2020-12-27, 14:52
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Då hade det varit bättre att säga att "vi kommer inte längre och mordet förblir olöst"?

Absolut. Och låtit helt nya personer ta över utredningen.
Citera
2020-12-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns inte en enda intervju med "rockstjärnorna" som daterar sig senare än 2 dagar efter den pinsamma pressträffen. Det känns som att det gått ut order om att de inte får uttala sig om Skandiamannen utan att den uppgiften bättre lämpar sig för Filter och fantasifulla filmskapare.

Till och med Lars Larsson är väldigt tydlig med att han presenterar "en teori" men att det kan finns andra lösningar.

Att de som "löste" århundradets brott i Sverige bara försvinner från rampljuset gör att jag tror det är en hel kennel begravd här. Tydligare indikation på att Skandiamannen bara är en "patsy" är svår att hitta.

Ge oss en söndagsintevju på en timme med en vaken journalist där KP får argumentera för vad som pekar mot SE som GM.

Om det handlar om en "patsy" så borde man väl ha valt en bättre? Eller satt CP bakom galler? Varför löser man det inte en gång för alla?
Citera
2020-12-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vilket var i princip det dom gjorde..

Nu nämnde dom Engström o det stör folk...Men sa verkligen KP att det var Engström?

Han sade att han var den man misstänker. Jag förstår inte vad som är fel med det.
Citera
2020-12-27, 15:01
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns inte en enda intervju med "rockstjärnorna" som daterar sig senare än 2 dagar efter den pinsamma pressträffen. Det känns som att det gått ut order om att de inte får uttala sig om Skandiamannen utan att den uppgiften bättre lämpar sig för Filter och fantasifulla filmskapare.

Till och med Lars Larsson är väldigt tydlig med att han presenterar "en teori" men att det kan finns andra lösningar.

Att de som "löste" århundradets brott i Sverige bara försvinner från rampljuset gör att jag tror det är en hel kennel begravd här. Tydligare indikation på att Skandiamannen bara är en "patsy" är svår att hitta.

Ge oss en söndagsintevju på en timme med en vaken journalist där KP får argumentera för vad som pekar mot SE som GM.

Han har argumenterat för sin sak. Men visst varje tillfälle där han eller PU kommer ut i ljuset är förstås bra. Tror det skulle vara bättre om han/de får stå till svars för det han presentera. Det som kan ifrågasättas som dåligt, felaktigt och kanske t.o.m lögn om Engström.
Citera
2020-12-27, 15:03
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ok. Vad tycker du att de nya ska göra? Släppa SE och fokusera på CP?

Man ska fokusera så långt det går på den substans och fakta vi har, inte hitta på egen fakta.
Citera
2020-12-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Man ska fokusera så långt det går på den substans och fakta vi har, inte hitta på egen fakta.

"Man ska fokusera så långt det går på den substans och fakta vi har"

Ok. Vad är det då? Att det inte är SE vet vi att du tycker. Exakt vad mer ska de göra?
Citera
2020-12-27, 15:07
Medlem
Citat:
Vilket var i princip det dom gjorde..

Nu nämnde dom Engström o det stör folk...Men sa verkligen KP att det var Engström?
Vet du då?? Varför DE nämnde just SE vid PK.n om avslutad FU, i juni 2020??

Därför att de ville ge diskussionslystna svenskar något att frossa i, under rätt många år framöver.
De lätt indoktrinerade gick på krister petersåns inbjudan att frossa i SE.s möjliga eller omöjliga göranden 1986.
Och de glömmer på så vis, de 5-10 "andra mordkomplotter" som fanns 1986 - och som ingen PU gått till botten med!!
Citera
2020-12-27, 15:15
Medlem
Citat:

Oavsett vad de kommit fram till underkänner du det. Du sade att CP är den enda du godtar. Då blir det svårt...
Citera
2020-12-27, 15:35
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Oavsett vad de kommit fram till underkänner du det. Du sade att CP är den enda du godtar. Då blir det svårt...

Jag underkänner allt som är dåligt. Är det dåligt underbyggt av förhör, vittnesmål och annat som vi nu vet då underkänner jag det.

Ska bli intressant att höra vad LGWP har att säga han har ju förvarnat om att det ska komma nått om varför han inte tror på Engström son den skyldige.
Senast redigerad av sankmark 2020-12-27 kl. 15:54.
Citera
2020-12-27, 15:38
Medlem
Citat:
Vilken sida av baracken ser Stig Engström när Lars Jeppsson tittar fram menar du ?
Han ser Lars på den vänstra sidan, men Lars stod på den högra sidan i skottögonblicket. Därifrån kunde han inte se mördaren, och mördaren kunde inte se honom.
Citera
2020-12-27, 15:55
Medlem
Citat:
Jag underkänner allt som är dåligt. Är det dåligt underbyggt av förhör, vittnesmål och annat som vi nu vet då underkänner jag det.

Ska bli intressant att höra vad LGWP har att säga han har ju förvarnat om att det ska komma nått som gör att han inte tror på Engström son den skyldige.

"Jag underkänner allt som är dåligt"

Dock inte utpekningen av CP?

"Ska bli intressant att höra vad LGWP har att säga"

En notering är att han sagt att det första signalementet stämmer in på SE.
Citera
2020-12-27, 16:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Ska bli intressant att höra vad LGWP har att säga han har ju förvarnat om att det ska komma nått om varför han inte tror på Engström son den skyldige.
Förvänta dig inget nytt från GW, han kommer att köra med magkänslan. Problemet med GW är att han delvis var insyltad i utredningen i ett tidigt skede och var med och avskrev SE då, åtminstone tolkar jag det här så

"– Vi pratade om honom på ett tidigt stadium. Jag delade utredarnas magkänsla att det här var en pratmakare. Det fanns en del utredare med erfarenhet från fältet som nog hade kunnat vittra sig till en sådan som Skandiamannen om han verkligen hade gjort det, säger GW Persson.."

https://www.expressen.se/nyheter/gw-skandiamannen-mordade-inte-palme/

Men det fanns utredare som verkligen var intresserade av SE redan på Holmérs tid

https://magasinetfilter.se/kommentar/var-bedragliga-magkansla/

"Stig Engström var däremot ointressant, en »knepig person« som bara »stökar till det så vansinnigt«, för att använda Hans Holmérs språkbruk. De två män som våren 1986 framhöll att Engström måste utredas som gärningsman – utredningsinspektören Per Häggström på Skandia samt Stockholmspolisens våldsrotels spaningschef Arne Irvell – talade för döva öron. Ingen annan förklaring har framkommit än att Stig Engström, en 52-årig småfet grafiker, helt enkelt inte kändes som en mördare för spaningsledningen."
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-12-27 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in