2022-04-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför fick hon inte gå in där hon ville?

För dålig terräng som jag förstått det, de var rädda om hunden. Men säkert också sig själva med all rätt. En mosse är ju inte det roligaste att ge sig ut i. De vill ju kunna hjälpa fler i framtiden.
Citera
2022-04-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Det är ju egentligen inte svårare än att man kontaktar Sonjas hundförare och frågar om hon minns och kan peka ut på en karta eller komma och visa. Om jag inte minns fel bor hon väl i Falkenberg.
Är Missing People fortfarande engagerade i detta fallet?

Ja de har du rätt i. Kolla skadar ju inte. Vad jag förstått det så är det flera hundförare? Men de borde ju ha sparat informationen kan man tycka oavsett vem som var Sonjas hundförare för tillfället. 🤔

Vet inte om de är det. Längesedan jag fick information om något nytt sök.
Citera
2022-04-03, 05:19
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcadiannes
Ja de har du rätt i. Kolla skadar ju inte. Vad jag förstått det så är det flera hundförare? Men de borde ju ha sparat informationen kan man tycka oavsett vem som var Sonjas hundförare för tillfället. 🤔

Vet inte om de är det. Längesedan jag fick information om något nytt sök.

Detta måste vara rätt Sonja. Gerd, Kalle och Sara heter hundförarna och bor utanför Falkenberg. Vill man kontakta dom och fråga så är det säkert inga problem.

https://www.hn.se/nyheter/falkenberg...ner-1.37124052
Citera
2022-04-07, 00:29
Medlem
Hur vet vi ens med säkerhet att det var Mattias som var ute och sprang mellan husen den natten? Varför var det inte Dennis? Om nu alla vänner är oskyldiga, vart är dom? Varför kommenterar ingen av dom här tex? Eller någon annanstans? Och är lite delaktiga i alla spekulationer om vad som kan tänkas ha hänt honom. Ingen är ju misstänkt eller sitter anhållen? Hallå? Dom får väl prata om deras upplevelse kring det hela? Allt känns så kusligt tyst.

Och sista frågan.. Brukar man inte ha någorlunda koll på sin bror, framförallt sin tvillingbror, vid en fest? Hur kan ens tvillingbror bara gå upp i rök och syskonet inte förstår eller ser något?
Citera
2022-04-10, 17:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Hur lever tvillingbrodern och de andra som var med på festen idag?

Har de varit aktiva i sökandet?
Citera
2022-04-11, 20:00
Medlem
Märkte precis att den andra brodern D har blivit dömd för något, måste vara nyligen. Hans vän som intervjuades i svt och bodde där mattias lämnade sina grejer, Luc*s också fått någon dom. Skulle inte bli förvånad över om både åkt fast för knark. Skulle någon kunna kolla det? Vad kan D ha gjort förutom att knarka?
Citera
2022-04-11, 20:56
Medlem
Säljer D.S droger?
Åt vem?
E.K?
Citera
2022-04-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Säljer D.S droger?
Åt vem?
E.K?

Menar att Mattias bror D har fått en dom i belastningsregistret nyligen enligt lexbase, vet inte för vad. Samma sak med hans vän Luc*s som bor på Åsgårdsvägen, där mattias helt plötsligt bara sa att han skulle gå. Gissar på att det är narkotika relaterade domar men vet inte.
Citera
2022-04-11, 21:53
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Vad kan D ha gjort förutom att knarka?

Men en 19-åring hade jag i första hand gissat på någon trafikförseelse eller misshandel.
Citera
2022-04-12, 00:48
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Märkte precis att den andra brodern D har blivit dömd för något, måste vara nyligen.

Kollade på det. Han har inte blivit dömd för något. Han har fått ett strafföreläggande. Så troligen fortkörningsböter eller liknande som han erkänt och betalt utan att det gått till domstol.
Citera
2022-04-12, 03:29
Citat:
Kollade på det. Han har inte blivit dömd för något. Han har fått ett strafföreläggande. Så troligen fortkörningsböter eller liknande som han erkänt och betalt utan att det gått till domstol.
Kan vara ringa narkotikabrott...innehav, eget bruk
Citera
2022-04-12, 22:22
Medlem
Citat:
Men en 19-åring hade jag i första hand gissat på någon trafikförseelse eller misshandel.
Eller införsel av polska "smällare" som beslagtagits i tullen. Mer troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in