2021-01-03, 21:10
Medlem
Man kan ju anta att de som är parkeringsvakter är proffs då de jobbar med det typ 40 timmar i veckan. De lär känna igen en elektrisk p-skiva som ställer om tiden. Ser de en sådan lär de direkt notera reg- nummer, parkeringsruta, ventilinställningar och klockslag. Bara åka dit några timmar senare och upptäcka att bilen står kvar. Ett enkelt sätt att dra in 900 kr till parkeringsbolaget eller vad nu kontrollavgiften är. Kom ihåg att det är främst kontrollanterna som bolagen tjänar pengar på så de gör allt för att dra in pengar till bolaget. Utgå från att det är proffs på det som de arbetar med, alla vill ju att arbetsgivaren ska tjäna pengar...
Citera
2021-01-04, 01:14
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Nästa steg bortom en självvändande p-skiva är såklart att preparera hjulen med en massa fejkade däckventiler runtom så att det inte går att avgöra om bilen rört sig eller ej. Bara att borra genom fälgarna, slipa, polera, limma och fippla tills det ser bra ut.

Fight the system!
Citera
2021-01-10, 12:32
Medlem
Otrivs avatar
Hur kan lapplisorna har sådan koll på ventilerna på en parkerad bil i ett område med massor med bilar (som de tydligen har enligt er)? Där jag bor idag har jag inte haft boendeparkering men man får stå 3h med p-skiva mellan 9-17 och dagarna jag inte använder bilen snurrar jag bara på skivan manuellt.

Någon som har en testat en fakead skiva?

Här kan man beställa: https://www.blueride.se/automatisk-skiva-batteri-p-4769.html
Senast redigerad av Otriv 2021-01-10 kl. 12:38.
Citera
2022-02-02, 15:11
Medlem
bees avatar
jag har en elektronisk som stannar på aktuell tid när man parkerar. Funkar bra

köpte på amazon.se runt 300kr, Fick 3 raka pböter innan a 1800 för jag inte satt upp pskivan.

Vad jag hört av folk som fått böter så kollar lappisarna om bilen flyttats , tar kort på ventilerns positioner... så det funkar inte bara ändra tiden utan att flytta bilen
Citera
2022-02-02, 15:55
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
jag har en elektronisk som stannar på aktuell tid när man parkerar. Funkar bra

köpte på amazon.se runt 300kr, Fick 3 raka pböter innan a 1800 för jag inte satt upp pskivan.

Vad jag hört av folk som fått böter så kollar lappisarna om bilen flyttats , tar kort på ventilerns positioner... så det funkar inte bara ändra tiden utan att flytta bilen

Bara idioter som tror lapplisorna är hjärndöda
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in