Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Om Du jämför graviditet med en potentiellt dödlig sjukdom, så har Du bäddat för att läsaren uppfattar det som ett likställande. Du behöver verkligen överväga vilka liknelser Du tar till i Din argumentation.
Vad du tramsar, och hur lågt tycker du att det värt att föra debatten?
Citat:
Och hur fortsätter det?
Rock solid!
"
skulle...kanske" "rock solid"?
Citat:
Så, om det krävs 2 föräldrar så torde det vara ett klokt förfarande att säkerställa att det finns två föräldrar i en stabil relation innan man påbörjar barnalstringsprojektet. Alltså, som man förr insåg klokskapen i - parbildning -> äktenskap -> barn.
Säg det till sexköpande män, män som ligger runt utan kondom, män som inte verkar ha något annat mål i livet än 3 siffrigt antal av sexpartners.
Och stabilitet bygger just på att barn kommer frivilligt när de tär rätt läge, inte via något tvång.
Citat:
Inte jag, det har andra gjort. När man undersökt utförandet av fysiska aborter, så finner man att fostret gör motstånd och inte alls uppvisar någon önskan att bli aborterat. Fostret, liksom andra livsformer, försöker undvika sin egen död och strävar efter livet. Så, ja vi vet detta tämligen väl. Otäcka filmer som visar detta kan bl a återfinnas på YouTube.
jösses, säger jag bara....ja visst! embryon som försvarar sig frenetiskt....
Citat:
Barn under 15 år kan per definition inte vara kriminella, och kriminella är Polisens ansvar, inte skolans eller lärarnas. När Polisen gör ingripanden måste man agera resolut och kraftfullt. När skolan ingriper så skall man så klart inte så skolbarn, men man skall avföra dem från den vanliga klassen. Emellertid, om en 14-åring använder våld mot Polisen, numera är det dessvärre tämligen hög risk för, då måste självklart Polisen ingripa på ett snabbt och kraftfullt sätt. Hur skulle det annars gå till?
Är du som pratar om "ligister" etc. inte jag.
Och vad exakt är "agera kraftfullt och resolut"?
Livstid för 15 åringar?
Citat:
På grund av Din märkliga liknelse, så blir Ditt resonemang ostrukturerat och närmast obegripligt. Arbeta på liknelserna, eller av stå från dem.
Jag har aldrig förespråkat manlig ansvarslöshet - tvärtom. Jag förespråkar både manlig och kvinnlig ansvarsfullhet.
Den enda här som har uppenbara problem med liknelser är ju du.
Annat du lika uppenbart har problem med är att hålla dig till sakfrågan och svara för dig, UTAN att ständigt vika av i oväsentligheter.
Iom att du inte tar upp mäns beteenden som något "problem", utan enkom kvinnors, dessutom påhittade kivnnligt beeende....som ex. sämre relationsförmåga, vilket är det dummaste hitills, och heller inte har ett endaste förslag på¨hur du ska tvinga män in i oösnakde föräldraksap eller oönskade äktenskap med sina flickvänner, otrohetsaffärer eller köpa brudar....så är det uppenbart att du försvarar manligt ansvarslöshet
Citat:
Ja, det enda som räknas för Dig är vad kvinnan vill. Vad mannen eller fostret vill är oviktigt för Dig.
Foster i den utvecklingsfas där aborträtt gäller, har ingenting den kan "vilja" något med.
Vad mannen vill, har jag redan nämnt tidigare är ett problem, men upp till män som vill vara ensamstående förälder att försöka övertala kvinnan i fråga att i sånt fall inte göra abort.
Citat:
Jo, Du har visat att Du anser att plikt och ansvar endast gäller när kvinnan önskar. Fast det blir förstås inte mycket till plikt då. Det är när det bär emot, som det ställs på sin spets.
Både plikt och ansvar är något som ska "tas" av frivillighet och inte av något tvång.
är det tvång så heter det just tvång...och inte "plikt".
Smaka på uttrycket: "gör din plikt" lite tack....
det är ett subjekt som GÖR något, inte ett subjekt som tvingas.
Citat:
Jo, att häststölder torde ha minskat är nog riktigt. Vi har däremot rekord i skjutningar, sprängningar och granatattacker.
Och vad för svar är detta till det jag skrev?
Citat:
Ja, tänk vad det kan bero på - men vad vi vet så är det att ju fler kvinnor som är inblandade i en relation, ju mindre hållbar är den.
Samma här....substanslöst misogynt trams svar.
Citat:
Kvinnliga psykopater är så ovanliga, att jag tror vi statistiskt sett kan bortse från just det scenariot, även om det möjligen förekommer på individnivå. Emellertid så har Du en övertro på socioekonomiska förklaringar och på social-ekonomiska styrmedel för att åtgärda problem. Lär människor vad som är rätt och fel istället. Sluta uppmuntra felbeteenden. Se där, en både billigare och mer smärtfri metod.
som sagt....
tvinga kivnnor ingå äktenskap med manliga psykopater för att sen hävda att det är DERAS ansvar och fel....är ju "rimligt"
Nej socioekonomiska faktorer är vetenskap och forskning som för övrigt stämmer väldigt bra med verklighetens data, något inget av alla dina "föreställningar" och övertro på straff, pisk och tvång inte gör.
Se till att män inte har ett så stor överepresentaion av felbeteenden, och återkom sen.
När DE slutat ha sex utanför äktenskapet, till 100% gifter sig vid minsta lilla som sin "plikt" samt tar 50% ansvar över arbete , omsorg och ekonomi kring sin avkomma så kan vi prata.
Så länge män ebter sig som de nu gör som grupp i världen, så sorry...då ska kivnnor ha alla jävla möjligheter att slippa fylla världen med ännu fler människor som inte får plats.
Sen satan vilka undermåliga svar du ger......