Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Samt att han aldrig förklarade Lars Jeppssons rörelser från skotten tills att gärningsmannen passerat Luntmakargatan, och då han befann sig i trappen. Jeppssons förflyttning till det nordöstra hörnet är A och O, men redovisningen saknades.
Det saknades också bilder från mordplatsen mot väggen på kulturhuset och bilder från trappkrönet till kulturhusets vägg, så att tittaren själv kunnat avgöra vad som var mest sannolikt.
Det skulle ju vara försvarsadvokatens jobb att visa att LJ kunde ses från mordplatsen. Sedan kunde man lägga ned misstankarna mot SE direkt. Nu får ju döda ingen försvarsadvokat och vi är fast i spekulationer om hus "listig" SE var som stämplade ut för att befinna sig på brottsplatsen strax efter mordet och klev fram som vittne för att förvirra polisen.
Hela teorin att hundratals poliser har missat detta genom åren är så dåligt att man skulle kunna skriva böcker om det. Men på slutet i boken samlas alla digitalt och lösningen presenteras av mästeråklagaren blygt stirrande med irrande blick i bordet med hopsjunkna axlar inför de intresserade med hjälp av en Powerpoint i strykklass.
Därefter när han tappat klickaren till powerpointen för sista gången stapplar mästeråklagaren med kryckorna bort mot solnedgången och hörs aldrig av i media igen....
Kanske kan man senare göra en spelfilm om grafikern i Skandiahuset också, där man tydligt kan se att han hade en revolver i handen, eftersom Palme blev skjuten, så att alla slutar att fundera på det också.
Välj gärna någon småkomisk skådespelare som vet hur man gör "gubbar" för rollen som SE.