Citat:
Ursprungligen postat av
Jazzil
Åter vill DU inte prata om den platta jorden, det är DU som nu tar upp att det att orimligt, att någon ska lura mm.
Så jäkla tråkigt att DU hela tiden går ifrån den platta jorden. När ska DU vilja prata med mig om din teori?
Jag undrar vad vinkeln enligt dig skulle bli på den platta jorden om man riktade ett teleskop mot toppen av ett torn. Ett torn som står på Nordpolen och har en höjd av 36000 km.
Jag undrar vad vinkeln skulle bli vid 45:e breddgraden. Men du vill ju ständigt prata om den runda jorden. Hela tiden!
Att det skulle blir 45 grader är ju befängt, det kan ju t.o.m jag förstå. Det måste ju vara bra mycket mindre av ett torn på 36000 km. Eller, jag vet ju inte. Det är inte jag som kan detta med platta jorden, jag hade hoppats få hjälp av dig.
Men men, du tror uppenbarligen att jorden är rund för du vill aldrig någonsin prata om det platta jorden. Så fort jag eller någon ställer frågor till dig så blir du vara arg och pratar om den runda jorden.
Som jag sa, när du är villig att hjälpa oss att förstå den platta jorden så kan du väl börja berätta. Fram tills dess kanske du ska gå ifrån tråden som handlar om den platta jorden.
Absolut, jag hjälper dig förstå den platta jorden här och nu.
Det första du ska förstå är att du måste använda dina sinnen och ifrågasätta din omgivning. Det du gör nu är att ifrågasätta dem som ifrågasätter, precis som du blivit lärd att du ska göra. I ditt inlägg så försöker du vid två tillfällen att övertyga mig om att sluta att skriva i tråden. Det är mycket märkligt upplägg, ogillar du människor med åsikter som avviker från din? Är du kanske en högerextremist som hatar Greta?
Jag tar det igen så att du förstår den platta jorden.
Polstjärnan har inget avstånd från jordytan, det vi ser är bara ett ljus, men vad källan till ljuset är vet jag inte.
Avsaknaden av avstånd gör att argumentet att Polstjärnan bevisar rund jord vilar på att ett avstånd finns, eftersom det inte finns så faller argumentet. I varje inlägg så har jag sagt till dig att inget avstånd existerar, du replikerar med infantila räkneövningar där ett avstånd ingår. På den runda jorden ingår ett avstånd, men inte på den platta. Har jag nu sagt det tillräckligt många gånger för att också du ska sluta ljuga för dig själv eller behöver det blir fler inlägg?