2020-12-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judisk-Sheriff
Jag kollade vad hans senaste (2020) taxerade inkomst är: https://pasteboard.co/JG0skC4.png

Inkomstuppgiften behöver inte vara rättvisande. Han kan ju göra pengar vid sidan av på, ptja, låt oss kalla det guld- och platinamedlemskap.

"Slår du till nu, ja NU, så får du för ett Platinamedlemskap GRATIS rådgivning av Tor om var du ska investera dina pengar! Du får också, GRATIS, nåja halva priset, på självutvecklingssamtal med en fd dörrvakt. SÅ MISSA INTE DETTA TILLFÄLLET! Endast 2000 kronor i månaden! Du är väl inte svenskfientlig?"

En Mustang Fastback från 2019 gick för 455 500 kronor. Ett imponerande köp för någon med den månadslönen.

Du vet att de allra flesta inte brukar köpa bilar medelst sin månadslön va? Det går att spara pengar, vara bra på att placera aktier eller göra bostadskarriär.

Du har redigerat detta inlägg tre gånger nu. Vad har du för hang-up?
Citera
2020-12-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DouglasFeldman
Finns otvivelaktigt ganska mycket att säga om denna man. Jag kommer ihåg när han var med i ”Hannah” på TV3 och debatterade i början av 2000-talet och även om man inte var så gammal på den tiden så minns jag att man blev ganska imponerad och smått fascinerad av honom. Helt klart är han ju driftig men vad hans faktiska drivfjäder är förefaller mer oklart. Några djuplodande politiska analyser presenterar han ju inte direkt, och egentligen inte heller några konkreta lösningar på faktiska samhälleliga problem som Sverige står inför idag.

Efter misshandelsdomen 2004 kan jag på sätt och vis tycka att det är förståeligt att han vill verka mer i det dolda och inte vara ett ansikte utåt, men grejen är ju att han höll på likadant även före detta. Att han blev utsparkad ur SD för 20 år sedan hade ju sina skäl och det berodde på att han ägnade sig åt samma hemlighetsmakeri, nätverkande och grejande bakom kulisserna redan då.

Man frågar sig då vad det egentligen är som driver mannen? Jag har en känsla av att det egentligen inte har så mycket med politik att göra utan mer hans eget behov av att kontrollera, manipulera och och tillskansa sig makt för sina egna personliga syften. Hans åtrå att bli beundrad och dyrkad verkar inte känna några gränser.

Bra fråga som alltid bör ställas: Vad är det som driver engagerade personer? Sällan är det bara ideal, det tillkommer ofta till olika stor del andra motiv, som pengar, möjligheten att framhäva egna intressen, eller en besvärlig karaktär som vill få utlopp för sina sidor. I Paulssons fall verkar mycket riktigt hans lynne och behov vara till stor del förhärskande. En sådan person man inte ska bli förvånad om man plötsligt ser dyka upp i helt andra sammanhang, om den har lyckats hitta en bättre plattform för sin läggning.
Citera
2020-12-22, 01:56
Medlem
Guillounisms avatar
Det icke-antijudiska inslaget är något som är genomgående i de kretsar som sägs vara influerade av eller tillhörande det nätverk som här diskuteras. Inga av Nya Tider, Exakt24, SwebbTV eller Samnytt tar ju överhuvudtaget upp judefrågan. Det samma gäller andra utpekade som Carlqvist och Matikainen. Katerina Janouch, en judinna, sägs ingå i styrelsen för Education 4 Future.

