Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
När jag talar om signalement gör jag det baserat på min egen mångåriga detaljläsning av alla förhör vid mordplatsen. Det är inte PU som säger det. Det är jag.
Om det saknas bevis i uppslaget (inget av det vi talar om är ett spår) i övervakningen återstår att se. Det är precis det som återstår att se när allt annat som PU ägnat sig åt har misslyckats.
Den YN mötte kan inte bygga ett helt scenario då det inte ens är klarlagt att hon mötte GM. Man kan inte strunta i ett 20-tal vittnen vid mordplatsen. Eller hur? Då hamnar vi fullständigt fel menar jag.
Orimligheten i CP-idén kvarstår enligt mig.
Ja, vi är nog egentligen överens om att VG, PKK, CP och SE var saker som körde in i väggen. Dags att gå vidare.
"Orimligheten i CP-idén kvarstår enligt mig"
Det jag vänder mig mot är att det ska vara så oerhört orimligt/osannolikt att en missbrukare skjuter en person på öppen gata. En kväll är det Per Svensson och nästa Olof Palme. Samma med SE. "Man kanske tilltalar honom, blir avsnäst och sedan pang". För mig kan mordet ha gått till på det viset.
"Den YN mötte kan inte bygga ett helt scenario"
Jag gör inte det. Min åsikt är att hennes beskrivning stämmer ganska bra på SE och att en del av vittnenas signalement också gör det. Då menar jag att det inte är totalt osannolikt att det är Stig Engström som flyr efter att ha skjutit Olof Palme. Den ofta omtalade och hyllade LGWP menar att de första signalementen passar in på honom. Det är alltså inte bara dumhuvuden och amatörer.