2020-12-24, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Ok du verkar sitta på kunskaper som kan få mig att ändra uppfattning direkt, stämmer det att det var ett boende han slog sönder rutorna på eller var det privatpersoners hem?

Då tjejen pratat direkt med en polisgruppen igår så stämmer informationen. Däremot om det va ett boende eller ett privathus han försökte bryta sig in i vet jag inte till 100%. Men vad jag har hört va det ett boende. Men all annan fakta stämmer.
Citera
2020-12-24, 07:56
Medlem
Pillevickens avatar
Det är ett helvete att en person behöver sätta livet till bara för att utbildade poliser inte kan hantera situationen. Att döda någon är det absolut sista man ska behöva göra. Om polisen va en gröngöling eller bara kåt på att få döda någon vet jag inte men polisen som vi avlönar med våra skattemedel tycker jag ska kunna hantera situationer som denna.
Jag hoppas det blir en rejäl utredning om vad som har hänt och inte sopat under mattan
Citera
2020-12-24, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Det är ett helvete att en person behöver sätta livet till bara för att utbildade poliser inte kan hantera situationen. Att döda någon är det absolut sista man ska behöva göra. Om polisen va en gröngöling eller bara kåt på att få döda någon vet jag inte men polisen som vi avlönar med våra skattemedel tycker jag ska kunna hantera situationer som denna.
Jag hoppas det blir en rejäl utredning om vad som har hänt och inte sopat under mattan

Och hur fan ska dom agera då? Dom vet att han är aggressive och farlig då han redan misshandlat en väktare tidigare under dagen. Dom varna han och be han lägga sig ner, han går då istället till attack med ett tillhygge (okänt vad). Dom skjuter han då i benet, han ger sig inte utan fortsätter gå till attack mot polisen. Dom skjuter han i magen!

Berätta gärna exakt hur du hade agerat i en sån situationen? Det är ju knappast en vanlig situationen, du måste agera snabbt. Du hinner liksom inte ringa en vän och be om råd. Vakna !
Citera
2020-12-24, 08:26
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Årets bästa julklapp helt klart!
Har en bekant-bekant som bor i Eksjö som dessutom har ett i finger med i HVB-verksamheten som vårdare där sedan länge och GM är/var gissningsvis en brukare där.
Kommer dock inte att komma i kontakt med bekantingen förrän efter helgerna.
Citera
2020-12-24, 08:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Alla förstår, men vad folk är trötta på är att det skjuts ihjäl svaga sjuka stackare med jämna mellanrum men kanske en gängfitta var tredje år.
Helt enkelt: polisen verkar skjuta fel personer mest för att dom är rädda och undvika att skjuta rätt personer ännu mer för att dom är rädda.

Skulle det visa sig att det är våldtäktsförnedringsrånare och inte psykfall som skjutits ihjäl nu erkänner jag att jag hade fel, men handen på hjärtat vilket av dom två scenariorna verkar mest troligt med den information vi nu har?

Gängdräggen och våldtäktsförnedringsrånare, de vet om risken att bli skjuten det viftar aldrig med pickor eller kniv i underläge.

Drog- eller alkoholpåverkat slödder i omtöcknat tillstånd är den största gruppen av offer för snutens kulor. Därefter kommer nog tillfälligt deprimerade och suicida "vanliga" medborgare som viftar med sitt eget lagliga vapen.

Att en mongolid på rymmen under natten blir ett offer är så sällsynt att det inte inträffar ens en gång på hundra år.
Citera
2020-12-24, 08:59
Medlem
Så vi har som vanligt bara en massa dravel att läsa här.
Någon "vet från säker poliskälla" då hens tjej har "pratat med polishruppen" att det en somalier som attackerat en väktare på dagen, blivit gripen av polis och sedermera försökt göra inbrott, attackerat polisen, blivit först skjuten i benet och sedan i magen då han fortsatte attackera polisen efter första skottet...men hen vet inte var det skedde, vid ett boende eller ett flerfamiljshus.
En annan påstår att den avlidne heter jesper, vilket inte är ett vanligt namn bland somalier.

Skitsnack alltså, hade man haft kontakt med riktiga poliskällor så hade man vetat mer än så.

