2020-12-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Norsk politi har fått rådgivning fra utenlandske kollegaer.

FBI, Scotland Yard og sånne utenlandske kollegaer ja. De vet vel ikke hva de driver med da mener du?
Citera
2020-12-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Marker klart at din hovedteori er at TH er GM, så slipper du akkurat dette her. Tror jeg.
Helt enig i hele innlegget faktisk. Må vel være en første gang for alt👍

Jeg har ikke en hovedteori. Dvs jeg hadde en teori om at dette var et affektdrap etter teaterbesøket. Når så politiet ikke viser tegn til at de tviler på MBs troverdighet, og at de samtidig gir TH alibi, er saken helt åpen. Jeg blir mer og mer overbevist om at TH er uskyldig. Ingenting av det vi vet så langt, er nok til å felle TH. Hvis politiet tiltaler TH på det de per nå har av "beviser", blir dette garantert plukket fra hverandre av SH.
Dette vet politiet, og det er selvsagt årsaken til at TH ikke har blitt tiltalt.
Ta bare dette løsrevne sitatet fra notatbøkene, hvor TH skriver at "han må foreta seg noe". Dette kan jo bety hva som helst, det er jo bare fantasien som setter grenser!
- han må foreta seg noe med utbyggingsfeltet på Kvitfjell. TH har fått kritikk for at området ligger brakk.
- han må foreta seg noe i forhold til AEH. Ting kan tyde på at AEH er i ferd med å gå på en sprekk.
- han må foreta seg noe med utvendig vedlikehold av S4. Går det for lang tid, blir vedlikeholdsutgiftene mye høyere.
- han må foreta seg noe med Monaco-huset på Lilleham*er. Kommunen truer med dagsbøter.

Dette sitatet, er kun ett eksempel på noe som i beste fall kan være et halvdårlig indisium. Politiet kan ikke knytte dette til handlingen, men vet at dette er velegnet til å mistenkeliggjøre TH. Og det verste av alt: Brukere svelger dette med krok, mark og søkke. De tror virkelig på at politiet har en sterk sak. De har lagt TH for hat, og hver minste ting, er en "bekreftelse" på at TH er skyldig. Helt fastlåste, og har vært det lenge. De nekter konsekvent å løfte blikket bort fra TH. De har bygget en enorm fallhøyde, men det er heldigvis ikke mitt problem.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-28 kl. 10:25.
Citera
2020-12-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
FBI, Scotland Yard og sånne utenlandske kollegaer ja. De vet vel ikke hva de driver med da mener du?

En strategi er ikke nødvendigvis velegnet i alle saker. Gir ikke strategien de ønskede resultater, må man selvsagt vurdere andre strategier. Kan nesten sammenlignes som strategien til en fotball trener. Treneren og laget er før kampen enige om en strategi. Denne må ofte endres i løpet av kampen. Noen ganger er dette helt avgjørende, for unngå et braknederlag. Mediestrategien har åpenbart ikke gitt resultater i denne saken. Politiet står nå i rell fare for å gå på en skikkelig smell. Politiet burde i utgangspunktet ha stolt mer på egne krefter. I denne saken tror jeg rådene fra utenlandske eksperter har ført til feil strategier.
Citera
2020-12-28, 11:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Pussig trekk å innby håndtverkere på Mitt anbud. Hvorfor skulle han ønske folk han ikke kjente kvalifikasjonene til. I sitt elskede hjem. Der ville han vel ikke ha udugelige folk. Han hadde massevis av kontakter og kunne få dyktige folk til en grei pris. Det virker ikke reelt helt enkelt. Dreide ikke dette seg om nødvendig vedlikehold av huset istedet for pynt
Jeg tror du er inne på noe, av egen erfaring vil en anbudsrunde ofte gi plausible tilbud 25-30% lavere enn lokale norske håndverkere. At han likevel endte opp med de lokale han kjente og hadde brukt før, tyder på at anbudsrunden kun var et spill for galleriet.

Flest mulig innom, særlig utenlandske fra Polen og Øst-Europa = mest mulig støy og knytning ut av landet som med trusselbrevet.

