2020-12-24, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cafum
Herregud. Blir fan rädd av hur många som tycker det är bra att polisen sköt ihjäl mannen. Detta verkar ha varit en inbrottsjuv, inte en pedofil eller mördare. Har ni ingen jävla skam över huvudtaget? Fan kom ner ifrån flashback molnet ner på jorden. Det är en människa som mist sitt liv som vi pratar om, inte en jävla tecknad roadrunner figur. En människa med drömmar, familj, nära och kära, en person av kött och blod. Möjligtvis med djupa psykiska problem, men än människa ändå. Finns det ingen jävla empati kvar i denna värld? Spyr fan på alla er cyniska inavlade åsneknullande misslyckade hästabortioner. Spotta på er själva och kör upp något för helvete. Våga visa lite medmänsklighet för en gångs skull, betee er. Bara för att vi är på Flashback betyder det inte att ni behöver försöka visa er kallblodade IQ befriade personligheter för att möjligtvis bli uppraggade av er älskade Putins internetspioner för att få suga av hans kondomer. Våga medge att en människa förlorat sitt liv. Oavsett vad för slags människa han var förtjänade han inte döden för ett inbrott eller för att ha försökt slå på en polis.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/polisens-befogenheter/polisens-ratt-att-anvanda-skjutvapen/

Här kan du läsa lite om när verkanseld faktiskt används så kan du sluta sura..

Sen efter det kan du nyktra till från din WT fylla o ta dig en titt på det här så du kan få en inblick i hur en vanlig dag för många poliser kan se ut.
https://m.youtube.com/watch?v=CxKMeLuzXhA

Sen som vanlig fråga till idioter som dig. Hur många knivhugg tycker du att polisen skulle tagit i mage hals o hjärta innan han ens fick använda sitt vapen o skjuta?
Hur många poliser ska han få döda innan någon annan får lov att sänka han? Hur många familjer är det okej att faktiskt förstöra innan någon får avliva han?

Det låter inte som inbrott förövrigt, det låter som en våldsam pundare.
Senast redigerad av therefore 2020-12-24 kl. 12:21.
Citera
2020-12-24, 12:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhage
I de situationer som krävt verkanseld så har det väl nästan alltid varit rimligt? Inte så att polisen skjuter för skojs skull bara för att de kan. Då hade du nog sett en polisskjutning varje dag.

Nej faktiskt inte. Du kanske inte läste mitt första inlägg. Att just svenska polisen är extremt skjutglada. De innebär väl något? Att man måste få ifrågasätta varför det är så. Vad exakt i denna situationen gjorde att polisen ifråga inte hade något annat val än att skjuta.
Citera
2020-12-24, 12:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Stod det inte att han gick till attack, sköts varningsskott och sedan verkanseld?

Inte många här inne som har en aning om hur man hade agerat, inte jag heller!

Verkar oklart minst sagt. Men även till attack. Är det berättigat med dödligt våld då? Kanske om han haft en kniv i handen men det verkar han ju inte haft. En polis av den gamla skolan hade väl bara brottat ner honom och sedan hade det inte blivit en stor sak.
Citera
2020-12-24, 12:19
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej faktiskt inte. Du kanske inte läste mitt första inlägg. Att just svenska polisen är extremt skjutglada. De innebär väl något? Att man måste få ifrågasätta varför det är så. Vad exakt i denna situationen gjorde att polisen ifråga inte hade något annat val än att skjuta.
Inte rimligt med verkanseld i de flesta fall!? Berätta mer!

Du förundras...

Jag anser det viktigt att buset får lära sig att polisen bestämmer. Inte Muhammed eller hamid.

Många tycker ju polisen är mesig.
Citera
2020-12-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Antar att han fortfarande levt om han snällt avbrutit sitt inbrottsförsök och lagt sig på marken med händerna utsträckta.
Det låter ganska rimligt. Betydligt rimligare än att han blev avrättad på plats för att ha krossat några fönsterrutor. Vi får väl se vad utredningen visar och vilka av oss här i tråden som gissar bäst. Jag gissar på att han blev skjuten för att han hotade att skada någon. Andra tror att han blev skjuten för att de läskiga snutarna bara var kåta på att skjuta någon random snubbe.

