2020-12-23, 12:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det inte så, att SD sa till någon bekant (skrev?) att han hade denna gymasiekärlek som sitt andrhandsval om inte HD var aktuell? Någon som minns den repliken?
Var det inte något om "ersättare"?
Som jag minns var det inte klart att det var andrahandsval.
Det kanske hade varit ett förstaval om kvinnan hade visat intresse?
Jag har en svag aning om att det var ersättare för LW, men jag är inte alls säker.
Är det någon mer som minns vad som sades?
Citera
2020-12-23, 13:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad var det för film?
Självklart vill han desperat visa att han minsann kan bli upptagen, att det svärmar av kvinnor som vill fånga honom. Undrarom han gjorde närmanden på ängsö?

Tror att jag hittade filmen på SDs tidslinje 10 maj i aktbilaga 145.
Har du tillgång till FUP?
Citera
2020-12-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror att jag hittade filmen på SDs tidslinje 10 maj i aktbilaga 145.
Har du tillgång till FUP?
Jag har fup, det är nedskrivet, inte en faktisk film?
Citera
2020-12-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En liten passus för att en maskad bild åter är borttagen från bildtagg. Någon som har en teori om varför det sker?
Bilden visar SD:s Telegramkonversationer med bl a Pett*er (den han mailade med mordnatten?) i augusti -19. Nytt försök. www.bildtagg.se/bild/iess4fln8uqtpo4ilbarrci
Finns att se omaskad i FUP Aktbilaga 167 pdf s 150.

VEM har intresse i att "radera löpande"?
Citera
2020-12-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja lite för mycket spring där kan man tycka. Polisen verkar använda metallsökare vid brottsutredningar men det är ont om info kring det på nätet. Ett litet svep på brottsplatsen tycker jag de hade kunnat unna sig.

Obegripligt om det inte har gjorts. Man kan ta ett svep även på SDs och HDs tomter... Sen kan man också ta loss sadlarna på SDs cyklar, vända dem uppochner och skaka. Vem vet? Kanske ramlar det ut något intressant ur ramen?
Citera
2020-12-23, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En liten passus för att en maskad bild åter är borttagen från bildtagg. Någon som har en teori om varför det sker?
Bilden visar SD:s Telegramkonversationer med bl a Pett*er (den han mailade med mordnatten?) i augusti -19. Nytt försök. www.bildtagg.se/bild/iess4fln8uqtpo4ilbarrci
Finns att se omaskad i FUP Aktbilaga 167 pdf s 150.

Så märkligt.
Andra länkar till bildtagg har väl inte "råkat" ut för detta missöde?

Samtidigt kan man ha en stor förståelse för alla oskyldiga som ofrivilligt är indragna i den här historien. Många människor som tidigare varit anonyma för omvärlden har plötsligt fått sitt namn utslängt i en tråd som alla kan läsa i.

Men samtidigt kan jag tycka att denna P*etter verkligen inte är en person som skulle behöva oroa sig. Han är bara ett namn utan någon som helst anknytning till mordet, utan enbart en "faktor" som visar att SD har arbetsrelaterat mail till honom.
Citera
2020-12-23, 14:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Hm, jag håller på med julförberedelser, så har inte riktigt tid nu. Det är en länk som SD skickade till HD, som visar hur han och A rör sig där de är, och varvat med foton.

Ska se om jag hinner titta senare om ingen annan vet vilken film jag menar.
Jag ville egentligen inte länka till filmen, eftersom jag minns att denna kvinna blev väldigt ledsen under förhören. Jag kan uppleva det som att hon är en oskyldig person som drabbats även hon.

Tillägg:
Nej, kom på att det inte finns en tidslinje för 10:e maj i A 145. Möjligen 11 maj?
Eller så är det i konversationer mellan SD och HD den 10- 11 maj.
Senast redigerad av notknapparen 2020-12-23 kl. 14:47.
Citera
2020-12-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Exempel 1 A på hur en trådsanning kreeras.

Observera om det skrivna är en fråga eller ett påstående, Robur...
Citera
2020-12-23, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

A 163A/90
En film som SD länkar till HD kl 22:01:31.
Citera
2020-12-23, 15:02
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han var nog dit flera ggr på mordnatten, men behövde göra sök i dagsljus. Dottern Bubbl*s fick vara förkläde? Kan nästan höra S säga "Bubbl*s, följer du med o letar spår vid platsen som Lena mördades? Vi kanske hittar något viktigt polisen missat." Det gjorde hon så gärna för att hjälpa detektivpappan hitta ngt som visar att han är oskyldig?
Ungen borde höras om hur samtalet gick innan besöket gjordes.
Sannolikt inget som kan bevisa ngt, men S kan av misstag ha gett många ledtrådar till sina flickor om både det ena och det andra. T ex ser man i strösselförhöret att den största är en riktigt smart tjej som inte kan manipuleras så enkelt.
Flera gånger på mordnatten?
Så intelligensbefriad är inte SD! Med minst 2 bostäder inom syn-och hörhåll kunde han inte riskera att bli sedd på mordplatsen. Det var ju sommar och ljus natt!
Det är runt 20 meter från planket till de två närmast belägna bostäderna.
Han hade nog att göra med annat, köra tvättmaskin, vattna gräsmatta m.m.
Senast redigerad av Skibladner 2020-12-23 kl. 15:08.
Citera
2020-12-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Flera gånger på mordnatten?
Så intelligensbefriad är inte SD! Med minst 2 bostäder inom syn-och hörhåll kunde han inte riskera att bli sedd på mordplatsen. Det var ju sommar och ljus natt!
Det är runt 20 meter från planket till de två närmast belägna bostäderna.
Han hade nog att göra med annat, köra tvättmaskin, vattna gräsmatta m.m.

Det var mörkt natten mellan 14-15 maj. S är oskicklig att hellre mörda än tala sanning. Är man, som han säger, född utan nerver, är möjligheten att bli sedd bara spännande i hans värld. Han har nog ett artilleri med förklaringar att plocka fram. Ljuga är hans främsta förmåga. Verkar det som.
Citera
2020-12-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Observera om det skrivna är en fråga eller ett påstående, Robur...

Förlåt, jag menar Runar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in