2020-12-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En hästsvanspolis som skjuter i panik?

Detta låter anmärkningsvärt. En inbrottstjuv borde polisen klara av utan avrättning på plats.

Beror helt på situationen skulle jag säga. Om han var hög eller aggressiv så kanske de inte ansåg sig vara tillräckligt många på platsen för att chansa. Han kanske försökte fly trots uppmaning att stanna. Jag tror att polisen gjorde helt rätt som sköt honom.
Citera
2020-12-23, 13:52
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En hästsvanspolis som skjuter i panik?

Detta låter anmärkningsvärt. En inbrottstjuv borde polisen klara av utan avrättning på plats.

Tror jag inte, hästsvanspoliser blir knivade, de brukar aldrig skjuta.
Här kan det nog röra sig om en riktig snut.

Inbrottstjuven lär ha gått till attack med tillhygget som den slog sönder rutor med.
Inbrottstjuven trodde säkert att det rörde sig om hästsvanssnutar.

Kan även varit kvinnliga poliser därav attacken, för i närstrid så vinner en ensam man mot flera kvinnliga poliser, därav att de skjuter.

Kan även varit en Suicide by Cop, speciellt om det är något gruppboende/behandlingshem för diverse luffare. Slå sönder rutor, dra till sig Polis, attackera Polis och bli dödad.

Vi får se hur det gick till, men det var ju ingen intelligent varelse som sköts.
Citera
2020-12-23, 13:53
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
(min fetning) Så är det. Riktigt även i övrigt. Tänk er en huding här... oj oj oj - då hade BLM redan samlats på Sergels torg.

Njae, kan vara någon av de utländska som ingen känner som åker runt på stöldturnéer.
Då brukar det vara tomt på info, hade det dessutom varit en svensk så hade någon ploppat in i tråden och droppat namnet.

Så någon Baltikum/Ryssland/Balkan gangster?
Citera
2020-12-23, 13:59
Medlem
Krickerts avatar
Hmm

Ihjälskjuten?

Då får man väl anta att det gäller en etnisk svensk?

För när det gäller afghaner eller annat MENA-slödder så används ju inte vapen ens när polisen blir attackerad med t ex kniv...
Citera
2020-12-23, 14:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Hmm

Ihjälskjuten?

Då får man väl anta att det gäller en etnisk svensk?

För när det gäller afghaner eller annat MENA-slödder så används ju inte vapen ens när polisen blir attackerad med t ex kniv...

Man kan även anta att den skjutne i fråga hade Downs syndrom. De ligger ofta i riskzonen när snuten öppnar eld.
Citera
2020-12-23, 14:16
Medlem
Hujans avatar
Det som är avspärrat verkar vara de husen som delas på öppenvården (missbruk) Almgården (äldre psykiatri) och matsalen där många lågbegpvade arbetar, om de nu fortfarande gör det.
Utanför allt detta, åt det håll som är avspärrat ligger ett litet hus som man kan bo i, tror det tillhör öppenvården.
Citera
2020-12-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Beror helt på situationen skulle jag säga. Om han var hög eller aggressiv så kanske de inte ansåg sig vara tillräckligt många på platsen för att chansa. Han kanske försökte fly trots uppmaning att stanna. Jag tror att polisen gjorde helt rätt som sköt honom.
Är det så du tror att samhället fungerar? Du tror att det är dödsstraff på att springa från polisen efter att ha pangat rutor? Om polisen påträffar någon som är hög så ska de inte chansa utan avrätta människan direkt?
Citera
2020-12-23, 14:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Det här ska bli intressant.

Kommer ni ihåg den där gårdsägaren som sköt ihjäl en påtänd kille som trängde sig in i hans hus och dödshotade gårdsägaren?

Där dömdes att det inte var nödvärn. Gårdsägaren skulle tydligen kunna ha gjort mer, såsom att låsa in sig i ett rum eller ringa polisen.

Jag antar att polisen blir av med sitt arbete, vapenlicenser och kännbara påföljder som fängelse och skadestånd om det ska dömas konsekvent.
Om det är Vallåkrafallet du menar så sköt han ihjäl två pundarbröder som försökte tränga sig in, troliga orsaken att han dömdes var att han efter första skottet som tog första pundaren, riktade geväret mot den andra som då flydde platsen, skott i ryggen är inte sjävförsvar. Dock tycker jag rätten och lagen borde ändras så man kan skjuta ner de även när de är på flyende fot.

Polisen har större befogenheter än vanliga svenssons, och sanerade här! Jag tycker det skjuts för lite!
Citera
2020-12-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondamorron
Är det så du tror att samhället fungerar? Du tror att det är dödsstraff på att springa från polisen efter att ha pangat rutor? Om polisen påträffar någon som är hög så ska de inte chansa utan avrätta människan direkt?

Polisen ska inte avrätta folk såklart. Men en inbrottstjuv begår en väldigt allvarlig handling. Därför bör polisen använda sina tillgängliga medel för att får stopp på personens brottslighet. En sån människa har ofta begått en massvis med inbrott och skulle fortsätta göra det. Stannar inte personen och polisen uppmanar till det, då tycker jag polisen gör rätt som skjuter. Det är vad jag tycker. Men helst mot benen i första hand.
Citera
2020-12-23, 14:25
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Nä det är mycket värre! Ren samhällsförstörning och kostar oss bara massa pengar. Hoppas det inte slösades för mycket på vandalen.

Han dog ju som tur är.
Citera
2020-12-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Gruppboende? Låter som snuten varit ute på Mongojakt igen.

Ledsen boende fick ingen efterrätt och spårade ur. Vi vet att inget provocerar och skrämmer snuten lika mycket som nattakaktiva mongolida.
De blir friade och får tårta av kollegorna.

Precis, de hade säkert abstinens i avtryckarfingrarna och kände för att fylla ut statistiken lite innan året är över.
Tråkig händelse, kände mig först modfälld men sedan såg jag vad som hade hänt i Frankrike och då blev jag genast på lite bättre humör. Karma?
Citera
2020-12-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Polisen ska inte avrätta folk såklart. Men en inbrottstjuv begår en väldigt allvarlig handling. Därför bör polisen använda sina tillgängliga medel för att får stopp på personens brottslighet. En sån människa har ofta begått en massvis med inbrott och skulle fortsätta göra det. Stannar inte personen och polisen uppmanar till det, då tycker jag polisen gör rätt som skjuter. Det är vad jag tycker. Men helst mot benen i första hand.
Har du någon gång skjutit med ett vapen så vet du hur svårt det är att träffa små ytor. Lägg därtill enormt adrenalinpåslag och pressad situation med lite tid att tänka och agera. Du siktar inte mot benen, du siktar där kroppen är störst och trycker av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in