2020-12-26, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Måste man skjuta så fort det blir minsta farligt har man valt fel om man blir polis. För den delen blir många människor ihjälslagna och ihjälsparkade.

Många av oss vill inte ha ett samhälle där polisen skjuter i tid och otid. Se bara vilka problem det lett till i USA.

De hade ju själva batong om inte annat och var två mot en. Mycket beror sig på vilka polismänen är men sänkta fyskrav leder tyvärr troligen till fler skjutningar (då de inte klarar av fysiskt motstånd).

Polisen är utbildad till o veta när dom behöver skjuta eller inte. Och vad du vill som lögnare... bryr vi oss andra inte så jävla mycket om.

Kom igen när du har listat ut hur farligt en batong mot skallen faktiskt är.

Och om du är rädd för att bli skjuten, lär dig den här lätta. Sluta ljug så jävligt. Lär dig vara trevlig. Attackera inte någon annan med livsfarliga vapen så som en batong eller kniv. Gör du det mot någon som mig så kommer jag knulla hela ditt familjeträd..

”Se bara vilka problem det har lett till i usa?” Du menar när ungdomar blir skjutna för att dom riktar vapen mot poliserna?
Enkelt.. sikta inte vapen mot folk din jävla apa. Det är oartigt.. Fick jag lära mig sen barnsben..

Har ni inga föräldrar?
Citera
2020-12-26, 10:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Måste man skjuta så fort det blir minsta farligt har man valt fel om man blir polis. För den delen blir många människor ihjälslagna och ihjälsparkade.

Många av oss vill inte ha ett samhälle där polisen skjuter i tid och otid. Se bara vilka problem det lett till i USA.

De hade ju själva batong om inte annat och var två mot en. Mycket beror sig på vilka polismänen är men sänkta fyskrav leder tyvärr troligen till fler skjutningar (då de inte klarar av fysiskt motstånd).

Varför polisen tvingas skjuta mycket i USA beror på att det finns så mycket vapen.
Där kan vem som helst ha ett vapen vilket naturligtvis leder till en svårare arbetsmiljö för polisen.
Dit har vi inte riktigt kommit än.
Däremot så har våld, kriminalitet och psykisk ohälsa(nedmontering av psykvården) ökat här hemma vilket ökar trycket på polisen.
Citera
2020-12-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chdif
Jävligt skrämmande att så få orkar läsa igenom tråden innan man chansar på vad man tror hände.

Och så nån fucking jävla pseudokränkt debatt om batonger.
Utgå från att polisen var i en situation där sista alternativet var att dra sitt vapen då det eskalerade ur händerna på dom.

Så, vad vet vi?

1. Inga droger inblandade såvitt man vet.
2. Han var från Eritrea, inte Somalia.
3. Känd av polisen sedan tidigare för att ha haft psykotiska episoder, suicidförsök och liknande, inget drogrelaterat.
4. Polisen som sköt är inte en nyutexaminerad hästsvanspolis, utan en erfaren herre.
5. BO hade sökt hjälp och ville ha vård för sitt psykiska mående men inte fått det, därav bankandet på fönster och rop på hjälp.

Kan ni lägga ned skiten nu och sluta killgissa fel?

Äntligen ett vettigt inlägg!

Men.. Var har denna information visats?
Citera
2020-12-26, 11:33
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja kom igen. Berätta vad exakt i detta fall som gjorde det rimligt! Jag menar vi ska allt klaga annars kanske den är en själv eller någon man älskar som ligger där med ett skott i magen.
Ingen av de jag älskar skulle gå till attack mot polisen.

En sådan här skjutning blir alltid undersökt.

Många flashbackare klarar inte att insatsen var berättigad.
Citera
2020-12-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chdif
Jävligt skrämmande att så få orkar läsa igenom tråden innan man chansar på vad man tror hände.

Och så nån fucking jävla pseudokränkt debatt om batonger.
Utgå från att polisen var i en situation där sista alternativet var att dra sitt vapen då det eskalerade ur händerna på dom.

Så, vad vet vi?

1. Inga droger inblandade såvitt man vet.
2. Han var från Eritrea, inte Somalia.
3. Känd av polisen sedan tidigare för att ha haft psykotiska episoder, suicidförsök och liknande, inget drogrelaterat.
4. Polisen som sköt är inte en nyutexaminerad hästsvanspolis, utan en erfaren herre.
5. BO hade sökt hjälp och ville ha vård för sitt psykiska mående men inte fått det, därav bankandet på fönster och rop på hjälp.