Vidare undrar jag över Jonas Nilsson och hans roll i detta, Palaestra Media sägs vara en "vän" till E4F. Det är en person jag har varit undrande över länge. Erik Almqvist är en annan figur som är intressant. Det har alltid hetat att han är "kompetent" och "egentligen" helt införstådd med nationalismens kärnfrågor men vad har han egentligen någonsin åstadkommit? Han misslyckades kapitalt med "Samtiden" då det begav sig och nu sägs Vavra Suk vara den egentliga kraften bakom Exakt24 som Almqvist frontar för nu för tiden. Vad är det han håller på med nere i Ungern, vad livnär sig alla dessa varelser på?
Citera
2020-12-22, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det icke-antijudiska inslaget är något som är genomgående i de kretsar som sägs vara influerade av eller tillhörande det nätverk som här diskuteras. Inga av Nya Tider, Exakt24, SwebbTV eller Samnytt tar ju överhuvudtaget upp judefrågan. Det samma gäller andra utpekade som Carlqvist och Matikainen. Katerina Janouch, en judinna, sägs ingå i styrelsen för Education 4 Future.

Vidare undrar jag över Jonas Nilsson och hans roll i detta, Palaestra Media sägs vara en "vän" till E4F. Det är en person jag har varit undrande över länge. Erik Almqvist är en annan figur som är intressant. Det har alltid hetat att han är "kompetent" och "egentligen" helt införstådd med nationalismens kärnfrågor men vad har han egentligen någonsin åstadkommit? Han misslyckades kapitalt med "Samtiden" då det begav sig och nu sägs Vavra Suk vara den egentliga kraften bakom Exakt24 som Almqvist frontar för nu för tiden. Vad är det han håller på med nere i Ungern, vad livnär sig alla dessa varelser på?

Den där hörs titt som tätt, bl a om AfS, att de egentligen är bevandrade och känner till mycket mer än vad de säger utåt, har en helt annan världsbild än vad partiets politik anger, men den sortens ursäkter är minst sagt underliga. Det betyder ju i så fall att de åsyftade är oärliga, undanhåller sina följare viktig information och ideologiska budskap, låter bli att fatta nödvändiga beslut, hindrar ett motstånd att växa och därmed underlättar för fienden.
Det förmildrande skulle om något vara det motsatta, att de inte förstår bättre.
Men istället verkar de ursäktande rösterna tro att man ska bli lugnad av att höra att det är bedragare man har att göra med.
Citera
2020-12-22, 03:18
Medlem
Ethnogenesiss avatar
Patrik Forsén som berörs i trådstarten bekräftar själv i senaste Motströms att han fick däng av en vanvettig Tor Paulsson/Tobbe Larsson/Tor Änglasjö när han gick emellan och försökte lugna ett bråk mellan Tor och en annan kamrat i Nationaldemokraterna under en fridfull middag. Det var så grovt att Tor stampade på Patriks huvud när han låg ner. Det var även på en till en början fredlig middag som Tor började slå på frugan. Glöm att bara ADHD finns i bilden om man uppför sig sådär mot familj och vänner.

Frågan är vad Tor Paulssons "Nätverket" uträttar mer än att lura av boomers på pengar? Vi behöver nog inte oroa oss över "Nätverkets" inflytande som det har dryftats om i många år nu. Men att en sån som Willgert hakar på spektaklet gör än besviken.
Senast redigerad av Ethnogenesis 2020-12-22 kl. 03:22.
Citera
2020-12-22, 08:52
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

"Slår du till nu, ja NU, så får du för ett Platinamedlemskap GRATIS rådgivning av Tor om var du ska investera dina pengar! Du får också, GRATIS, nåja halva priset, på självutvecklingssamtal med en fd dörrvakt. SÅ MISSA INTE DETTA TILLFÄLLET! Endast 2000 kronor i månaden! Du är väl inte svenskfientlig?"

herrejävlar , Education4Futures priser för medlemskap verkar vara värre än DFS. Ännu ett "rädda Sverige betala in pengar till oss".

Vad är skillnaden mot SwebbTV och Exakt24? Det är ju samma människor som intervjuas i deras videos -Jan Tullberg, Arne Weinz, Katerina Janousch, Arga blatten och så vidare.
Citera
2020-12-22, 09:29
Medlem
Funkyflashmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88Tjorven88
Du vet att de allra flesta inte brukar köpa bilar medelst sin månadslön va? Det går att spara pengar, vara bra på att placera aktier eller göra bostadskarriär.

