2020-12-23, 10:21
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
"En man sköts inatt till döds av polis vid ett inbrottsförsök.

Äntligen lite goda nyheter!
Så här borde det gå till vid alla inbrott. Då skulle snart den typen av problem upphöra.
Citera
2020-12-23, 10:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercai
Inte alltför lätt att träffa i låret på ett rörligt mål, även på ganska korta avstånd. För övrigt rätt stor risk att avlida från träff där med.

...men att oskadliggöra någon med ett "tillhygge" (eller för den delen undvika att skjuta ihjäl en downie med plastgevär) - någonting (förutom en massa genus- och intersektionalitets och värdegrundskurser) lär man väl sig på tre års utbildning???
Citera
2020-12-23, 10:22
Medlem
AreYouBacks avatar
Allt våld är väl illa och ingen vill dö men jag ser det som polisens nya signalpolitik.
Citera
2020-12-23, 10:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Klart dom ska frias, dom hade inte behövt vara på plats, inte behövt dra sitt vapen om inte patrasket varit där och gjort inbrott.
Han eller hon fattade någonstans ett dåligt beslut utanför lagens gränser och fick ta konsekvenserna för det.

Absolut, polisen skall frikännas för absolut allt. De har gjort sitt jobb, det eskalerade vilket det kan göra när buset som är oberäkneliga agerar.
Citera
2020-12-23, 10:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Allt våld är väl illa och ingen vill dö men jag ser det som polisens nya signalpolitik.

Om det vore så väl - då skulle även jag "köpa" detta fega illdåd.
Citera
2020-12-23, 10:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Om det vore så väl - då skulle även jag "köpa" detta fega illdåd.

Vad är illdådet, inbrottet eller skjutningen?
Citera
2020-12-23, 10:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Ihjälskjutningen av en förvirrad fylleskalle alt pundare.

Missförstå mig inte - jag är för (rejält!) skärpta straff - men den rättskipningen ska ske i domstol och inte av en troligen - som någon så träffande (sic!) skrev - "hästsvanspolis".
Citera
2020-12-23, 10:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

...och handlar det - vilket det med all sannolikhet inte gör - om en ny "signalpolitik" var då så säker på att white lifes won´t matter...
Citera
2020-12-23, 10:46
Medlem
Var det en svensk som dog eller var det bara ännu en invällare?
Citera
2020-12-23, 10:49
Medlem
SWE-veterans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ihjälskjutningen av en förvirrad fylleskalle alt pundare.

Missförstå mig inte - jag är för (rejält!) skärpta straff - men den rättskipningen ska ske i domstol och inte av en troligen - som någon så träffande (sic!) skrev - "hästsvanspolis".

Rättsväsendet har agerat föredömligt och utdelat ett rejält straff!

Utdrag ur Regeringskansliet
"Rättsväsendet
Rättsväsendet omfattar de institutioner som ansvarar för rättssäkerhet och rättstrygghet i Sverige, det vill säga polis, åklagare, domstol och kriminalvård. Det innebär att förebygga och bekämpa brottslig verksamhet, utreda brott, verkställa påföljder samt ge stöd till brottsoffer."
Citera
2020-12-23, 10:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWE-veteran
Rättsväsendet har agerat föredömligt och utdelat ett rejält straff!

Utdrag ur Regeringskansliet
"Rättsväsendet
Rättsväsendet omfattar de institutioner som ansvarar för rättssäkerhet och rättstrygghet i Sverige, det vill säga polis, åklagare, domstol och kriminalvård. Det innebär att förebygga och bekämpa brottslig verksamhet, utreda brott, verkställa påföljder samt ge stöd till brottsoffer."

Men rollerna där är ganska fint utmejslade, eller???? "utreda brott" är t ex ingenting som kriminalvården ska ägna sig åt.
Citera
2020-12-23, 11:04
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheImp
Alla som utför inbrott eller rån förtjänar dödstraff.

Vi är överens om att lagar och förordningar skall följas, av alla.

MEN, här kommer årets julnöt: vilket lagrum ger polisen rätt att avskaffa någon som krossar ett fönster? Skadegörelse ska vara bra grov för att ens leda till fängelse.

Sen är det en annan sak om den avskaffade gjort utfall mot polisen, men även där finns det gradskillnader: kommer någon jävel springande med en yxa eller gräver fram en puffra är han färdig att planteras. Viftar han med en knytnäve och yttrar några okvädingsord skall han ha två aviga och en rät samt tillrättavisas verbalt på plats, alternativt grillas till omkullvält staty på elektrisk väg.

Hur det ligger till i Eksjö verkar hittills sväva i dunkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in