2020-12-25, 14:22
Medlem
KringExs avatar
Snabba svar önskas!
Oralt intag av Amfetamin har en biotillgänglighet på ca 75% beroende på magens PHvärde.
Tas det upp mer Amfetamin om man har mat i magen eller ska man ta det på fastande mage?
Citera
2020-12-25, 16:51
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Snabba svar önskas!
Oralt intag av Amfetamin har en biotillgänglighet på ca 75% beroende på magens PHvärde.
Tas det upp mer Amfetamin om man har mat i magen eller ska man ta det på fastande mage?
Käka ca. 2 timmar innan intag, drick t.ex. citronkoncentrat, ta en sked bikarbonat en timme eller så innan intag, undvik socker. Se till att du har mycket mineralsalter i kroppen (t.ex. om du kör race så vill du fylla på med minersalter dagligen)

Är en hel vetenskap för att få optimalt upptag, men att göra det jag skrev är typ de enklaste sätten.
Vad jag vet så är det ca. 50% i magen, 75% i snoken
Citera
2020-12-25, 21:11
Medlem
Då är första linan dragen
En liten för o testa vart de .
Citera
2020-12-25, 22:06
Avstängd
serblovinhimselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert56
Då är första linan dragen
En liten för o testa vart de .
Alright, reminder från en tjackis till en annan bara..
Detta är ett forum inte en dagbok.

Citera
2020-12-25, 22:43
Medlem
Om man smällt i sig tjack i några år mer eller mindre regelbundet så tycker iallafall jag att man "fastnar", alltså att du kommer till en viss nivå av att vara påställd men sen helt plötsligt är det stopp. Då kan jag fylla på flera ggr utan att det händer ett skit.

DÄRFÖR skulle jag vilja kolla här hur mycket ungefär man vågar dra i sig utan att behöva va nojig över att hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen... Hajar såklart att det är något av en "hur långt är ett snöre" fråga men skulle va intressant att veta hur mycket ni sopar i er under säg...24 timmar?

Piz
Citera
2020-12-25, 23:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
Käka ca. 2 timmar innan intag, drick t.ex. citronkoncentrat, ta en sked bikarbonat en timme eller så innan intag, undvik socker. Se till att du har mycket mineralsalter i kroppen (t.ex. om du kör race så vill du fylla på med minersalter dagligen)

Är en hel vetenskap för att få optimalt upptag, men att göra det jag skrev är typ de enklaste sätten.
Vad jag vet så är det ca. 50% i magen, 75% i snoken

Att Amfetamin bara skulle tas upp till 50% oralt är inget annat än skitsnack Fråga vilken läkare som helst.
Citera
2020-12-26, 00:43
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Att Amfetamin bara skulle tas upp till 50% oralt är inget annat än skitsnack Fråga vilken läkare som helst.
ca. 50% pH värde och metabolism bestämmer detta. Vid optimala förhållande har du upp till 75% oralt. Optimala.
Undrar hur många tjacktorskar som har optimala förhållanden i magen. Alltså är ett generellt ca. 50% mer pålitligt än enstaka fall av optimalt 75%.

Är egentligen nästan likadant med t.ex. nasalt, IV w/e också, då ph värdet på blodet också spelar roll. Är ju dock i betydligt mindre skala. Därav varför citronjuice oftast används för få ut varje .00% som möjligt.

Vet inte vad du har för magiska läkare som vet vad din indiviudella metabolism och pH-värde är (båda som förövrigt fluxuerar under dagen)
Citera
2020-12-26, 01:35
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
ca. 50% pH värde och metabolism bestämmer detta. Vid optimala förhållande har du upp till 75% oralt. Optimala.
Undrar hur många tjacktorskar som har optimala förhållanden i magen. Alltså är ett generellt ca. 50% mer pålitligt än enstaka fall av optimalt 75%.

Är egentligen nästan likadant med t.ex. nasalt, IV w/e också, då ph värdet på blodet också spelar roll. Är ju dock i betydligt mindre skala. Därav varför citronjuice oftast används för få ut varje .00% som möjligt.

Vet inte vad du har för magiska läkare som vet vad din indiviudella metabolism och pH-värde är (båda som förövrigt fluxuerar under dagen)

Rätta mig gärna om jag har fel nu. Innehåller inte citron en del c-vitamin? Om jag inte missminner mig helt så har jag läst att vid OD på tjack så pumpar dom i dig c-vitamin på sjukhus för att få bort tjacket ur kroppen.

Orkar du så förklara gärna. har alltid undvikit mat/frukt berikat på c-vitamin vid tjackintag.
Citera
2020-12-26, 03:39
Avstängd
serblovinhimselfs avatar
Någon som kan tänkas veta vad ”ljudnojja” är som jag kallar det?
Citera
2020-12-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Någon som kan tänkas veta vad ”ljudnojja” är som jag kallar det?
Ljudnojja, att du är nojig att det du gör låter högt? Det är väldigt vanligt, jag får det. Försök att det bara tännka bort det.
Citera
2020-12-26, 19:32
Medlem
KringExs avatar
Stora pupiller och hängande ögon, dålig balans och blir ganska snabbt trött av det. Jag trodde nästan att det var MDMApulver jag hade köpt.
Men det är tjack. Det har så typiska tjackeffekter som rysningar, galen kåthet! (visst, man kan bli kåt av MDMA också men inte alls lika djuriskt som tjack) Pratgladhet (jag blir tillbakadragen av MDMA, Självförtroendet får en rejäl boost osv osv osv

Vad tror ni är felet på tjacket som jag har köpt?
Citera
2020-12-26, 20:11
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Stora pupiller och hängande ögon, dålig balans och blir ganska snabbt trött av det. Jag trodde nästan att det var MDMApulver jag hade köpt.
Men det är tjack. Det har så typiska tjackeffekter som rysningar, galen kåthet! (visst, man kan bli kåt av MDMA också men inte alls lika djuriskt som tjack) Pratgladhet (jag blir tillbakadragen av MDMA, Självförtroendet får en rejäl boost osv osv osv

Vad tror ni är felet på tjacket som jag har köpt?
Glömde lägga till att igår fungerade tjacket klockrent
Men idag är det nästan som en blandning av MDMA och Amfetamin. Jag tog en ganska rejäl lina kl 18 men nu två timmar senare så är jag trött igen Har iofs tagit 1 mg Alprazolam och druckit två folköl, men det ska ju inte spela någon roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in