2020-12-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Ska snart flytta till lägenhet utan p-plats, så kommer få ställa bilen på gatan och springa ut och ändra p-skiva var 4e timme vilket jag inte är supersugen på. Undrar därför om det finns p-skiva att köpa som antingen går att ställa med telefonen eller med timer? Eller går det lätt att bygga egen? Alla råd som kan vara behjälpliga tas tacksamt emot.

Boendeparkering? Du vet om att du får faktura eller anmärkning även om du ställer om skivan, eller hur? Du måste flytta bilen för att det skall bli korrekt om du inte har boendeparkering som ger dig rätt att stå på samma plats i sju dagar, exkl. städdag.
Citera
2020-12-19, 19:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Ska snart flytta till lägenhet utan p-plats, så kommer få ställa bilen på gatan och springa ut och ändra p-skiva var 4e timme vilket jag inte är supersugen på. Undrar därför om det finns p-skiva att köpa som antingen går att ställa med telefonen eller med timer? Eller går det lätt att bygga egen? Alla råd som kan vara behjälpliga tas tacksamt emot.

Eftersom alla råd som kan vara behjälpliga tacksamt tas emot, så ger jag dig rådet att hitta en riktig parkering istället, för det där kommer inte funka. Lapplisorna kollar andra saker, t ex var ventilerna står.
Citera
2020-12-20, 21:44
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Vad menar du? En rörande P skiva, hur ska en P lis märka det? Det kunde lika gärna varit jag som gick ner och skruvat på den.

mvh

Det spelar väl ingen roll om det är du som har varit och skruvat på den eller om den är automatisk. Du får ju inte stå där längre i något av fallen.
Citera
2020-12-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det spelar väl ingen roll om det är du som har varit och skruvat på den eller om den är automatisk. Du får ju inte stå där längre i något av fallen.

Jo det får du.. om du ändrar på skivan vare sig manuellt eller automatiskt
Citera
2020-12-20, 23:46
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Du får stå där ett visst antal timmar från det att du parkerade. När tiden är ute så måste du flytta på bilen. Du kan inte förlänga tiden som du får stå där genom att gå dit och snurra på p-skivan.
Citera
2020-12-20, 23:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Nej, men om man kunde snurrat hjulen lite så hade det gått genom en ventilkontroll i alla fall.

Tillbaka till grundfrågan, vilka p-skivor finns det idag som ställer sig rätt när man parkerar, vilken är bäst och varför?
Citera
2020-12-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, men om man kunde snurrat hjulen lite så hade det gått genom en ventilkontroll i alla fall.

Tillbaka till grundfrågan, vilka p-skivor finns det idag som ställer sig rätt när man parkerar, vilken är bäst och varför?

Av alla gånger jag gjort detta (vilket nu är oerhört länge) så har jag aldrig fått en bot, och därmed förmodligen räckt med automatiserade p skivan.
Citera
2020-12-21, 00:00
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Av alla gånger jag gjort detta (vilket nu är oerhört länge) så har jag aldrig fått en bot, och därmed förmodligen räckt med automatiserade p skivan.
Jag har också gjort detta och klarat mig, troligen är det ganska lugnt de första gångerna men p-vakten kan och kommer kolla ventilernas läge, ju längre man står desto större risk.
Citera
2020-12-21, 12:49
Medlem
Citat:

Citat:
Jag har också gjort detta och klarat mig, troligen är det ganska lugnt de första gångerna men p-vakten kan och kommer kolla ventilernas läge, ju längre man står desto större risk.

Med dessa argument har ju den här personen inte heller gjort något fel:
(FB) Jag har gjort det perfekta brottet. Stulit 250 000 från en tidigare arbetsgivare.

Att göra ventilkontroll på samtliga bilar är ju visst besvär så det är ju glrst vid misstanke ventilernas läge kontrolleras. Om nu TS ska stå där varje dag så kommer det ju inte ta lång tid innan ventilerna noteras.
Citera
2020-12-24, 02:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Med dessa argument har ju den här personen inte heller gjort något fel:
(FB) Jag har gjort det perfekta brottet. Stulit 250 000 från en tidigare arbetsgivare.

Att göra ventilkontroll på samtliga bilar är ju visst besvär så det är ju glrst vid misstanke ventilernas läge kontrolleras. Om nu TS ska stå där varje dag så kommer det ju inte ta lång tid innan ventilerna noteras.
Är inte med vad du menar, skulle där föreligga något moraliskt dilemma med att timparkera för länge på en parkering full med lediga platser?

Om svaret är nej, hur kan bolag då sätta böter?
Citera
2020-12-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är inte ok att skruva på den under pågående parkering osvsett om det är för hand eller med motor.
Är det 4 timmar max så går du stå max 4 timmar och sedan måste du flytta bilen.

Fast om man går ner o kör ett vara runt kvarteret o ställer bilen på samma ställe då ?
Citera
2020-12-24, 22:23
Medlem
Citat:
Är inte med vad du menar, skulle där föreligga något moraliskt dilemma med att timparkera för länge på en parkering full med lediga platser?

Om svaret är nej, hur kan bolag då sätta böter?

Bolag sätter kontrollavgift utifrån regler inte utifrån morsliska dilemman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in