2020-12-19, 16:27
Medlem
Ska snart flytta till lägenhet utan p-plats, så kommer få ställa bilen på gatan och springa ut och ändra p-skiva var 4e timme vilket jag inte är supersugen på. Undrar därför om det finns p-skiva att köpa som antingen går att ställa med telefonen eller med timer? Eller går det lätt att bygga egen? Alla råd som kan vara behjälpliga tas tacksamt emot.
Citera
2020-12-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Ska snart flytta till lägenhet utan p-plats, så kommer få ställa bilen på gatan och springa ut och ändra p-skiva var 4e timme vilket jag inte är supersugen på. Undrar därför om det finns p-skiva att köpa som antingen går att ställa med telefonen eller med timer? Eller går det lätt att bygga egen? Alla råd som kan vara behjälpliga tas tacksamt emot.

Fyfan

Jag 3d printade faktiskt en p skiva som går att snurra på via telefonen. Oerhört effektiv och känns som att man lurar systemet. Har satt på så att den automatiskt gör det varannan timma.

mvh
Citera
2020-12-19, 16:37
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Eller en sån här?

https://www.24.se/hem-fritid/biltillbehor/bilinredning/parkeringsskivor-hallare/fusk-parkeringsskiva-med-timerfunktion?gclid=Cj0KCQiA5vb-BRCRARIsAJBKc6Iha2YU1WJ3P8ftBQpgHW5pUxe_qBd l8d60_hjmYMzX2mlfVmES6RUaAlb1EALw_wcB
Citera
2020-12-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Eller en sån här?

https://www.24.se/hem-fritid/biltillbehor/bilinredning/parkeringsskivor-hallare/fusk-parkeringsskiva-med-timerfunktion?gclid=Cj0KCQiA5vb-BRCRARIsAJBKc6Iha2YU1WJ3P8ftBQpgHW5pUxe_qBd l8d60_hjmYMzX2mlfVmES6RUaAlb1EALw_wcB

Oerhört bra produkt. Listigt

mvh
Citera
2020-12-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Oerhört bra produkt. Listigt

mvh

En lapplisa upptäcker fort att den rör sig. Skaffa dig en p-plats istället för att försöka fula dig. Det kommer bli dyrt för dig om du inte gör rätt för dig.

Det blir billigare för dig att skrota bilen och ta taxi istället.
Senast redigerad av AD15 2020-12-19 kl. 17:21.
Citera
2020-12-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
En lapplisa upptäcker fort att den rör sig. Skaffa dig en p-plats istället för att försöka fula dig. Det kommer bli dyrt för dig om du inte gör rätt för dig.

Det blir billigare för dig att skrota bilen och ta taxi istället.

Vad menar du? En rörande P skiva, hur ska en P lis märka det? Det kunde lika gärna varit jag som gick ner och skruvat på den.

mvh
Citera
2020-12-19, 17:35
Medlem
Citat:
Vad menar du? En rörande P skiva, hur ska en P lis märka det? Det kunde lika gärna varit jag som gick ner och skruvat på den.

mvh

Såklart de märker att det inte står rätt till när ventilerna på hjulen står på samma position varje gång de kollar bilen.
Citera
2020-12-19, 18:04
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Finns det inte tillgång för boendeparkering?
Citera
2020-12-19, 18:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

mvh
En pskiva har alltid ett halvtimmesintervall.
Citera
2020-12-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
En pskiva har alltid ett halvtimmesintervall.

Det vet jag, men det stoppar väl inte än från att fuska.

den jag har printat ställer om sig själv såväl efter timmar som halvtimmar.
Citera
2020-12-19, 18:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det vet jag, men det stoppar väl inte än från att fuska.

den jag har printat ställer om sig själv såväl efter timmar som halvtimmar.
Bra.
Delge oss resultatet om någon månad.
Citera
2020-12-19, 18:42
Medlem
Citat:

mvh

Det är inte ok att skruva på den under pågående parkering osvsett om det är för hand eller med motor.
Är det 4 timmar max så går du stå max 4 timmar och sedan måste du flytta bilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in