Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Jag underkänner allt som är dåligt. Är det dåligt underbyggt av förhör, vittnesmål och annat som vi nu vet då underkänner jag det.
Ska bli intressant att höra vad LGWP har att säga han har ju förvarnat om att det ska komma nått om varför han inte tror på Engström son den skyldige.
Tycker du att GW har nån trovärdighet kvar i denna fråga?
Han byter ju åsikt i frågan lika ofta som jag byter kalsonger.
Han har väl egna teorier att lansera och hålla varma.
Han sade ju för bara ett par år sedan att han tror att mördaren ännu lever men hade tydligen i början av detta år ångrat sig och tror nu att mördaren är död.
Ja nästan alla av oss kända tänkbara GM är väl döda många sedan lång tid.
Han säger för övrigt själv att han har rätt 8 gånger av 10 i såna här fall.
Det stämmer säkert men denna gång är tillhör nog de 20% där han är ute och cyklar.
GW påstår ju t.ex att SE kommer ut för sent för att kunna vara GM .Detta dock utan att på något sätt styrka den tanken.Faktum är att vi inte kan veta hur det är med den saken.
Han hänvisar också till sin "magkänsla" det är iofs möjligt att den leder honom rätt de där 8 av 10 gångerna men det är ju inget vettigt argument alls.
Vidare hänvisar han till att ME sagt i förhör att SE var "för feg" för att kunna utföra mordet.
Ja vad ska hon säga?
Det är mycket rimligt att tänka sig att hon är mån om att skydda SEs namn och eftermäle.
I viss mån även sitt eget såklart.
Vem vill vara "hon som var gift med statsministermördaren"?
Hon vill säkert leva sitt liv i lugn och ro de år hon har kvar(hon fyller 84 i nästa månad).
Att använda detta som argument mot SE som GM är oerhört ja tunt.
Du som vill utgå från fakta!
Fakta är att GW varit involverad i utredningen och varit med och avfärdat SE som tänkbar GM och för att inte tappa i prestige måste han därför hålla fast vid att SE inte kan vara GM.
Några fakta och vettiga argument har han inte framlagt och lär inte heller göra så det kan du nog sluta hoppas på.