Fast det står ju att Mustangen är köpt på avbetalning i trafikverkets register...
Citera
2020-12-22, 09:30
Medlem
Funkyflashmans avatar
Citat:
Jag kollade vad hans senaste (2020) taxerade inkomst är: https://pasteboard.co/JG0skC4.png

Inkomstuppgiften behöver inte vara rättvisande. Han kan ju göra pengar vid sidan av på, ptja, låt oss kalla det guld- och platinamedlemskap.

En Mustang Fastback från 2019 gick för 455 500 kronor. Ett imponerande köp för någon med den månadslönen.

Köpt på avbetalning/kreditköp dessutom...kanonbra ekonomisk rådgivning. Klass med lyxfällan.
Citera
2020-12-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88Tjorven88

Det kan naturligtvis finnas andra förklaringar, tex på avbetalning, arv eller som du skriver - sparat ihop (inte illa sparat för en flerbarnspappa med den månadslönen). Det kan också var guld- och platinamedlemskap. Bostadskarriär kan vi utesluta i det här fallet.

Av månadslönen att döma så har Tor inget "toppjobb". Snarare i linje med vad en mellanchef på Bauhaus har. Apropå ingenting.

Redigerade inlägget för att det tillkom saker jag ville skriva och rättade några språkfel. Vad är problemet, blir du stressad? Känner du för att börja slåss i ett okontrollerat vredesutbrott?
Citat:
Ursprungligen postat av Funkyflashman
Köpt på avbetalning/kreditköp dessutom...kanonbra ekonomisk rådgivning. Klass med lyxfällan.
Det är viktigt att visa FRAMGÅNG. Det är en av de första reglerna man lär sig i kursen "Ekonomisk rådgivning med Tor". Man lär sig också i kursen "Personlig livcoachning med Lennart" att det är okej att unna sig när man sålt tillräckligt många platinamedlemskap till hoppfulla SD-boomers.

Det ryktas om att Nätverket införskaffat E-mätare som psykometriskt verktyg.
Citat:
Ursprungligen postat av Ethnogenesis
Patrik Forsén som berörs i trådstarten bekräftar själv i senaste Motströms att han fick däng av en vanvettig Tor Paulsson/Tobbe Larsson/Tor Änglasjö när han gick emellan och försökte lugna ett bråk mellan Tor och en annan kamrat i Nationaldemokraterna under en fridfull middag. Det var så grovt att Tor stampade på Patriks huvud när han låg ner. Det var även på en till en början fredlig middag som Tor började slå på frugan. Glöm att bara ADHD finns i bilden om man uppför sig sådär mot familj och vänner.
Tor har ända sedan han var tonåring (ja, jag känner de som känner honom från sena tonåren) fått vredesutbrott där han börjat slåss okontrollerat och då alltid mot de som han vet inte kommer bjuda på motstånd. Och det har aldrig rört sig om "slagsmål" mellan två vuxna män utan det har alltid varit Tor som för en skitsak gjort fegt överfall och använt grovt övervåld. Och det stämmer att han efter varje gång blivit väldigt ångerfull. Det finns naturligtvis en underliggande psykiatrisk problematik men på enkel ren svenska så skulle nog man beskriva det som en feg psykopat. Jag tror dock att förklaringen är mer komplicerad än så.

Det är dock inte Tors våldsamma överfall på försvarslösa som är problemet i hela den här skandalen.
Senast redigerad av Judisk-Sheriff 2020-12-22 kl. 09:54.
Citera
2020-12-22, 09:32
Medlem
Funkyflashmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism

Klart det är Vavra som är entreprenören bakom exakt24, han och sanna hill äger 50/50 av bolaget som driver siten. https://www.merinfo.se/foretag/Svensk-n%C3%A4tmedia-AB-5592475718/2khm5vq-1zsm7
Senast redigerad av Funkyflashman 2020-12-22 kl. 09:34.
Citera
2020-12-22, 09:39
Medlem
Funkyflashmans avatar
Citat:

Finns ju en chans att alla "dianetik" pengar man plockar ut på education4life inte är skattade också. Men det vet jag ju såklart inte.

