Citat:
Ursprungligen postat av
DouglasFeldman
Finns otvivelaktigt ganska mycket att säga om denna man. Jag kommer ihåg när han var med i ”Hannah” på TV3 och debatterade i början av 2000-talet och även om man inte var så gammal på den tiden så minns jag att man blev ganska imponerad och smått fascinerad av honom. Helt klart är han ju driftig men vad hans faktiska drivfjäder är förefaller mer oklart. Några djuplodande politiska analyser presenterar han ju inte direkt, och egentligen inte heller några konkreta lösningar på faktiska samhälleliga problem som Sverige står inför idag.
Efter misshandelsdomen 2004 kan jag på sätt och vis tycka att det är förståeligt att han vill verka mer i det dolda och inte vara ett ansikte utåt, men grejen är ju att han höll på likadant även före detta. Att han blev utsparkad ur SD för 20 år sedan hade ju sina skäl och det berodde på att han ägnade sig åt samma hemlighetsmakeri, nätverkande och grejande bakom kulisserna redan då.
Man frågar sig då vad det egentligen är som driver mannen? Jag har en känsla av att det egentligen inte har så mycket med politik att göra utan mer hans eget behov av att kontrollera, manipulera och och tillskansa sig makt för sina egna personliga syften. Hans åtrå att bli beundrad och dyrkad verkar inte känna några gränser.
Lite kuriosa är att även Jonas De Geer blev inbjuden till att delta i just det avsnittet där Tor medverkade i Hannah. Jonas tackade dock nej då han upplevde formatet som rättegångsliknande där han skulle sitta på de åtalades bänk och ställas till svars av publiken och programledaren, vilket ju vi kan konstatera i efterhand blev just resultatet för Tor och de som ställde upp.