2020-12-23, 17:01
Medlem
mymyselfs avatar
Bra gjort Polisen! Varningsskott genom skallen borde vara mer regel än undantag, kriminella skräpmänniskor, kommunister och annat slödder kommer alltid att kosta samhället en jävla massa pengar och resurser, den typen av människor är inte förtjänta av en chans heller eftersom de aldrig kommer att förändra sig, skjut av fanskapen...
Citera
2020-12-23, 17:32
Medlem
Polisen har en tendens att skjuta vita men eftersom att namnet inte än är ute så gissar jag nysvensk.
Citera
2020-12-23, 17:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är knappast inbrottsförsök bara för att någon slår sönder rutor

Och att säga det är en plattityd! Tjuven dog en mindre att oroa sig för.
Citera
2020-12-23, 17:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Känner någon till namnet på den skjutne?
Det har nog inte framkommit än.
Citera
2020-12-23, 17:47
Medlem
Tintinikongos avatar
Mycket enkelt. Lev hederligt. Ge fan i att begå inbrott. Ge fan i att vifta med ett tillhygge när polisen anländer. Bra att polisen tar i med hårdhandskarna. Ju mindre slödder i samhället, desto bättre.
Citera
2020-12-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
En ihjälskjutning kräver ingen sjukvårdstid ingen konvalescens ingen rehabilitering ingenting. Så kan det gå

Under dessa pandemitider ska man inte slösa på resurserna utan se till att det blir färdigt resultat på direkten.

Att skicka skurkarna på IVA istället för exempelvis någon som har blivit smittad på jobbet vore verkligen att skicka fel signaler.

Vi ska tänka på Sverigebilden..
Citera
2020-12-23, 17:52
Medlem
Nu har jag läst hela tråden och inget framkommer om själva händelsen sedan första posten.....

Någon som faktiskt vet något?
Citera
2020-12-23, 17:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Erkänner - jag spekulerar, liksom du. Men med tanke på hur skjutglad den svenska polisen är så är det en rimlig maximum likelihood gissning är att det rör sig om en livrädd hästsvans som tappar kontrollen över situationen.

Vi spekulerar. Det var en arbetsbefriad som i väntan på trasproletariatets diktatur vill berika sig på någon rikings bekostnad så han kunde komma över en dator och hänga på FB.

Extra signatur: alla andra, de som äger nått är rikingar som man ska ta från.
Citera
2020-12-23, 18:01
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det : Har polisen i sverige en videokamera på bröstet ?

Mina tankar går främst till polisen som sköt, kan inte vara en trevlig situation..
Citera
2020-12-23, 18:12
Medlem
alroberts avatar
Härligt med lite bra nyheter såhär i jul
Citera
2020-12-23, 18:16
Medlem
Jag är boende i området.

Inbrottet skedde på ett vårdboende. De spärrade även av runt äldreboendet Almården.

Enligt rykten i stan hade 25åringen ett vasst föremål och gick till attack mot polisen vid gripandet. Polisen blev tvungen att skjuta verkanseld för att skydda sig själva.

25 åringen var tidigare känd av polisen.

Det skulle vara intressant med ett namn ...
Senast redigerad av Megamamman 2020-12-23 kl. 18:55.
Citera
2020-12-23, 18:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Polisen har en tendens att skjuta vita men eftersom att namnet inte än är ute så gissar jag nysvensk.

Samtidigt: kolsvart ute, hen hoppades nog att hen sköt en svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in