2020-12-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag vet inte vad jag ska svara? Federley blev såå sviken av att exmaken hittade en ball festfixare. Han blev faktiskt utslängd från den fashiobnala lägenheten i city. Han hade betalat det mesta av lägenheten, men exmaken hade någon hållhake. Nu klarar inte Federley av livet ensam. Det är många som är såna, som inte klarar 3 dgr ensamma. Ja då hittade Federley den äckligaste av alla. Ingen vill ha dåren. Och var skulle han bo nu om inte hos Federley? Men säg, var tror du att han bor nu? Tänk!

Jag är inte tillräckligt insatt för att tro något om boendet och relationen i nuläget. Jag tror däremot att FF är pedo. Vilken sorts förälder tolererar att bo med en grov pedofil? Troligen är det bara en pedofil som gör det med öppna ögon. Totalt sinnessjuk historia.
Citera
2020-12-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men va ? Hur kan man anklaga folk för att vara nazister för att man värnar om barn ?!

När man själv är pedofil så är inte det så svårt. Man greppar alla halmstrån.
Citera
2020-12-18, 23:50
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Många är väl att ta i...
Ganska många backar från en tråd där de mest högljudda är nazister. Det gör inte saken bättre att en del försöker bagatellisera inslagen av lynchmobb och nazism, som om det inte spelar någon roll vilka vargar man springer med.
"Bah, lite nazister spelar väl ingen roll..."

Ronge har på det hela taget skrivit ganska balanserat om skandalen. Han är medietränare, märk väl. Det är alltså ur den synvinkeln han analyserar affären.
Man kan tycka vad man vill om jobbet medietränare, det kan framstå som lite kyligt analytiskt givetvis. Mycket handlar om att ge rent praktiska råd om hur man hanterar mediedrev eller stormar i sociala medier. Well well. Jag håller inte med om allt Ronge skriver. Hade jag varit medietränare hade jag givit Annie Lööf rådet att uttrycka sig neutralare och inte anspela på Federleys mående alls. Det hade varit klokare av Ronge att avhålla sig från att erkänna att han tyckte synd om Federley. Men detta påverkas också av den rasande mobben, alltså typen av angrepp som det har varit frågan om.

Så tycker man inte i den här tråden givetvis, men det kan vara värt att påpeka att det är ganska många därute som reagerar så.

När nazistkortet och SD-svansmobben tas fram för att avfärda vad det hela i grunden rör sig om- sexuellt utnyttjande av barn- är det befriande med sundare reaktioner från de civila samhället. Jag har flera gånger varit inne och läst Lottie Knutsons kloka ord på Facebook som motvikt till denna dynga som t.ex. du sprider.

https://www.facebook.com/lottie.knutson
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-18 kl. 23:52.
Citera
2020-12-19, 00:30
Medlem
Är man avstängd från Centerpartiets Instagram när det står "användaren går inte att hitta" och så bara en grå, stiliserad gubbe?
Citera
2020-12-19, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
När nazistkortet och SD-svansmobben tas fram för att avfärda vad det hela i grunden rör sig om- sexuellt utnyttjande av barn- är det befriande med sundare reaktioner från de civila samhället. Jag har flera gånger varit inne och läst Lottie Knutsons kloka ord på Facebook som motvikt till denna dynga som t.ex. du sprider.

https://www.facebook.com/lottie.knutson

Otroligt bra skrivet av Lottie K, det kanske finns hopp för Sverige ändå, det behövs att erkända människor säger ifrån.
Man kan ju anta att politikjournalisten Mats K tillika hennes man säkert också har liknade tankar om C, om politiker överlag, det ger ett visst hopp i detta sinnessjuka PK land.
Citera
2020-12-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Är man avstängd från Centerpartiets Instagram när det står "användaren går inte att hitta" och så bara en grå, stiliserad gubbe?
Ja, då är du blockerad.
Citera
2020-12-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Ja, då är du blockad. Verkar vara många som blir det nu.

Runar sörgaard har lagt ut på sin facebook-sida att han blev blockad av Annie Lööf
Citera
2020-12-19, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Otroligt bra skrivet av Lottie K, det kanske finns hopp för Sverige ändå, det behövs att erkända människor säger ifrån.
Man kan ju anta att politikjournalisten Mats K tillika hennes man säkert också har liknade tankar om C, om politiker överlag, det ger ett visst hopp i detta sinnessjuka PK land.

Ja, jag måste verkligen hålla med dig och jag avskyr högern och har inget till övers för extremvänstern heller, som har förstört stora delar av världens länder och skapat diktaturer.

Men något är jävligt fel i ett land när en pedofilring börjar avslöjas inom ett politiskt parti och partimedlemmarna försöker ta sig ut ur blåsvädret genom att stigmatisera de som upptäckt problemet.

