2020-12-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han var nog dit flera ggr på mordnatten, men behövde göra sök i dagsljus. Dottern Bubbl*s fick vara förkläde? Kan nästan höra S säga "Bubbl*s, följer du med o letar spår vid platsen som Lena mördades? Vi kanske hittar något viktigt polisen missat." Det gjorde hon så gärna för att hjälpa detektivpappan hitta ngt som visar att han är oskyldig?
Ungen borde höras om hur samtalet gick innan besöket gjordes.
Sannolikt inget som kan bevisa ngt, men S kan av misstag ha gett många ledtrådar till sina flickor om både det ena och det andra. T ex ser man i strösselförhöret att den största är en riktigt smart tjej som inte kan manipuleras så enkelt.

Mm hon hade nog kunnat dra sig till till bättre minnes hur pratet gick där hemma.

Hur var det nu? Skulle polisen eventuellt komma och hämta pappa för han var ”den sista som såg Lena i livet?”

Men å andra sidan är detta en vuxen angelägenhet där barnen redan fått en ordentlig dos av hur det blir när vuxna människor visar sin absolut sämsta sida.

Tar man bort otrohetsaffären och mordet, psykisk sjukdom och kanske att SD varit lite väl tongivande där hemma så framstår de ju som vilken familj som helst. T o m lite föredömen där med alla roliga och bra aktiviteter.

Man får skänka flickorna en särskild tanke i dessa dagar då deras liv än en gång kan vändas upp och ner om några månader. Det kan inte vara lätt för dem och det är med blandade känslor ibland man snokar runt i detta som givetvis även är deras privatliv.
Citera
2020-12-23, 09:55
Medlem
Det är vansinnigt synd om alla 5 barn som oskyldigt blivit indragna i detta drama!

För LW:s barn blir det nu 3:e julen de får uppleva utan sin mamma! Och hon kommer inte tillbaka till något mer julfirande!
Citera
2020-12-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur var det med lastbilschauffören som vittnade om att hen hade sett en person hasa nedför slänten bakom bullerplanket? Vet du?

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara snappat upp lite men förstått att polisen testat det scenariot och att det inte stämde tidsmässigt. Annars en väldigt intressant iakttagelse. Grafittimålare eller nåt kanske. Finns nog nån expert i tråden.

Exempel 1 A på hur en trådsanning kreeras.
Citera
2020-12-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Exempel 1 A på hur en trådsanning kreeras.

Vad menar du? Jag menade inte att personen målat grafitti på planket vid brottsplatsen utan att personen som synts längs motorvägen kan ha varit grafittimålare eller vad som helst.

Hade personen längs motorvägen synts 23:40 och nedanför planket hade väl varit en sak men nu var det 2,4 km längre bort och en mycket senare tid. Ärende och syssla okänt. Tyvärr har den iakttagelsen inget värde i rätten.
Då smäller att SD cyklat inområdet vid tiden för mordet något högre.
Senast redigerad av Avel 2020-12-23 kl. 10:49.
Citera
2020-12-23, 10:43
Medlem
SD mördade evtl älskarinnan men höll ändå på att gulla med HD. 10/5 är han på lite dejt med ungdomskärleken och efter mordet är han anhållen och sen blir det den misslyckade drömresan med drömkvinnan. HD och hennes föräldrar förhörs. HD får åka till akutpsyk en vecka efter hemkomsten. Alla mår dåligt över det inträffade.

Vad blir första livstecknet från SD i Geo-galleriet efter den här pärsen för svärföräldrarna som ställt upp till 100 % och HD fått åka till psyket och ungar och vänner som undrar vad det är som pågår egentligen?

Vad blir första livstecknet efter att alla i familjens liv ställts på ända? Jo han dunkar 16/6 ut ännu en bild på den här ungdomskärleken. Är inte det lite märkligt? För mig verkar det helt vansinnigt klumpigt.

Eller la han ut andra bilder innan den bilden som sen raderades?
Senast redigerad av Avel 2020-12-23 kl. 10:47.
Citera
2020-12-23, 10:50
Medlem
Citat:
Vad menar du? Hade personen längs motorvägen synts 23:40 och nedanför planket hade väl varit en sak men nu var det 2,4 km längre bort och en mycket senare tid. Tyvärr har den iakttagelsen inget värde i rätten.
Då smäller att SD cyklat inområdet vid tiden för mordet något högre.

