2020-01-25, 16:29
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
Håller med VKE, du verkar som en schysst snubbe liksom, vi vill dig väl! När man väl börjar injicera så finns det ingen återvändo antar jag... Bomba med mig istället 8)
Tack ska du ha, men med risk för att verka nonchalant så är jag en vidrig människa, men ganska snäll. Simma lugnt i de finska sjöarna, grumliga vatten döljer botten.

Vidare rekommenderar jag fysisk aktivitet under påverkan och magandning - två alternativ till bensodiazepiner eller alkohol. Om pumpen verkar slå för snabbt, så fungerar den fortfarande. När den upphör kan man börja noja, med all rätt.

Själv rör jag mig på tok för lite vid under tiden, så jag får skylla mig själv.
Senast redigerad av HenryBaketiss 2020-01-25 kl. 16:36.
Citera
2020-01-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Tack ska du ha, men med risk för att verka nonchalant så är jag en vidrig människa, men ganska snäll. Simma lugnt i de finska sjöarna, grumliga vatten döljer botten.

Vidare rekommenderar jag fysisk aktivitet under påverkan och magandning - två alternativ till bensodiazepiner eller alkohol. Om pumpen verkar slå för snabbt, så fungerar den fortfarande. När den upphör kan man börja noja, med all rätt.

Själv rör jag mig på tok för lite vid under tiden, så jag får skylla mig själv.

Haha, vi hänger trots allt allihop på flashback, så ingen av oss är nog guds ängel liksom.

Jag kör helt utan benzo och alkohol faktiskt. Är rätt nojig när det kommer till att mixa grejer, även om det är något så ''ofarligt'' (relativ term) som benzo och alkohol.
Min AT är ändå rätt harmlös så att somna och må bra är inga problem.
Bakfyllor på alkohol däremot är en helt annat historia...
Citera
2020-01-25, 22:56
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Haha, vi hänger trots allt allihop på flashback, så ingen av oss är nog guds ängel liksom.
Man kommer långt med att vara snäll och en redig dos speed, vill jag hävda. Men det vet du redan. Egentligen räcker speed hela loppet ut.
Citera
2020-01-25, 23:36
Medlem
finatankars avatar
Tog tjack igår på eftermiddagen och varje gång idag när jag dricker pepsi max flammar det till i ansiktet så jag blir röd och varm. Har det något med koffein att göra?
Citera
2020-01-25, 23:58
Medlem
Flusons avatar
Citat:

Jag kör helt utan benzo och alkohol faktiskt. Är rätt nojig när det kommer till att mixa grejer, även om det är något så ''ofarligt'' (relativ term) som benzo och alkohol.
Min AT är ändå rätt harmlös så att somna och må bra är inga problem.
Bakfyllor på alkohol däremot är en helt annat historia...
Sköter man sig, och ser till att ha koll på vad det är man petar i sig så är avtändningen i princip obefintlig för mig också. Är man lite down så kan man ju alltid röka holk. Då har man löst det problemet med 👌

Behöver aldrig utstå såna där avtändningar som man fick i början på sitt tjackande. Fy fan, kunde typ ligga helt panikslagen av ångest, du vet en sån AT där du börjar söka på Flashback efter "huskurer mot tjack AT" 😁 Det är nog lite bakfylla också som förvärrar avtändningen och gör den så jobbig. Men ser man till att ta hand om sig och sova, äta, dricka och speciellt om man undviker alkohol så kan man vakna upp helt normal typ.
Citera
2020-01-26, 00:51
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Sköter man sig, och ser till att ha koll på vad det är man petar i sig så är avtändningen i princip obefintlig för mig också. Är man lite down så kan man ju alltid röka holk. Då har man löst det problemet med 👌

Behöver aldrig utstå såna där avtändningar som man fick i början på sitt tjackande. Fy fan, kunde typ ligga helt panikslagen av ångest, du vet en sån AT där du börjar söka på Flashback efter "huskurer mot tjack AT" 😁 Det är nog lite bakfylla också som förvärrar avtändningen och gör den så jobbig. Men ser man till att ta hand om sig och sova, äta, dricka och speciellt om man undviker alkohol så kan man vakna upp helt normal typ.
Japp, man vänjer sig, eller så existerade aldrig avtändningen från första börjam. Ingen fara vilket fall och blir det för jobbigt fungerar alltid mera tjack som lösning på detta problem. Och alla andra problem, givetvis.