Skit ska in i ljuset. Barn ska skyddas.

Om djävulen steg upp ur underjorden med svans och allt för att avslöja en pedofilskandal så skulle jag personligen säga TACK SÅ MYCKET! Jag skulle inte säga: Kom inte hit och stör våra sexuella övergrepp på barn som hittills flugit under radarn. För helvete!

Fattar folk inte att det är väldigt få som döms för den här typen av brott? Fler idag förstås eftersom det är svårt att lyckas med att neka till brott när det finns foto och film på pedofilerna in action, men ändå ... Hittar man så här mycket domar mot Centerpartister och har tongivande partimedlemmar som väljer att ta in dömda pedofiler i sin familj – ja, då fasar jag för vad som återstår att upptäcka.

Det handlar om barns säkerhet och det irriterar mig oerhört att de tror att de kan använda stigmat mot en politisk gruppering för att slippa utredning. Det flyger inte. Det flyger verkligen inte i min bok.
Citera
2020-12-19, 06:44
Medlem
Intressant blogginlägg på Västerbottens-Kuriren och tillika intressant kommentatorsfält.

https://blogg.vk.se/asasuh/2020/12/06/federley-och-medias-talande-tystnad/

Bland annat "Annie Lööf, Federleys partikamrat och kollega, har under sina år som partiledare placerat sig själv på moralens höga hästar. Just nu säger hon inget om moral. Hon iakttar snarare största möjliga tystnad och hoppas antagligen att parternas uppgörelse om ny arbetsmarknadslagstiftning ska överskugga pedofilskandalen. Till skillnad från politiker kan väljarna dock hålla två tankar i huvudet samtidigt", tyckte jag var särskilt väl uttryckt.
Citera
2020-12-19, 08:54
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Intressant blogginlägg på Västerbottens-Kuriren och tillika intressant kommentatorsfält.

https://blogg.vk.se/asasuh/2020/12/06/federley-och-medias-talande-tystnad/

Bland annat "Annie Lööf, Federleys partikamrat och kollega, har under sina år som partiledare placerat sig själv på moralens höga hästar. Just nu säger hon inget om moral. Hon iakttar snarare största möjliga tystnad och hoppas antagligen att parternas uppgörelse om ny arbetsmarknadslagstiftning ska överskugga pedofilskandalen. Till skillnad från politiker kan väljarna dock hålla två tankar i huvudet samtidigt", tyckte jag var särskilt väl uttryckt.

Det är fint att se vilka sunda instinkter som finns i allmogen. Har glappet mellan överhet och övriga någonsin varit större?
Citera
2020-12-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Det är fint att se vilka sunda instinkter som finns i allmogen. Har glappet mellan överhet och övriga någonsin varit större?

Jag har tänkt samma sak.

När toppolitiker tror att pedofili är nåt man snackar bort lika lätt som fakturafiffel, då är glappet extremt stort.

Lööf, Federley och C-ledningen lever verkligen i en bubbla och har otäckt låg moral.

Federley har nog skadat C enormt mycket.

Och så detta att skita ner kritiker och kalla dem homofober och nazister..

Fy fan vad lågt.
Citera
2020-12-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, jag måste verkligen hålla med dig och jag avskyr högern och har inget till övers för extremvänstern heller, som har förstört stora delar av världens länder och skapat diktaturer.

Men något är jävligt fel i ett land när en pedofilring börjar avslöjas inom ett politiskt parti och partimedlemmarna försöker ta sig ut ur blåsvädret genom att stigmatisera de som upptäckt problemet.

Skit ska in i ljuset. Barn ska skyddas.

Om djävulen steg upp ur underjorden med svans och allt för att avslöja en pedofilskandal så skulle jag personligen säga TACK SÅ MYCKET! Jag skulle inte säga: Kom inte hit och stör våra sexuella övergrepp på barn som hittills flugit under radarn. För helvete!

Fattar folk inte att det är väldigt få som döms för den här typen av brott? Fler idag förstås eftersom det är svårt att lyckas med att neka till brott när det finns foto och film på pedofilerna in action, men ändå ... Hittar man så här mycket domar mot Centerpartister och har tongivande partimedlemmar som väljer att ta in dömda pedofiler i sin familj – ja, då fasar jag för vad som återstår att upptäcka.

Det handlar om barns säkerhet och det irriterar mig oerhört att de tror att de kan använda stigmat mot en politisk gruppering för att slippa utredning. Det flyger inte. Det flyger verkligen inte i min bok.

Tack Loqita för årtusendets tveklöst ärligaste och bästa inlägg i alla kategorier!
Hoppas ditt inlägg citeras och publiceras överallt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in