Har ingen hunnit pipa i tråden om polisens ammunition än? Det brukar komma kommenterar om att den minsann är förbjuden i krig!
Citera
2020-12-24, 12:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Inte rimligt med verkanseld i de flesta fall!? Berätta mer!

Du förundras...

Ja kom igen. Berätta vad exakt i detta fall som gjorde det rimligt! Jag menar vi ska allt klaga annars kanske den är en själv eller någon man älskar som ligger där med ett skott i magen.
Citera
2020-12-24, 12:23
Medlem
Citat:
Vad? Vet du exakt vad som hänt? Upplys och andra då istället för att verka smart. Var det rimligt med verkanseld?
Lätt att jag hade om jag inte råkat läsa tråden först. Här vill man inte upplysa en människa om något. Herregud.
Citera
2020-12-24, 12:24
Medlem
Citat:
Verkar oklart minst sagt. Men även till attack. Är det berättigat med dödligt våld då? Kanske om han haft en kniv i handen men det verkar han ju inte haft. En polis av den gamla skolan hade väl bara brottat ner honom och sedan hade det inte blivit en stor sak.
Vad röker du? Han gick till angrepp mot poliserna som sköt honom i benet till att börja med. Han fortsätter och de sätter därför ett skott i magen som -kan- vara dödande vilket det var. Jag kan garantera att detta blandades med otaliga rop om att släppa vapnet alternativt avbryta angreppet.
Citera
2020-12-24, 12:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhage
Vad röker du? Han gick till angrepp mot poliserna som sköt honom i benet till att börja med. Han fortsätter och de sätter därför ett skott i magen som -kan- vara dödande vilket det var. Jag kan garantera att detta blandades med otaliga rop om att släppa vapnet alternativt avbryta angreppet.

Kan vara dödande!? Va fan röker du? Polisen har ammo speciellt för att döda. Du överlever inte ett skott i magen även om det är ett helt traumateam i standby. Vore det inte bättre att bara brotta ner honom? Han utgjorde ju ingen omedelbar fara för poliserna ifråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Attackerad? Haha trams.
Han har väl höjt näven mot snuten så fegisen drog fram pickadollen o avrättade honom. Snuten kommer garanterat frias, så brukar det bli i detta landet.

Jag som betalar snutens lön kräver att snuten kan hantera en trängs situation. Idag ska man anställa allt annat än duktiga och vältränade män så att snuten skjuter hej vilt får vi vänja oss vid
Vad lever du i för fantasivärld !! Polisen skjuter hejvilt omkring sig ?? Skjuts alldeles för lite av Polisen i Sverige! Do får ju knappt skjuta tillbaka ens om dom själva blir beskjuten !! Attackerar man polisen brukar våld eller hot mot Polisen så har man förverkat sin rätt att leva i ett civiliserat samhälle !! Då är man bara ett drägg som skiter i lagar o att anpassa sig till samhället !! Mycket billigare med en kula än fängelse ! Problem solved !
Citera
Bannlyst
Citat:
Ja kom igen. Berätta vad exakt i detta fall som gjorde det rimligt! Jag menar vi ska allt klaga annars kanske den är en själv eller någon man älskar som ligger där med ett skott i magen.

Du får väl lära dig att inte banzai springa mot polisen med knivar i handen eller försöka sno deras vapen när du själv bjudit upp till en brottningsmatch?

Att det ska vara så jävla svårt för somliga att överleva sånt här...?
Citera
2020-12-24, 12:30
Bannlyst
Citat:
Kan vara dödande!? Va fan röker du? Polisen har ammo speciellt för att döda. Du överlever inte ett skott i magen även om det är ett helt traumateam i standby. Vore det inte bättre att bara brotta ner honom? Han utgjorde ju ingen omedelbar fara för poliserna ifråga.

Det finns folk som har fortsatt springa mot polisen o försökt att attackera efter över nio skott i kroppen. Såg ett fall där man sänkte han vid runt 22..
9 millimeter är inget grovt vapen..

Vad fan snackar ni om egentligen era nötter? Är ni nyfödda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in