Enda et genialt trekk i Mesterplanen.
Citera
2020-12-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
verkligen dags att börja läsa upp på hela ärendet och andra brottmål så att dere också ser ljuset

Det er mange som har sett lyset, Notteliten. De ble så kraftig blenda, at de er helt ute avstand til å se andre gjerningspersoner enn TH,.
Citera
2020-12-28, 11:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror du er inne på noe, av egen erfaring vil en anbudsrunde ofte gi plausible tilbud 25-30% lavere enn lokale norske håndverkere. At han likevel endte opp med de lokale han kjente og hadde brukt før, tyder på at anbudsrunden kun var et spill for galleriet.

Flest mulig innom, særlig utenlandske fra Polen og Øst-Europa = mest mulig støy og knytning ut av landet som med trusselbrevet.

Enda et genialt trekk i Mesterplanen.

Trist i så fall om MGM också försökt spara o plantera tekniska spår från främmande personer i direkt anslutning till gärningen men polisen inte lyckats detektera dessa. MGM kan ju inte gärna insistera på att sådana spår finns...
Citera
2020-12-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du snur det på hodet, hvis du er uskyldig så samarbeider du med politiet for å renvaske deg selv.
TH tør ikke, fordi han vet at han er avslørt.

"Han vet han er avslørt" . Her avslører du at du "vet" at TH er skyldig. Dette vet vi ingenting om. Hvis TH mener seg å være uskyldig, er det ikke det minste rart at han setter seg på bakbeina. Han trodde at han hadde et god og tillitsfullt samarbeid med politiet. Siktelsen kom antakelig som lyn fra klar himmel, viste seg å bli en fadese for politiet. Legg til den tåpelige pågripelsen, som kunne forsvares, hvis det var snakk om pågripelsen av en terrorist, skapte en isfront mellom politiet, og TH og hans familie. Stadige lekkasjer om høyst tvilsomme indisier bidrar til å bevare isfronten. Og brukere gjentar til stadighet: Hvorfor ønsker ikke TH å forklare seg? Hadde jeg vært i samme situasjon, og visst at jeg var uskyldig, hadde jeg vist politiet fingeren!
Citera
2020-12-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om møtet med Michael Green. Som jeg tror skjedde høsten 2019. September kanskje. Noen få måneder etter at politiet skiftet hovedhypotese 26. juni 2019.

TH var desperat, og møtet ble arrangert i håp om at TH skulle kunne bestille og kjøpe en egnet syndebukk fra det danske MC-miljøet.

TH og MG fant ikke tonen i det personlige møtet. MG responderte ikke på Hagens utspill slik Hagen hadde håpet og ønsket.

Jakten på syndebukk ble lagt på is. Det ble ingen videre kontakt mellom TH og MG.

Det kan være at de på forhånd var skeptiske til Green, og at de gjennom møtet oppdaget at de ikke ønsket et videre samarbeide. Det kan være snakk om manglende tillit, men også at Green fremsatte helt urealistiske økonomiske betingelser.
Citera
2020-12-28, 13:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er da ingen her som har en fast hypotese, bortsett fra Legokatten da. Hypotesen dannes fra de opplysninger vi kjenner, men endres opplysningene så kan også hypotesen også endres. Det er på nøyaktig samme måte som politiet gjør det.
Jeg kan skjønne at du og flere holder TH som den meste sannsynlige GM / bakmannen i denne saken. Jeg har også holdt åpent at TH var skyldig på et tidspunkt. Det er elementer i saken som tyder på at TH er skyldig i noe. Ektepakten er for mange et bevis på økonomisk undertrykkelse, det er rykter om vold og et konfliktfyllt ekteskap. Men vi vet altså ikke om TH er skyldig i drap. Politiet har ikke funnet lik og de kan ikke fastslå at AEH ble drept i S4.

Jeg tror alle ønsker at saken skal løses (utenom GM) og de fleste her ønsker å bidra på sin måte. At folk engasjerer seg er naturlig.

Angående GG-hypotesen er den et resultat av at jeg ikke har hatt tunellsyn. Har holdt ulike løsninger åpent og sett på mange hyppoteser rundt saken. Har forsøkt å gå i dybden og tenke logisk rundt hver enkel teori / også teorier jeg har vært uenig i.