Kan ni lägga ned skiten nu och sluta killgissa fel?
Politiska löften om mer pengar till socialtjänst och psykiatri ger tyvärr inga röster.
Citera
2020-12-26, 12:34
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staniola
Jag beklagar att önskvärt svar ej levererats, men anser mig vara en ganska bra källa, enligt min egen privata statistik, som boende i Eksjö.
Söker fortfarande efter vad det är som gör att du tycker så.....
Citera
2020-12-26, 12:39
Medlem
Vill tacka polisen för ett bra jobb o hoppas det smittar sig vidare söderut så våra skånska konstsplar kunde börja avverka lite ziggisar o andra stråtrövare vi har här runt åsen mef sina sketna Mercedes sprinters o gamla passater. Fyfan.
Citera
2020-12-26, 14:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaså? Svarar här och ber om svar VARFÖR detta var ok? Men det kanske är över din begåvningsnivå. Vem vet du verkar inte var sådär smart.

Men japp. Tack detsamma! God på dig också! Det är jul och då ska man ju inte bråka
Haha, den här gången passade det att svara men det beror ju bara på att jag egentligen inte framlade några argument som du inte klarade av att bemöta.

Men som sagt, du brukar ju alltid hoppa in och skämma ut dig i alla trådar som handlar om att polisen har tvingats skjuta någon.

Det märks att du har levt ett tomt och enkelt liv, sjukpensionär? Bara jobbat på samhall?
Aldrig haft några krav på dig, aldrig utsatt för fara eller ens stress. Du har aldrig behövt fatta snabba beslut. Dina största orosmoment är väl att det har suttit folk i fikarummet när du kommer in för att städa vilket skapar obalans i ditt inre i flera timmar tills du har justerat medicinen.

Då är det givetvis omöjligt att leva sig in i hur det kan vara att bli angripen av en drogad psykopat, att vara på den andra sidan från ditt håll sett så att säga.

Du bildar dig din uppfattning utifrån actionfilmer och deras karaktärer, du kan inte förstå hur fort saker kan eskalera i verkligheten, det finns inget slow motion läge att ta till.

Det handlar om riktiga människor som vill komma hem efter jobbet vid liv!

Du begriper heller inte att förutsättningar mellan länder kan vara olika?
Att folk i andra länder inte skulle få för sig att angripa polisen i samma utsträckning som i Sverige?

Den skillnaden verkar onekligen stor och där bör man lägga skulden på polisen, de är för mesiga och blir inte respekterade.
Om de hade satt ner foten konsekvent mot de kriminella varenda gång någon mopsar sig så skulle det inte behöva gå så långt som till skottlossning.

Nåja, bra gjort och ett tacksamt Grattis till de fina poliserna som ingrep så rådigt den här gången 🙂
Citera
2020-12-26, 14:19
Medlem
En bra neger är en död neger.
Bra gjort av polisen.

Så otroligt jävla enkla regler, ge fan i att ens titta på en polis, så kommer du inte bli skjuten.

Trött på äckliga svartskallar som viftar med vapen & förväntar sig klapp på axeln och bulle.

En neger (som inte ens borde befinna sig på dessa breddgrader) mindre är bra för Sverige.

Följ reglerna eller ta konsekvenserna utan att grina ut i aftonbladet.

Alla med föräldrar vet detta.
Citera
2020-12-26, 15:47
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Polisen är utbildad till o veta när dom behöver skjuta eller inte. Och vad du vill som lögnare... bryr vi oss andra inte så jävla mycket om.

Kom igen när du har listat ut hur farligt en batong mot skallen faktiskt är.

Och om du är rädd för att bli skjuten, lär dig den här lätta. Sluta ljug så jävligt. Lär dig vara trevlig. Attackera inte någon annan med livsfarliga vapen så som en batong eller kniv. Gör du det mot någon som mig så kommer jag knulla hela ditt familjeträd..

”Se bara vilka problem det har lett till i usa?” Du menar när ungdomar blir skjutna för att dom riktar vapen mot poliserna?
Enkelt.. sikta inte vapen mot folk din jävla apa. Det är oartigt.. Fick jag lära mig sen barnsben..

Har ni inga föräldrar?
Det där var nog det dummaste jag sett i text på mycket länge..
Citera
2020-12-26, 15:55
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Ja precis som när de sköt Eric Torell. Säg till hans anhöriga att Polisen är utbildade och vet när de ska skjuta.
Citera
2020-12-26, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Då har du aldrig läst dina egna inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in