Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Ja, det kategoriska envisa förnekandet av övervakningen väcker naturligtvis frågor. Vi har WT-män vid bostaden, GS tunnelbanestation, vid Grand och mittemot mordplatsen. Killen mittemot mordplatsen ses dessutom även utanför Grand vid 21-tiden och Kammakargatan vid 22-tiden. Det här borde väl inte vara så svårt att utreda vidare. Signalementen på samtliga är tydliga. Plus Grandmannen som jag inte vill räkna bort.
Och nu har jag inte ens nämnt den misstänkta övervakningen vid Palmes bostad tiden före mordet. Där signalement stämmer med mordkvällen, särskilt den långe blonde.
Ja, sen vill jag gärna nyansera övervakningsbegreppet lite och indela det i följande:
1. Kartläggning (fram till den 27 februari)
2. Övervakning (från och med den 27 februari till och med kl. 20.50 den 28/2 då LOP kommer till Grand)
3. Förföljande i syfte att utföra attentat från kl. 20.50 den 28/2 vid Grand
3.1 Attentat utanför Grand för den händelse LOP inte får biljetter och väljer att antingen återvända hem eller göra något annat på stan. Detta har hänt tidigare då LOP inte fick biljetter tille teater utan valde att gå på bio. Skulle förklara observationer fram till och med 21.20 vid Grand.
3.1 Förföljande av LOP efter bioföreställningen.