At GG-hyppotesen ikke er populær blant mange har jeg stor forståelse for. Det kan oppleves brutal med tanke på at AEH selv kan ha vært delaktig i dette plottet (lurt av en GM til å delta) Men jeg mener det viktigste i denne saken er å finne løsningen. Hypotesen er fullt mulig teoretisk. Den tar hensyn til informasjonen i media, den tar hensyn til tidslinjen, også siste kjente livstegn
..og den tar hensyn til at TH kanskje ikke var verdens beste ektemann..

+ denne filmen Gone Girl (som går på TV2 disse dager) som ble utgitt 4 år før forsvinningen = kunne ha vært benyttet i planleggingen av dette plottet

At GG-hyppotesen ikke er populær og møter motstand er naturlig med tanke på hvordan saken har vært vinklet. Motstand er akkurat det denne hypotesen skal møte. Et GG-plott går ut på å villede så mye at ingen skal tro dette kunne ha skjedd. Et GG-plott skal skjules gjennom at politiet og media tar feil, og at alle vil spekulere i ektemannen og ekteskapet.

Hvis saken hadde vært løst etter rimelig kort tid hadde man ikke trengt å spekulere.
At saken ikke er løst enda kan tyde på at noe har skjedd som ingen trodde var mulig.
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-28 kl. 13:14.
Citera
2020-12-28, 13:09
Medlem
Citat:
"Han vet han er avslørt" . Her avslører du at du "vet" at TH er skyldig. Dette vet vi ingenting om. Hvis TH mener seg å være uskyldig, er det ikke det minste rart at han setter seg på bakbeina. Han trodde at han hadde et god og tillitsfullt samarbeid med politiet. Siktelsen kom antakelig som lyn fra klar himmel, viste seg å bli en fadese for politiet. Legg til den tåpelige pågripelsen, som kunne forsvares, hvis det var snakk om pågripelsen av en terrorist, skapte en isfront mellom politiet, og TH og hans familie. Stadige lekkasjer om høyst tvilsomme indisier bidrar til å bevare isfronten. Og brukere gjentar til stadighet: Hvorfor ønsker ikke TH å forklare seg? Hadde jeg vært i samme situasjon, og visst at jeg var uskyldig, hadde jeg vist politiet fingeren!

Han har krav på å vite at han er mistenkt, det gir han rettigheter til å forsvare seg, innsyn i dokumenter, bruk av advokat etc.

Han har forklart seg i den tro at politiet var på jakt etter hans kone mens de egentlig har vært på jakt etter han.
Det som for han har vært uvesentlig har blitt brukt mot han, som om han tok av seg sko eller ikke.

De har også løyet til barna hans og fått samtykke til å lagre deres telefonsamtaler uten å lytte på dem, dette i tilfelle GM skulle ringe.
Dette har de misbrukt og blitt avslørt for.

Selv hadde jeg blitt rasende!

Citat:
Det kan være at de på forhånd var skeptiske til Green, og at de gjennom møtet oppdaget at de ikke ønsket et videre samarbeide. Det kan være snakk om manglende tillit, men også at Green fremsatte helt urealistiske økonomiske betingelser.

Jeg hadde ikke under noen omstendighet gitt penger til MG og skjønner veldig godt at TH aviser han.
En gammel skurk som inviterer seg selv for å "hjelpe" uten å ha noe å bidra med.
Citera
2020-12-28, 13:27
Medlem
Greit at det er forskjellige meninger og teorier..

Men kan vi vær så snill å slippe lese dette Gone Girl tullet igjen og igjen hver eneste dag?

Det er både så søkt, og så totalt respektløst overfor offeret i saken.

Å fremstille AE som den kalkulerende mesterhjernen som står bak det hele, og TH som det uskyldige offeret er bare kvalmende.

Det har kommet frem nok i saken som viser hvem som er hvem i det forholdet.

Jeg har sett den dustete filmen, og ser absolutt INGEN likheter.

Det er uansett kun en person her som tror dette, og ingen å diskutere med, så da er det vel ingen poeng å poste dette??
Citera
2020-12-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han har krav på å vite at han er mistenkt, det gir han rettigheter til å forsvare seg, innsyn i dokumenter, bruk av advokat etc.

Krav på å vite at man er mistenkt??
Gjøk :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in