2020-12-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittludret
Precis, de hade säkert abstinens i avtryckarfingrarna och kände för att fylla ut statistiken lite innan året är över.
Tråkig händelse, kände mig först modfälld men sedan såg jag vad som hade hänt i Frankrike och då blev jag genast på lite bättre humör. Karma?

Tror du polisen kommer få nåt speciellt märke att sy fast på uniformen som belöning?
Citera
2020-12-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har du någon gång skjutit med ett vapen så vet du hur svårt det är att träffa små ytor. Lägg därtill enormt adrenalinpåslag och pressad situation med lite tid att tänka och agera. Du siktar inte mot benen, du siktar där kroppen är störst och trycker av.

Sant. Men jag orkar inte bry mig om människor som förpestar andras tillvaro genom inbrott och andra kränkande brott.
Citera
2020-12-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Tror du polisen kommer få nåt speciellt märke att sy fast på uniformen som belöning?

Tja, de har ju om inte annat något att skryta om inför sina kollegor på fikarasten.
Citera
2020-12-23, 14:45
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Så KAN det ha gått till, men jag tvivlar tyvärr.

Du menar att polisen KAN varit skakis och inte förstod att brottslingen bara ville börja prata och ge upp utan att bråka.
Citera
2020-12-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Polisen ska inte avrätta folk såklart. Men en inbrottstjuv begår en väldigt allvarlig handling. Därför bör polisen använda sina tillgängliga medel för att får stopp på personens brottslighet. En sån människa har ofta begått en massvis med inbrott och skulle fortsätta göra det. Stannar inte personen och polisen uppmanar till det, då tycker jag polisen gör rätt som skjuter. Det är vad jag tycker. Men helst mot benen i första hand.
Jag håller med om att inbrott är ett allvarligt brott. Jag anser själv att man som medborgare borde ha rätt att försvara sig i mot en inkräktare sitt eget hem med vilka medel som helst.

Det är just att du tycker att polisen ska skjuta folk som flyr eller är påverkade jag inte håller med om. Och jag uppfattade det som att du trodde att de har lagen på sin sida om de gör det.
Citera
2020-12-23, 15:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du menar att polisen KAN varit skakis och inte förstod att brottslingen bara ville börja prata och ge upp utan att bråka.

Menar att det KAN röra sig om en ganska nyutexad polis som gått fler värdegrundskurser än gjort skjutövningar. Hästsvansen har då blivit nervös och i princip skjutit mot allt som rört på sig.
Citera
2020-12-23, 15:06
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
- - -
Svensk polis har sedan länge bara gått på "lågt hängande frukt".

Så är det. Som blatte-gängmedlem eller Hell´s Angel är du i princip untouchable - dessa kan ju vara faaaaarliga gudbevars.
Citera
2020-12-23, 15:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte vad det har med saken att skaffa? Antyder du att "vår polis" hade klarat den situationen bättre? Kanske, kanske inte.

"I förrgår slog en maorier ihjäl en nyazeeländsk ordningsvakt för att han var sur på sin tatuerare"

Du antar att polisen kunde agerat annorlunda lika mycket som jag tror att hen inte kunde göa det. Ser hen brottslingen som hotfull så måste hen agera. Hen kan inte bli av med vapnet och riskera sitt eget liv samt hens kollegors. Vi får väl se vad utredningen säger.
Citera
2020-12-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har du någon gång skjutit med ett vapen så vet du hur svårt det är att träffa små ytor. Lägg därtill enormt adrenalinpåslag och pressad situation med lite tid att tänka och agera. Du siktar inte mot benen, du siktar där kroppen är störst och trycker av.
Du har helt rätt! Helt rätt och kan bara instämma.....DU har använt vapen det tror jag nog ..Du har helt rätt.
Citera
2020-12-23, 15:39
Medlem
Citat:
Så är det. Som blatte-gängmedlem eller Hell´s Angel är du i princip untouchable - dessa kan ju vara faaaaarliga gudbevars.
Sanningen ligger nog i att "blatte-gängmedlemmar eller HA" inte riktar vapen eller beter sig hotfullt mot polis då de förstår konsekvensen medan pundarna och downisarna tror de är odödliga.
Senast redigerad av Mhage 2020-12-23 kl. 15:43.
Citera
2020-12-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Smålands-Tidningen har bilder på avspärrningar, de här här. Det är ett gruppboende vad jag förstår. Artikeln säger inte så mycket mer än det Polisen redan gått ut med. https://goo.gl/maps/quJwAxGYWwcGwMCz5
huset på bilden är öppenvården i Eksjö
Citera
2020-12-23, 15:53
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
...och handlar det - vilket det med all sannolikhet inte gör - om en ny "signalpolitik" var då så säker på att white lifes won´t matter...

Fan va du surrar i tråden utan att veta ett skit. Vi kan inte anklaga polisen att vara för hård och var knäböjarpolis i samma andetag. Du snackar om att det är lätt att sätta 1-2 skott i benet .... Du vet inte vad du snackar om.... Har du hållit i en Glock och skjutit någon gång ? Hur vet du att det är en pundare ? Var du på plats och såg vad som hände ? Tagga ner....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in