2020-12-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast om man går ner o kör ett vara runt kvarteret o ställer bilen på samma ställe då ?

Ja, då är det helt okej.
Citera
2020-12-24, 22:35
Medlem
Citat:
Fast om man går ner o kör ett vara runt kvarteret o ställer bilen på samma ställe då ?

Räcker om du backar ut 2meter och kör in igen...
Citera
2020-12-25, 11:33
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Bolag sätter kontrollavgift utifrån regler inte utifrån morsliska dilemman.
Va?
Citera
2020-12-25, 11:36
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Räcker om du backar ut 2meter och kör in igen...
Men om du backar 2 meter är det okej.
Kör du däremot tillbaka till samma position så sitter du i klistret.

Då är det bättre att köra ett varv runt området?

Sen är platsen tagen när man är tillbaka.

Då har man i alla fall upplåtit sin plats. Och samvetet behöver inte vara så plågat.
Citera
2020-12-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Va?

I inlägget jag svarade på raljerande du om moraliska dilemman och hur bolag kunde ge "böter" som om de brydde sug om moral då det är en regelstyrd verksamhet.
Citera
2020-12-25, 11:43
Medlem
Citat:
Men om du backar 2 meter är det okej.
Kör du däremot tillbaka till samma position så sitter du i klistret.

Då är det bättre att köra ett varv runt området?

Sen är platsen tagen när man är tillbaka.

Då har man i alla fall upplåtit sin plats. Och samvetet behöver inte vara så plågat.

Jag kan inte reglerna ifall en pvakt står och kollar på dig, men backar du ut och kör in igen så står ventilerna annorlunda mot innan, vilket väl borde va okej?
Citera
2020-12-25, 12:01
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag kan inte reglerna ifall en pvakt står och kollar på dig, men backar du ut och kör in igen så står ventilerna annorlunda mot innan, vilket väl borde va okej?
Man kan ju tycka så.
Men där vet jag inte vad som gäller egentligen.

Det bör ju inte vara ok att lyfta bilen med domkraft och snurra hjulen exempelvis.
Och ditt förslag är väl någonstans däremellan.

Men det vanliga sättet att åka dit på är ventilkontrollen vad jag vet, vad den en p-vakt ser eller inte och huruvida detta fastnar på film eller där finns vittnen tror jag är mycket långsökt.
Citera
2020-12-25, 12:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
I inlägget jag svarade på raljerande du om moraliska dilemman och hur bolag kunde ge "böter" som om de brydde sug om moral då det är en regelstyrd verksamhet.
Nä, kanske inte.
Men kanske den som parkerar bilen inte tycker det är hela världen att fuska lite en tisdagskväll ifall det finns 10 lediga platser till i genomsnitt resten av natten. Då är det ju ingen som påverkas negativt, visst helt säker kan man ju aldrig vara, men mer att bolagen eller kommunerna vill ha in pengar till kistan.
Citera
2020-12-25, 13:10
Medlem
Citat:
Nä, kanske inte.
Men kanske den som parkerar bilen inte tycker det är hela världen att fuska lite en tisdagskväll ifall det finns 10 lediga platser till i genomsnitt resten av natten. Då är det ju ingen som påverkas negativt, visst helt säker kan man ju aldrig vara, men mer att bolagen eller kommunerna vill ha in pengar till kistan.

Jo, men TS ska ju inte "fuska lite en tisdsgskväll" utan ha det som sin primära borndepsrkering. Då är det ju helt andra odds att få "böter" regelbundet.
Citera
2020-12-25, 13:49
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jo, men TS ska ju inte "fuska lite en tisdsgskväll" utan ha det som sin primära borndepsrkering. Då är det ju helt andra odds att få "böter" regelbundet.
Nä. Men då så!
Citera
2020-12-25, 18:05
Medlem
Citat:
Man kan ju tycka så.
Men där vet jag inte vad som gäller egentligen.

Det bör ju inte vara ok att lyfta bilen med domkraft och snurra hjulen exempelvis.
Och ditt förslag är väl någonstans däremellan.

Men det vanliga sättet att åka dit på är ventilkontrollen vad jag vet, vad den en p-vakt ser eller inte och huruvida detta fastnar på film eller där finns vittnen tror jag är mycket långsökt.

Tror det var Qpark/Carpark/Aimo som fick genom att parkören måste LÄMNA området för att ny parkeringstid skall vara giltig. Samma idiotföretag fick igenom att de bara behöver titta på din bil i en minut och sedan skriva.

Backar du ut bilen och sedan vänder på den och backar in har du lämnat tillräckligt mycket med plats för att en annan bil skall kunna köra in. Du har dessutom vänt på bilen så ventilkontrollen är förlegad.
Citera
2020-12-26, 10:20
Medlem
Citat:
Å då försvinner vitsen med att ha en elektronisk P-skiva som kan ställas om från mobil................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in