors/yellow
Lurking in the background is the dark side of yellow: cowardice, betrayal, egoism, and madness. Furthermore, yellow is the color of caution and physical illness (jaundice, malaria, and pestilence). Perhaps it’s no coincidence that the sources of yellow pigments are toxic metals - cadmium, lead, and chrome - and urine.
Kroppsspråket på KP antydde nog att han kände sig förrådd och var tvingad att presentra en pisslösning för svenska folket och då föll valet naturligt på gult!
Citera
2020-12-28, 15:49
Medlem
Citat:
En trovärdig berättelse med förankring i verkligheten. D.v.s. motsatsen till TP/Filter sagoberättande om den gode Engström.

Jaha, så det behövs inga bevis? Den trovärdiga berättelsen ska då bestå av samstämmiga vittnesmål? Hur ska du ställa dig till de olika signalementen från brottsplatsen?
Citera
2020-12-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har funderat lite på varför man valde just gult som färg på linjen, då gult har väldigt dålig kontrast till vitt.

Lurking in the background is the dark side of yellow: cowardice, betrayal, egoism, and madness. Furthermore, yellow is the color of caution and physical illness (jaundice, malaria, and pestilence). Perhaps it’s no coincidence that the sources of yellow pigments are toxic metals - cadmium, lead, and chrome - and urine.
Kroppsspråket på KP antydde nog att han kände sig förrådd och var tvingad att presentra en pisslösning för svenska folket och då föll valet naturligt på gult!

Samt att han aldrig förklarade Lars Jeppssons rörelser från skotten tills att gärningsmannen passerat Luntmakargatan, och då han befann sig i trappen. Jeppssons förflyttning till det nordöstra hörnet är A och O, men redovisningen saknades.
Det saknades också bilder från mordplatsen mot väggen på kulturhuset och bilder från trappkrönet till kulturhusets vägg, så att tittaren själv kunnat avgöra vad som var mest sannolikt.
Citera
2020-12-28, 20:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Samt att han aldrig förklarade Lars Jeppssons rörelser från skotten tills att gärningsmannen passerat Luntmakargatan, och då han befann sig i trappen. Jeppssons förflyttning till det nordöstra hörnet är A och O, men redovisningen saknades.
Det saknades också bilder från mordplatsen mot väggen på kulturhuset och bilder från trappkrönet till kulturhusets vägg, så att tittaren själv kunnat avgöra vad som var mest sannolikt.

Det skulle ju vara försvarsadvokatens jobb att visa att LJ kunde ses från mordplatsen. Sedan kunde man lägga ned misstankarna mot SE direkt. Nu får ju döda ingen försvarsadvokat och vi är fast i spekulationer om hus "listig" SE var som stämplade ut för att befinna sig på brottsplatsen strax efter mordet och klev fram som vittne för att förvirra polisen.

Hela teorin att hundratals poliser har missat detta genom åren är så dåligt att man skulle kunna skriva böcker om det. Men på slutet i boken samlas alla digitalt och lösningen presenteras av mästeråklagaren blygt stirrande med irrande blick i bordet med hopsjunkna axlar inför de intresserade med hjälp av en Powerpoint i strykklass.

Därefter när han tappat klickaren till powerpointen för sista gången stapplar mästeråklagaren med kryckorna bort mot solnedgången och hörs aldrig av i media igen....

Kanske kan man senare göra en spelfilm om grafikern i Skandiahuset också, där man tydligt kan se att han hade en revolver i handen, eftersom Palme blev skjuten, så att alla slutar att fundera på det också.

Välj gärna någon småkomisk skådespelare som vet hur man gör "gubbar" för rollen som SE.
Senast redigerad av ursprungligen 2020-12-28 kl. 20:19.
Citera
2020-12-28, 20:44
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Vet inte om du är seriös eller inte. Det går tydligen hitta konspirationsteorier i allt.
Citera
2020-12-28, 21:07
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Jaha, så det behövs inga bevis? Den trovärdiga berättelsen ska då bestå av samstämmiga vittnesmål? Hur ska du ställa dig till de olika signalementen från brottsplatsen?

Jag ser gärna att vapnet hittas och kan knytas till någon. Men hur troligt är det? Inte troligt, men kan av slumpen hända. En trovärdig berättelse med förankring i verkligheten är nog så nära (bevis) man kan komma.
Senast redigerad av sankmark 2020-12-28 kl. 21:19.
Citera
2020-12-28, 21:53
Medlem
Citat:
Jag ser gärna att vapnet hittas och kan knytas till någon. Men hur troligt är det? Inte troligt, men kan av slumpen hända. En trovärdig berättelse med förankring i verkligheten är nog så nära (bevis) man kan komma.

Fast den berättelsen måste ju ta hänsyn till vittnesmålen som skiljer sig ganska mycket? Hur ska det förklaras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in