Framåt!
Citera
2020-01-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Haha, skrattade högt gällande googlandet på huskurer osv, då vet man verkligen att det är illa

Tycker du att alkoholen gör tjackandet mycket trevligare? Personligen har jag svårt att kunna tänka mig förtära alkohol under mina tjackrace, men det kanske hade gott och varit mysigt?

--

Kör just nu mitt längsta race hittills. Tänkt lägga mig runt 18-20 någon gång ikväll, och doserar nog för sista gången runt 11.30. Har redan nu varit vaken i cirka 43-44h, så totalt blir det väl minst ett 54h race. Nytt personbästa, men rankar sig nog bland de lägsta i denna tråden
Är lite orolig över AT:n dock, den bådar inte gott då jag slarvat med maten samt att jag helt enkelt varit vaken mycket längre än vad jag är van vid. Är redan skakig som fan trots att jag fortfarande har en god mängd tjack i mig. Likt jag tidigare i tråden nämnt, så har jag aldrig fått erfara en ordentlig AT på tjack. Men det ser mörkt ut inför ikväll, antar att allting har sin första. Får se hur jag rider ut stormen mellan runt 14/15-18/19/20
Citera
2020-01-26, 21:04
Medlem
Svartatankars avatar
Då var man här och skriver igen, provade at IVa men fick fan ingen kick, visst jag blev väl varm och sånt men tyckte det funkade lika bra att köra Rövpanna.. En polare satte den på mig så det var ingen miss eller så, skumt.

Har dock en annan fråga nu och hoppas att någon har ett svar, har kört tjack nu nästan varje dag i två veckor, någon dag har man varit utan, och har sovit dem flesta nätterna, men nu har jag slutat få någon effekt alls, inte ens vid dagens första dos har det hänt nåt. Toleransen kan väl inte gå upp så fort ändå? Eller har det att göra med att jag proppat i mig Theralen för att sova varje dag?
Köpt samma tjack hela tiden och i början funkade det ju skitbra, blir nästan ledsen
Citera
2020-01-26, 21:30
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatankar
Då var man här och skriver igen, provade at IVa men fick fan ingen kick, visst jag blev väl varm och sånt men tyckte det funkade lika bra att köra Rövpanna.. En polare satte den på mig så det var ingen miss eller så, skumt.

Har dock en annan fråga nu och hoppas att någon har ett svar, har kört tjack nu nästan varje dag i två veckor, någon dag har man varit utan, och har sovit dem flesta nätterna, men nu har jag slutat få någon effekt alls, inte ens vid dagens första dos har det hänt nåt. Toleransen kan väl inte gå upp så fort ändå? Eller har det att göra med att jag proppat i mig Theralen för att sova varje dag?
Köpt samma tjack hela tiden och i början funkade det ju skitbra, blir nästan ledsen

Jag har varit där du är,tror tolerans, och jag märkte att jag måste ta större doser . Pröva att ta typ 1,5 ggr det du brukar per dos
Citera
2020-01-27, 09:51
Medlem
Citat:

Får ofta samma problem när jag kört hårt. Ta ej mer amfetamin eller öka dosen. Det kommer ej hjälpa. Vatten, vitaminer, föda och sömn. Var utan stimulerande droger iaf 72 timmar skulle jag säga. Serotoninbrist. Du måste sova ut och äta ordentligt.
Citera
2020-01-27, 11:36
Medlem
Svartatankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusFirstPig
Får ofta samma problem när jag kört hårt. Ta ej mer amfetamin eller öka dosen. Det kommer ej hjälpa. Vatten, vitaminer, föda och sömn. Var utan stimulerande droger iaf 72 timmar skulle jag säga. Serotoninbrist. Du måste sova ut och äta ordentligt.
Får prova, fått i mig lite över 1g på typ 1,5 timmar idag och känner mig lite piggare bara... Dricker vatten som en dåre men får ta å hålla ut några dagar då antar jag, eller hur länge borde det ta att få ner toleransen?
Citera
2020-01-27, 14:32
Medlem
Citat:
Får prova, fått i mig lite över 1g på typ 1,5 timmar idag och känner mig lite piggare bara... Dricker vatten som en dåre men får ta å hålla ut några dagar då antar jag, eller hur länge borde det ta att få ner toleransen?

Med tanke på hur lite du hållt på är det ej i toleransen det sitter utan serotoninet som sagt. Se till att äta saker som gynnar serotonin. Som sagt jag skulle säga att 72 timmar räcker för att bli fjuttad iaf. Men helst 5-7 dygn om du vill bli stålman igen. Jag har dragit i mig 5g på under 24 timmar förut och knappt varit pigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in