2020-12-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men va ? Hur kan man anklaga folk för att vara nazister för att man värnar om barn ?!

Det är bara en skendebatt, en sidodebatt.
Nynazister, islamister och vem fan som helst har rätt att kritisera FF, om de håller sig till kärnfrågan. Som är väldigt simpel.

Bisexuella toppolitiker som är föräldrar, ska hålla sig undan från dömda våldtäktspedofiler 24/7, 365 dagar om året, för evigt, punkt slut.

Finns ingen gråzon överhuvudtaget.

FF har agerat 100% fel som potentiellt politiskt attentatsoffer, som förälder och som politiker.

Det är det centrala.

Att diverse stollar går loss i debatten, går inte att undvika.

Ibland tvingas man gnugga axel med människor vars åsikter man ogillar. That's life.

Diverse böghatare dyker såklart upp, bla i denna tråd, och aggressiv homofobi finns tyvärr överallt.

Och böghatet är en anledning till att FF är en uppenbar måltavla för politiskt våld.

Hur en politiker i hans position kan missa det, är obegripligt.

Nu är han pedokramare åxo.

Lycka till..
Citera
2020-12-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är bara en skendebatt, en sidodebatt.
Nynazister, islamister och vem fan som helst har rätt att kritisera FF, om de håller sig till kärnfrågan. Som är väldigt simpel.

Bisexuella toppolitiker som är föräldrar, ska hålla sig undan från dömda våldtäktspedofiler 24/7, 365 dagar om året, för evigt, punkt slut.

Finns ingen gråzon överhuvudtaget.

FF har agerat 100% fel som potentiellt politiskt attentatsoffer, som förälder och som politiker.

Det är det centrala.

Att diverse stollar går loss i debatten, går inte att undvika.

Ibland tvingas man gnugga axel med människor vars åsikter man ogillar. That's life.

Diverse böghatare dyker såklart upp, bla i denna tråd, och aggressiv homofobi finns tyvärr överallt.

Och böghatet är en anledning till att FF är en uppenbar måltavla för politiskt våld.

Hur en politiker i hans position kan missa det, är obegripligt.

Nu är han pedokramare åxo.

Lycka till..
Jag tar upp det igen. Historiskt har jag aldrig ogillat bögar, det räcker att söka på äldre inlägg. Men de ständigt återkommande hbtq-freak shows, som media förväntar sig att ALLA skall hylla, har faktiskt i min 50+ ålder framkallat ett förakt mot bögar. Överallt lyfts de. Kaffekoppar på kaféer blir regnbågsfärgade, bussar måste visa flaggor, TV visar enormt många galor och parader. I dessa parader framställs inga traditionella bögar, vilka säkert utgör merparten av dem, men jag har inte heller hört några protester. Innebär det att även den traditionella bögen egentligen uppskattar de som klär ut sig och grälar på gatan med piskor uppstuckna i arslet?

För att komma on-topic så är detta är på exakt samma sätt som jag tror att FF har pedofilsympatier, även om han kanske inte själv utför handlingarna.
Citera
2020-12-18, 19:25
Medlem
afvongreves avatar
Nu ska slla skelett ut ur garderoben, så här kommer det. Jag googlade på Birgitta Federley och hon vsr 19 år när hon fick honom. Så förmodligen är han tillverkad i baksätet på en raggarbil. Han vet nog knappast vem hans pappa är. Systrarna har förmodligen haft en riktig pappa.
Jag läste också om Federley (på Stoppa pressarna) att hans skilsmässa var jobbig. Exmaken hade hittat en ny kille och dom två fick behålla den fashionabla lägenheten vid St Eriksplan. Inte ens Stoppa pressarna ville avslöja varför sambon fick lägenheten. Men det förstår ju jag,. Sambon hotade med att: om du inte sticker så går jag ut med ditt intresse för pedofiler! Federley hade betalat det mesta för lägenheten och nu skulle exmaken bo där med en festfixare (ful som stryk tycker ju jag).
Senast redigerad av afvongreve 2020-12-18 kl. 19:40.
Citera
2020-12-18, 19:26
Medlem
Den skamlöses avatar
Är det känt mer i detalj vad det är för sexualbrott som Federleys ex utsatt dessa barn för? Av vad som sägs verkar det ju inte vara typ att han hsft ihop det med en villig 14-åring utan grövre saker mot så många som 22 barn, och yngre sådana.
Vad vet ni om detta?
Citera
2020-12-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Många är väl att ta i...
Ganska många backar från en tråd där de mest högljudda är nazister. Det gör inte saken bättre att en del försöker bagatellisera inslagen av lynchmobb och nazism, som om det inte spelar någon roll vilka vargar man springer med.
"Bah, lite nazister spelar väl ingen roll..."

Ronge har på det hela taget skrivit ganska balanserat om skandalen. Han är medietränare, märk väl. Det är alltså ur den synvinkeln han analyserar affären.
Man kan tycka vad man vill om jobbet medietränare, det kan framstå som lite kyligt analytiskt givetvis. Mycket handlar om att ge rent praktiska råd om hur man hanterar mediedrev eller stormar i sociala medier. Well well. Jag håller inte med om allt Ronge skriver. Hade jag varit medietränare hade jag givit Annie Lööf rådet att uttrycka sig neutralare och inte anspela på Federleys mående alls. Det hade varit klokare av Ronge att avhålla sig från att erkänna att han tyckte synd om Federley. Men detta påverkas också av den rasande mobben, alltså typen av angrepp som det har varit frågan om.

Så tycker man inte i den här tråden givetvis, men det kan vara värt att påpeka att det är ganska många därute som reagerar så.