Dock så är det lätt att dölja ekonomiska oegentligheter i idella föreningars bokföring.
Citera
2020-12-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Jag har redan svarat på detta. Vilka ska lyftas fram enligt dig?

Nej, du har inte svarat, du har undvikit frågan. Är Ahmed, Carlqvist, Janouch och Matikainen bra personer?

Etnonationalister och traditionalister ska lyftas fram.

Citat:
Politik funkar inte så skriver du, och ändå så är det bara den nationella rörelsen som gång på gång tvättar sin byk offentligt. inga andra politiska partier och rörelser skriver ut allt om sig själva på öppna forum. Det finns många skäl till att er rörelse är skrattretande. Detta med det offentliga tvätteriet är ett av de främsta.

"Er" rörelse? Vilken rörelse tillhör du själv? Visst behöver inte byken tvättas offentligt alla gånger, men det är ju inte det du motsätter dig, utan att folk kritiserar din idol Tor, med sin fina frimurarinspirerade organisation.

Citat:
Tror du att dina radikala idéer är vägen till framgång eller handlar det om att du vill vara renlärig oavsett hur politiskt omöjligt det än är att nå framgång på det viset?

Ett svenskt Sverige är målet, det är innehållet i politiken, hur det sedan ska föras ut kan man diskutera. Börjar man i den änden att man tycker att det är en lysande idé att i sin rörelse släppa in en bög från Jemen, en judisk sexradikal, diverse korkade boomers och den ena pengasuktande bedragaren efter den andra så kan man ju gärna försöka övertyga sig själv om att det är vägen framåt, de flesta förstår att det inte är det.

Citat:
Det är frivilligt att betala och vill man inte så slipper man. Förslagsvis kan man ju kontakta Tor själv och fråga vart pengarna går, istället för att ta upp det på ett offentligt forum där alla era fiender läser det.

Det är frivilligt att betala inom Scientologikyrkan också.

Varför i helvete skulle jag vilja skydda Tor och mejla honom i stället för att skriva om saken här? Jag vill att personer som han försvinner ur rörelsen, att hans patetiska förening går omkull och jag vill varna andra för hans bondfångeri.

Citat:
De vinner fan så mycket mer än dina så kallade radikala krafter.

Vad har Tor och Nätverket uträttat? Nämn bara en konkret sak. De flesta skulle nog säga att det är meningslöst att ha ett omfattande nätverk om det inte har någon makt.

Citat:
Du vet mycket väl att han lyckats med betydligt mer än någon annan. Många av de som klagar och kastar skit på honom gör det för de är avundsjuka på honom.

Ytterligare ett påstående du inte kan backa upp. Vad har han lyckats med? Det enda folk möjligen kan vara avundsjuka på är Tors fysik. Han är i bra form för att vara 50 bast.

Citat:
Jag föreslår alltså att man först bevisar att det är uppenbart lurendrejeri innan man går ut och sågar någon längs med fotknölarna. Ta kontakt med Tor och fråga honom om saken.

Återigen har jag inget behov av att skydda Tor eller E4F. Du försvarar absurditeter och har förmodligen goda privata skäl för att göra det. Sverigevänner bör inte, under några omständigheter, betala 2 000 kr i månaden till en blufforganisation som drivs av en bedragare. Du tycker att det är rimligt.

Citat:
Vilken general visar fienden alla sina svagheter? Läser inte era fiender här? Är du förståndshandikappad?

Ta det med någon som ser Luai Ahmed, Katerina Janouch, Ingrid Carlqvist, Lennart Matikainen och Tor Paulsson/Tobbe Larsson/Tor Änglasjö som sina allierade. Jag gör det inte. Det här handlar inte om in-fighting, det handlar om att bekämpa en fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in