Ja nu redigerade du och svarade själv på din fråga. Men för tydlighetens skull: menar att det inte finns någon lastbilschaufför som vittnat om en person som hasat nedför slänten bakom bullerplanket.
Såsom Zilverkon påstod.
Och som du bedömde som en ”väldigt intressant iakttagelse”.
Således en trådsanning.

Men är inte ute efter argumentation ang saken: nu är det jul och vi skall vara goda och dessutom anser jag att du bidrar med kvalitativa/givande inlägg.
Citera
2020-12-23, 11:27
Medlem
Oktober -18.
S vill bli avskriven som misstänkt.
Polisen har efterlyst vittnen.
Slutet av september meddelas att ett vittne hört av sig m intressanta uppgifter.

4 okt var S i S-holm på kurs. Han spelade som vanligt allan och lade ut intressanta bilder (tycker jag nu, men inte då) med tillhörande texter.
"Berg-Allan" vet alla invigda inom byggsvängen vad det handlar om.

På ena bilden ser det ut att vara mkt kraftigt armeringsjärn o en stolpsko i ett berg. Den andra bilden, en panoramabild , skriver han är " Mer innehållsrika än vackra ".
Kanske Steffe ville säga ngt?

Tre dagar senare kan han inte bärga sig längre? Måste logga in på Ls konton?

Som vanligt har han skrivit Loggtext i efterhand.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=3c19e095-4a46-45fa-bd55-2dd72e27ad4c&IID=c0d9bfaa-289b-4044-bd1a-de390e99162b

Vanity place (Stockholm)
Torsdag 4 okt 2018
HerrTeamDavidsson Found it

Intressant bild
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/9543ea75-8f95-4cc3-b8f1-f474da0d64a2.jpg
Citera
2020-12-23, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
SD mördade evtl älskarinnan men höll ändå på att gulla med HD. 10/5 är han på lite dejt med ungdomskärleken och efter mordet är han anhållen och sen blir det den misslyckade drömresan med drömkvinnan. HD och hennes föräldrar förhörs. HD får åka till akutpsyk en vecka efter hemkomsten. Alla mår dåligt över det inträffade.

Vad blir första livstecknet från SD i Geo-galleriet efter den här pärsen för svärföräldrarna som ställt upp till 100 % och HD fått åka till psyket och ungar och vänner som undrar vad det är som pågår egentligen?

Vad blir första livstecknet efter att alla i familjens liv ställts på ända? Jo han dunkar 16/6 ut ännu en bild på den här ungdomskärleken. Är inte det lite märkligt? För mig verkar det helt vansinnigt klumpigt.

Eller la han ut andra bilder innan den bilden som sen raderades?

Jag undrar om inte meningen med att träffa klasskompisen, hade flera betydelser för SD.

Ett av hans genidrag.
Försmådd och "bedragen" som han känner sig, offer som han kallade sig, vill han nu visa HD och Lena att honom går det ingen nöd på. Han har alla möjligheter han också. Men omvärlden behöver också veta att han är killen som är eftertraktad och är på topp.

Nu var det ett tag sedan jag tittade på filmen som SD skickade till HD, men var den inte gjord som i ett romantiskt skimmer? Blommor och fika, ja, jag minns inte riktigt.

Jag minns också att SD i den här perioden (@letsdoit har insiktsfulla inlägg som är värda att läsa!) skickar dubbeltydiga loggar till HD där han helt klart signalerar om deras bröllopsdag till HD. Han skickar ju hjärtan och andra symboler till HD i messenger/sms. Det är ingen tvekan om vad han vill.

HD å sin sida verkar ha blivit återuppväckt av S*illen, men verkar absolut inte säker på vad hon vill. Föräldrarna verkar ha en stor påverkan på henne (?), och deras förhoppning (?) att SD och HD bara brutit tillfälligt, blir som den förväntan hon införlivar i sig själv.

Jag misstänker att SD försöker göra HD svartsjuk, visa att han kanske inte finns tillgänglig längre om hon inte "kommer tillbaka".