Snyggt försök till Whataboutism. Den här tråden handlar om en pappa som bjöd in en pedofil till sitt hem. En pappa som läste en dom om 22 barnvåldtäkter och ändå lät pedofilen bo kvar. Det är vad det handlar om – och att försöka förklara bort det med att fel personer pekar finger är bara totalt Off Topic. Skapa en egen tråd om det är något annat du vill ta upp. Här talar vi om en pappa och en politiker som svek sitt barn, sitt parti och verkligen inte förtjänar någon större respekt för det beteende och det omdöme han visat upp.
Citera
2020-12-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Är det känt mer i detalj vad det är för sexualbrott som Federleys ex utsatt dessa barn för? Av vad som sägs verkar det ju inte vara typ att han hsft ihop det med en villig 14-åring utan grövre saker mot så många som 22 barn, och yngre sådana.
Vad vet ni om detta?

Bläddra i tråden eller googla i tre minuter, så hittar du fakta: filmade våldtäkter, barnporr, 9 års fängelse. Offren var sambons barn, 6 och 9 år gamla. Ett riktigt sjukt jävla svin. Som FF skyddade från partiets granskning osv. Moralisk kollaps
Citera
2020-12-18, 20:13
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Vad vet ni om detta?
Det här är ju så löjligt Efter en månad undrar du: vad ä det som har hänt? Varför läser du inte i tråden? Federleys exman tog den SVINdyra lägenheten vid St Eriksplan. Han hade hittat en stilig "festfixare". Ful som ett as. Federley blev hotad med att exmaken skulle gå ut med hans intresse för pedofiler. Så då flyttade Federley ut till sommarstället i Björbo. Och där fick han ångest av att vara ensam, så då hittade han en pedofil online.
Citera
2020-12-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag tar upp det igen. Historiskt har jag aldrig ogillat bögar, det räcker att söka på äldre inlägg. Men de ständigt återkommande hbtq-freak shows, som media förväntar sig att ALLA skall hylla, har faktiskt i min 50+ ålder framkallat ett förakt mot bögar. Överallt lyfts de. Kaffekoppar på kaféer blir regnbågsfärgade, bussar måste visa flaggor, TV visar enormt många galor och parader. I dessa parader framställs inga traditionella bögar, vilka säkert utgör merparten av dem, men jag har inte heller hört några protester. Innebär det att även den traditionella bögen egentligen uppskattar de som klär ut sig och grälar på gatan med piskor uppstuckna i arslet?

För att komma on-topic så är detta är på exakt samma sätt som jag tror att FF har pedofilsympatier, även om han kanske inte själv utför handlingarna.

Sveriges grå lugna vardagsbögar kan nog ha svårt för den utlevande bögkulturen, gissar jag.

Att FF hyser pedosymaptier, tar jag för givet. Man råkar inte på flera pedosar av en slump.

Och att odla en relation med en grov pedofil som exsambon, är minst sagt extremt

Är man förälder, är det vansinne.

Det finns massor för FF att förklara.
Citera
2020-12-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Klockrent, de är ju fan lika i utseendet!
Fula, bleka, lönnfeta! Ser på båda att de är psykiskt sjuka också!

Precis, jag är glad för att flera ser detta. Hoppas någon gräver i detta.
Citera
2020-12-18, 20:49
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Sveriges grå lugna vardagsbögar kan nog ha svårt för den utlevande bögkulturen, gissar jag.

Att FF hyser pedosymaptier, tar jag för givet. Man råkar inte på flera pedosar av en slump.

Och att odla en relation med en grov pedofil som exsambon, är minst sagt extremt

Är man förälder, är det vansinne.

Det finns massor för FF att förklara.
Vadå exsambon? Folk är ju så lättlurade. Förstår du verkligen inte var pedofilen bor nu? Federley får ju ångest av att vara ensam! Jag har varit ute i den riktiga verkligheten och folk pratar bara SKIT. Bara lögner. Jag hoppas att dotterns mamma har juridiska möjligheter att skydda dottern. Det är inte säkert...
Senast redigerad av afvongreve 2020-12-18 kl. 21:12.
Citera
2020-12-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vadå exsambon? Folk är ju så lättlurade. Förstår du verkligen inte var pedofilen bor nu? Federley får ju ångest sv att vara ensam! Jag har varit ute i den riktiga verkligheten och folk pratar bara SKIT. Bara lögner. Jag hoppas att dotterns mamma har juridiska möjligheter att skydda dottern. Det är inte säkert...

Jag iakttar på långt avstånd. Utveckla gärna, om du är insatt i situationen.

Jag trodde att FF brutit med sambon.

Det hoppas jag åxo. FF verkar ha brister som förälder, för att uttrycka det milt.

Inte säkert, på vilket sätt?
Citera
2020-12-18, 21:30
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Jag iakttar på långt avstånd. Utveckla gärna, om du är insatt i situationen.

Jag trodde att FF brutit med sambon.

Det hoppas jag åxo. FF verkar ha brister som förälder, för att uttrycka det milt.

Inte säkert, på vilket sätt?
Jag vet inte vad jag ska svara? Federley blev såå sviken av att exmaken hittade en ball festfixare. Han blev faktiskt utslängd från den fashiobnala lägenheten i city. Han hade betalat det mesta av lägenheten, men exmaken hade någon hållhake. Nu klarar inte Federley av livet ensam. Det är många som är såna, som inte klarar 3 dgr ensamma. Ja då hittade Federley den äckligaste av alla. Ingen vill ha dåren. Och var skulle han bo nu om inte hos Federley? Men säg, var tror du att han bor nu? Tänk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in