2020-12-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Inte rimligt med verkanseld i de flesta fall!? Berätta mer!

Du förundras...

Jag anser det viktigt att buset får lära sig att polisen bestämmer. Inte Muhammed eller hamid.

Många tycker ju polisen är mesig.
håller med dig fullständigt att polisen är för mesig men dom har ju tyvärr bakbundna händer !! Polisen har ju inte rätt att göra något !! Förrän dom blivit skjutna själva ! Dom som anser att Sveriges Poliser är skjutgalna är antingen kriminella själva eller totalt verklighetsfrämmande 🤬🤬
Citera
2020-12-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan vara dödande!? Va fan röker du? Polisen har ammo speciellt för att döda. Du överlever inte ett skott i magen även om det är ett helt traumateam i standby. Vore det inte bättre att bara brotta ner honom? Han utgjorde ju ingen omedelbar fara för poliserna ifråga.
All ammunition är för att döda såvitt jag vet. Räcker inte ett skott i benet så lär man skjuta högre centralt.

Visst, en lösning hade kunnat vara att brotta ner vederbörande men jag vet inte hur situationen såg ut. Har han en kniv/vapen så hade jag i alla fall inte gått in i närkontakt med denne, vet dock inte hur Du resonerar. Är han dessutom en kroppsbyggare på 140kg så hade jag inte heller försökt brotta ner denne.

Vad jag däremot vet är att det krävs mycket för att polisen ska rikta vapen mot någon och ännu mer om de ska avlossa verkanseld.
Citera
2020-12-24, 12:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det finns folk som har fortsatt springa mot polisen o försökt att attackera efter över nio skott i kroppen. Såg ett fall där man sänkte han vid runt 22..

Vad fan snackar ni om egentligen era nötter? Är ni nyfödda?

Det är amerikanskt polis du sett. Men säger något om din begåvningsnivå. Du ska nog inte uttala dig om saker du inte fattar.
Citera
2020-12-24, 12:34
Bannlyst
Citat:
Det är amerikanskt polis du sett. Men säger något om din begåvningsnivå. Du ska nog inte uttala dig om saker du inte fattar.

Ja. Det är amerikansk polis? Svårt o få sånna här fall på svensk body cam.

Du tror att kroppar faller snabbare utav kulor i kroppen här?

Intelligensnivå var det va? O du ska imponera? xD
Citera
2020-12-24, 12:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhage
All ammunition är för att döda såvitt jag vet. Räcker inte ett skott i benet så lär man skjuta högre centralt.

Visst, en lösning hade kunnat vara att brotta ner vederbörande men jag vet inte hur situationen såg ut. Har han en kniv/vapen så hade jag i alla fall inte gått in i närkontakt med denne, vet dock inte hur Du resonerar. Är han dessutom en kroppsbyggare på 140kg så hade jag inte heller försökt brotta ner denne.

Vad jag däremot vet är att det krävs mycket för att polisen ska rikta vapen mot någon och ännu mer om de ska avlossa verkanseld.

Jo men exakt! och det är vad frågan handlade om. Fanns det fog för det och behövdes det. Det är ju primära saker sett till allas säkerhet. Kunde man t.ex bara brottat ner honom.
Citera
2020-12-24, 12:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja. Det är amerikansk polis? Svårt o få sånna här fall på svensk body cam.

Du tror att kroppar faller snabbare utav kulor i kroppen här?

Intelligensnivå var det va? O du ska imponera? xD

Ok japp amerikansk polis. Då vet vi din nivå. Fan gå och lägg dig.
Citera
2020-12-24, 12:35
Medlem
Bebblischs avatar
Inget namn eller bild på den som sköts? Facebook? Annat? Bara en jävla massa skit i den här tråden.
Citera
2020-12-24, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ok japp amerikansk polis. Då vet vi din nivå. Fan gå och lägg dig.

Vad är det för skillnad på amerikansk 9mm o den svenska? Du som är expert och as smart menar jag.

Wow. Kulorna är byggda för att döda? No shit! Berätta mera!
Citera
2020-12-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g00ner
Ja och såna som du tror väl att du ska få HR:et uppkört i röven av de inblandade poliserna. Hur mycket info tror du att en polis vågar ge ut i ärendet? Riskera böter för att såna som du ska gotta dig på ett neandertalarforum?

Och läser man den här tråden så skjuts det ju mest svenskar med funktionsnedsättning av polis. Så måste det ju varit. Alla forumdelar av FB är ju infekterade.

Skönt att jag har läst HR:et och vet exakt. God jul på er
Jaha, om du nu "läst HR:et" (vad nu det är) är det väl bara att dra fram vem som skjutits då så slipper du alla spekulationer på "neandetalarforumet". Är väl ingen hemlighet att det snarare är psyksjuka (våldsamma men ändock) än gängkriminella som skjuts ihjäl av kling och klang. Men är man en liten regimlakej som litar blint på Sveriges myndigheter så gör de väl aldrig någonsin fel.
Citera
2020-12-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Om man går till attack mot polis får man skylla sig själv. Trist på ett människoliv men man gör sina val här i livet.
Jag har en nära anhörig som förlorade en vän på detta sätt, dvs polisen sköt verkanseld i nödvärn och mannen dog. Trauma för närmaste anhöriga, men samtidigt inte mer än rätt.
Vi behöver ha en hård polis för att hantera den här utförsbacken Sverige har blivit.
👍👍👍håller med fullständigt . Bara kriminella o förortsgangster som skulle var så korkade o inte lyssna på polisen, attackera polisen . Helt rätt av Polisen !! Ett problem bidragstagare mindre !
Citera
2020-12-24, 12:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhage
I de situationer som krävt verkanseld så har det väl nästan alltid varit rimligt? Inte så att polisen skjuter för skojs skull bara för att de kan. Då hade du nog sett en polisskjutning varje dag.

Kanske, kanske inte.

G W gjorde analys av detta för något år sedan - svensk polis är inte främmande för att skjuta dödlig eld även på ofarliga inkapaciterade offer - > bara etniciteten är rätt, svensk m a o.
Citera
2020-12-24, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vad är det för skillnad på amerikansk 9mm o den svenska? Du som är expert och as smart menar jag.

Wow. Kulorna är byggda för att döda? No shit! Berätta mera!

Är ingen expert. Den äran är till för dig. Du verkar ju kunna veta allt. Sett lite amerikanska polis-serier och tror du vet absolut allt om allt!

Men nu får vi nog tagga ner denna metadebatten innan vi bägge blir varnade. Till ämnet ha svenska polisen har en speciellt ammo som är till för döda. Du kommer inte klara ett skott i magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in