Alltså vet ingen något som vanligt..
Citera
2020-12-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chdif
Någon "vet från säker poliskälla" då hens tjej har "pratat med polishruppen" att det en somalier som attackerat en väktare på dagen, blivit gripen av polis och sedermera försökt göra inbrott, attackerat polisen, blivit först skjuten i benet och sedan i magen då han fortsatte attackera polisen efter första skottet...men hen vet inte var det skedde, vid ett boende eller ett flerfamiljshus.
En annan påstår att den avlidne heter jesper, vilket inte är ett vanligt namn bland somalier.

Skitsnack alltså, hade man haft kontakt med riktiga poliskällor så hade man vetat mer än så.

Att ingen vet något tyder på att det är någon med en bekantskapskrets som inte rör sig på Flashback. Skulle därav tro det rör sig om en nysvenska
Citera
2020-12-24, 10:00
Medlem
Citat:
Alla förstår, men vad folk är trötta på är att det skjuts ihjäl svaga sjuka stackare med jämna mellanrum men kanske en gängfitta var tredje år.
Helt enkelt: polisen verkar skjuta fel personer mest för att dom är rädda och undvika att skjuta rätt personer ännu mer för att dom är rädda.

Skulle det visa sig att det är våldtäktsförnedringsrånare och inte psykfall som skjutits ihjäl nu erkänner jag att jag hade fel, men handen på hjärtat vilket av dom två scenariorna verkar mest troligt med den information vi nu har?

1) Polisen gör troligen inte en analys av vilka personer som blivit skjutna den senaste tiden. 2) Polisen som har skjutit mannen kommer leva med detta trauma resten av sitt liv. 3) Polisen skjuter eftersom dennes liv är hotat.

Lider du av någon form av efterblivenhet måne?
Citera
2020-12-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cafum
Herregud. Blir fan rädd av hur många som tycker det är bra att polisen sköt ihjäl mannen. Detta verkar ha varit en inbrottsjuv, inte en pedofil eller mördare. Har ni ingen jävla skam över huvudtaget? Fan kom ner ifrån flashback molnet ner på jorden. Det är en människa som mist sitt liv som vi pratar om, inte en jävla tecknad roadrunner figur. En människa med drömmar, familj, nära och kära, en person av kött och blod. Möjligtvis med djupa psykiska problem, men än människa ändå. Finns det ingen jävla empati kvar i denna värld? Spyr fan på alla er cyniska inavlade åsneknullande misslyckade hästabortioner. Spotta på er själva och kör upp något för helvete. Våga visa lite medmänsklighet för en gångs skull, betee er. Bara för att vi är på Flashback betyder det inte att ni behöver försöka visa er kallblodade IQ befriade personligheter för att möjligtvis bli uppraggade av er älskade Putins internetspioner för att få suga av hans kondomer. Våga medge att en människa förlorat sitt liv. Oavsett vad för slags människa han var förtjänade han inte döden för ett inbrott eller för att ha försökt slå på en polis.

Så du vet alltså vad som hände? Skönt att ha någon med insyn här.

Vad försökte han slå polisen med? Vilken ålder och etnicitet på avlidne? Vilka timmar får du använda Internet på ditt gruppboende?
Citera
2020-12-24, 10:39
Medlem
SWE-veterans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Håller helt med dig! Hur som haver är personen någons son, kanske bror, möjligen pojkvän, kanske t.o.m. pappa. Fruktansvärt är det som hänt oavsett vad killen gjort.

Det finns naturligtvis en humanitär aspekt på det inträffade men det finns även en juridisk – och även andra – som du helt verkar bortse från. Fruktansvärt är det som hänt oavsett vad polisen gjort!
Citera
2020-12-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chdif

Ja och såna som du tror väl att du ska få HR:et uppkört i röven av de inblandade poliserna. Hur mycket info tror du att en polis vågar ge ut i ärendet? Riskera böter för att såna som du ska gotta dig på ett neandertalarforum?

Och läser man den här tråden så skjuts det ju mest svenskar med funktionsnedsättning av polis. Så måste det ju varit. Alla forumdelar av FB är ju infekterade.

Skönt att jag har läst HR:et och vet exakt. God jul på er
Citera
2020-12-24, 11:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Du får mig att ångra alla hårda ord

Likförbannat har han en poäng. Vi har inte dödsstraff på inbrott i Sverige, därför går mina tankar till GM, oavsett om pundare, svensk alkis på HBV-hem eller zoomalie-apa.

Trots allt är det domstolarnas jobb att döma. OK - det kan ha varit en "stressad situation" - men vidhåller min teori om en ung genus- och värdegrundscertifierad snut som lost his guts. Men vet som sagt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in