Var det inte så, att SD sa till någon bekant (skrev?) att han hade denna gymasiekärlek som sitt andrhandsval om inte HD var aktuell? Någon som minns den repliken?
Citera
2020-12-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja nu redigerade du och svarade själv på din fråga. Men för tydlighetens skull: menar att det inte finns någon lastbilschaufför som vittnat om en person som hasat nedför slänten bakom bullerplanket.
Såsom Zilverkon påstod.
Och som du bedömde som en ”väldigt intressant iakttagelse”.
Således en trådsanning.

Men är inte ute efter argumentation ang saken: nu är det jul och vi skall vara goda och dessutom anser jag att du bidrar med kvalitativa/givande inlägg.

Ja jag skrev lite slarvigt. Syftade inte på att nån hade klättrat på planket utan en fundering jag haft tidigare på att t.ex grafittimålare är ute längs motorvägar och järnvägar om nätterna och då ofra med påse för burkarna
Citera
2020-12-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan det vara pappan som gör att HD inte vågar tala om sanningen?
Hon står på SD:s sida för att hålla sig väl med sin pappa?
För pappan verkar SD mycket viktigare än HD?

Ja, det kan ligga någonting i det.
Svärfar månar om Steffeponken, likt "den förlorade sonen"

Vad gjorde svärmor/mamman ? Hon lyser med sin frånvaro.

Med tanke på HDs nervsammanbrott och ofattbara skyddande av steffeponken,
får jag tankar i banor av att svärfar inte är så helylle, kanske haft ett "speciellt"
förhållande, incest?
Citera
2020-12-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag undrar om inte meningen med att träffa klasskompisen, hade flera betydelser för SD.

Ett av hans genidrag.
Försmådd och "bedragen" som han känner sig, offer som han kallade sig, vill han nu visa HD och Lena att honom går det ingen nöd på. Han har alla möjligheter han också. Men omvärlden behöver också veta att han är killen som är eftertraktad och är på topp.

Nu var det ett tag sedan jag tittade på filmen som SD skickade till HD, men var den inte gjord som i ett romantiskt skimmer? Blommor och fika, ja, jag minns inte riktigt.

Jag minns också att SD i den här perioden (@letsdoit har insiktsfulla inlägg som är värda att läsa!) skickar dubbeltydiga loggar till HD där han helt klart signalerar om deras bröllopsdag till HD. Han skickar ju hjärtan och andra symboler till HD i messenger/sms. Det är ingen tvekan om vad han vill.

HD å sin sida verkar ha blivit återuppväckt av S*illen, men verkar absolut inte säker på vad hon vill. Föräldrarna verkar ha en stor påverkan på henne (?), och deras förhoppning (?) att SD och HD bara brutit tillfälligt, blir som den förväntan hon införlivar i sig själv.

Jag misstänker att SD försöker göra HD svartsjuk, visa att han kanske inte finns tillgänglig längre om hon inte "kommer tillbaka".

Var det inte så, att SD sa till någon bekant (skrev?) att han hade denna gymasiekärlek som sitt andrhandsval om inte HD var aktuell? Någon som minns den repliken?

Vad var det för film?
Självklart vill han desperat visa att han minsann kan bli upptagen, att det svärmar av kvinnor som vill fånga honom. Undrarom han gjorde närmanden på ängsö?
Citera
2020-12-23, 12:16
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon har sett till att en bild på länk hos bildtagg har raderats. Bildlänken fanns med i inlägg www.flashback.org/sp73279744 är raderad.

Eftersom bildlänken inte längre fungerar laddade jag upp en ny bild på bildtagg med lite maskning. Skulle den tas bort igen kan den ses i aktbilaga 167 pdf s 153. www.bildtagg.se/bild/ejf7rf5yloagpbm756sq9ry2

En liten passus för att en maskad bild åter är borttagen från bildtagg. Någon som har en teori om varför det sker?
Bilden visar SD:s Telegramkonversationer med bl a Pett*er (den han mailade med mordnatten?) i augusti -19. Nytt försök. www.bildtagg.se/bild/iess4fln8uqtpo4ilbarrci
Finns att se omaskad i FUP Aktbilaga 167 pdf s 150.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in