Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Det intrycket får jag helt klart. Det lämnar alltså saken till ett antingen eller: GM eller kuf.
Sedan har jag en annan liten teori om varför SE visade upp sådan självsäkerhet och smått hånfull, raljerande ton. Det kan tolkas som att han visste att han satt säkert i sadeln, no matter what. Det fanns "support".
Och som vanligt så babbblar du på, om hur du vill att verkligheten ska se ut.
Det finns inte alls något antingen eller betr. SE.
Det är bara förtal av honom , att säga så, att han antingen var GM eller en kuf.
Det finns för all del mången galen svensk som gärna ägnar sig åt förtal av denna art.
Det har redan sagts, här en gång till nu;
Det kan mkt väl ligga till så, att SE efter mordet har fått tilfälle(tvingats till...) att agera en Decoy gentemot polisutredningen. Dvs att skapa förvirring, främst betr. hur GM såg ut och rörde sig, samt hur han smet iväg.
OM detta är Sanningen om vad SE i själva verket höll på med 1986, då är jag den förste att ge honom en stor eloge för det "cirkustricket".
Ty; ett svårt förståndshandikappat rike, som finner det helt acceptabelt med en "statsminister" som smiter ifrån sina livvakter en sen fredagskväll, det är ju redan på förhand dömt att misslyckas med allt vad mordutredning heter. Till en ofantligt hög kostnad!