2020-12-26, 23:35
Medlem
bithaxs avatar
De borde få bonus.
Tänk vad många miljoner de har sparat åt svenska skattebetalare.
Citera
2020-12-26, 23:36
Avslutad
Polisen kanske fick signalement "vit man" och åkte dit och sköt han? Attacken med kniv kan varit efterkonstruktion? Men det kan också finnas andra scenarier.
Citera
2020-12-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det är rätt patetiskt att vara så insnöad som du bevisligen är. Är ju en jävla tur att svenskarna är så ordentliga och aldrig gör något brottsligt.

Det kan hända vem som helst att den får en psykos och agerar irrationellt. Har inget med nationalitet att göra.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2020-12-26 kl. 23:40.
Citera
2020-12-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Håller med. Inget snack om att polisen agerat rätt här. Va tusan ska man göra liksom om inte dem icke dödliga redskapen fungerar.

oavsett vad tkr ja de tråkigt att blanda in dödsskjutningen av Eric. En tråkig händelse för alla. Men faktum kvarstår att han hade en replika i handen som han vägrade släppa.

Skulle nog säga att jag håller med dig väldigt mycket. Utom en liten detalj. De sköt Erik med 25 skott. Att skjuta verkanseld är en sak, avrättning är en annan. De poliserna borde fått sparken direkt även om de inte dömdes för vållande men för tjänstefel.

I detta fall ser det ut att det var befogat (även om det inte förvånar mig om det inte var det). Sen tror jag inte de sköt denna killen med 4 magasin iaf
Senast redigerad av IncarnatenineN1 2020-12-26 kl. 23:46.
Citera
2020-12-27, 00:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Skulle nog säga att jag håller med dig väldigt mycket. Utom en liten detalj. De sköt Erik med 25 skott. Att skjuta verkanseld är en sak, avrättning är en annan. De poliserna borde fått sparken direkt även om de inte dömdes för vållande men för tjänstefel.

I detta fall ser det ut att det var befogat (även om det inte förvånar mig om det inte var det). Sen tror jag inte de sköt denna killen med 4 magasin iaf

Poliserna friades helt i det tragiska fallet med Eric.
Citera
2020-12-27, 02:07
Medlem
Man får nog utgå från att etniciteten är svensk i alla fall. Annars hade det antagligen varit ett himla liv på "antirasististerna" vid det här laget.
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det har nog inte framkommit än.
Citera
2020-12-27, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Är det någon som inte vet vad du talar om så är det du, läs på lite! Börja med statistik om droger och mord så ser du att cannabis är rena hälsokosten för samhället. Att cannabis påstås ligga bakom en del skjutningar har inte med drogen att göra, det handlar om pengar och revir.
Psykiska sjukdomar kom före cannabis.
Citera
2020-12-27, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Man får nog utgå från att etniciteten är svensk i alla fall. Annars hade det antagligen varit ett himla liv på "antirasististerna" vid det här laget.
Mannen var mörkhyad
Citera
2020-12-27, 02:17
Medlem
Jaså. Är det känt vem det var nu?
Citat:
Ursprungligen postat av staniola
Mannen var mörkhyad
Citera
2020-12-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hujan
Söker fortfarande efter vad det är som gör att du tycker så.....
tycker vad? Eller vet?
Citera
2020-12-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jaså. Är det känt vem det var nu?
Oavsett hudfärg så ska inte polisen eller socialtjänsten attackera en sjuk människa. Psykiatrin borde ha en mer omfattande och uppsökande roll, så tycker jag
Citera
2020-12-27, 02:26
Medlem
Det är väl mest en tragisk följd av situationer som kan uppstå när svårt psykiskt sjuka är inblandade. Det händer ju någon gång då och då att situationen går över styr med psykiskt sjuka så att polisen tvingas till verkanseld då situationen blir farlig. Det är den sjuke som attackerar först, annars hade det inte hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av staniola
Oavsett hudfärg så ska inte polisen eller socialtjänsten attackera en sjuk människa. Psykiatrin borde ha en mer omfattande och uppsökande roll, så tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in