2020-12-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Intressant att läsa Paul Ronge (PR), han verkar inte ha mycket till övers för Flashback.

Han har ett blogginlägg som andas försvar av FF på temat "men han var ju kär den lille pojken". Inlägget avslutas med: "På Flashback slår homofober, högerextremister och invandringshatare knut på sig själva i bubblande skadeglädje. Stenkastning pågår."

Tror f-n att det pågår stenkastning när man ser hur etablerade medier mörkar och kryper för politikerna. De rör sig alla i den lilla ankdammen där de kliar varandras ryggar.

Problemet för PR är att han inte kan domptera och styra medlemmarna på Flashback- en mardröm för sådana som PR. Då är alltid anfall bästa försvar.

Vi är många här som är varken homofober, högerextremister eller invandringshatare som är helt förskräckta och kommer göra allt vi kan för at Federley aldrig får en sekund till inom politiken, skriv om det Ronge!
Citera
2020-12-18, 14:44
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Mannen som är 54 år har haft förtroendeuppdrag för Centerpartiet , med hjärtefrågorna miljö och skola . blottade han sig för 9-åriga flickor https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/3733036720124225/
https://www.facebook.com/100023632302710/posts/835680947229641/?d=n

Ingen 54-åring med normal sexdrift gör något sådant mot nioåriga flickor. Finns det fler pedofiler i Centern än i andra partier? Det är inte säkert, det finns många kommuner och kommunalpolitiker. Bakgrundskontrollen är inte särskilt hård på den nivån.
Citera
2020-12-18, 15:02
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Förekom det penetraktion mellan könsorgan eller var det annat? Våldtäkt är rätt brett tänker jag.
Ja, det är alltså så mycket våldtäkt det kan bli här. Upprepade vaginala och anala våldtäkter under lång tid av en 6- och en 9-åring, som dessutom sändes till hans pedoofilpolare. Det blir alltså inte värre än så här.
Citera
2020-12-18, 15:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Intressant att läsa Paul Ronge (PR), han verkar inte ha mycket till övers för Flashback.

Han har ett blogginlägg som andas försvar av FF på temat "men han var ju kär den lille pojken". Inlägget avslutas med: "På Flashback slår homofober, högerextremister och invandringshatare knut på sig själva i bubblande skadeglädje. Stenkastning pågår."

Tror f-n att det pågår stenkastning när man ser hur etablerade medier mörkar och kryper för politikerna. De rör sig alla i den lilla ankdammen där de kliar varandras ryggar.

Problemet för PR är att han inte kan domptera och styra medlemmarna på Flashback- en mardröm för sådana som PR. Då är alltid anfall bästa försvar.

Paul Ronge vet mycket väl att tiden är på väg att rinna ut för folk av hans sort.

Det är därför han är så ilsken och går till attack. Han är förvirrat bitter inför en osäker framtid.

Just nu dansar han viljelöst med i etablissemangets idiotlekar, vad har han för val?

Men en del av honom vet såklart att han ljuger och mörkar. Det är detta som långsamt äter upp honom inifrån.
Citera
2020-12-18, 16:17
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Förekom det penetraktion mellan könsorgan eller var det annat? Våldtäkt är rätt brett tänker jag.

Läs domen.
Citera
2020-12-18, 16:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Vi är många här som är varken homofober, högerextremister eller invandringshatare som är helt förskräckta och kommer göra allt vi kan för at Federley aldrig får en sekund till inom politiken, skriv om det Ronge!

Ja.

Ronge gör precis som etablerad media- blundar, undviker pudelns kärna och pekar finger. Ronge och många tidningsredaktörer har nått vägs ände.
Citera
2020-12-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Vilket av kräken? De är ju så många i (C) att de förtjänar en samlingstråd.

Bild finns på Lamottes Facebook (scrolla ner till 27 nov): https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
(Om du blir ombedd att logga in, klicka på ”inte nu”.)

Domen finns här: (FB) Fredrick Federley levde med en dömd pedofil

Undrar vad Fedofilen tycker om att ha fått en egen MEGATRÅD i kändisskvaller? Han gillar ju att visa upp sina störda sidor, så man får anta att han tycker att ”all PR är bra PR, den jävla manhoran...

Tack för länkarna. usch vad vidrigt. Han har fått vad han förtjänar, totalskam på hemmaplan.
Citera
2020-12-18, 16:56
Medlem
Jag undviker oftast direkta personangrepp och jag känner inte FF men jag tycker han har betett sig totalt ryggradslöst. Karln är ett kräk.

Trots eget föräldraansvar och blytungt politiskt ansvar, gömmer han sig bakom "långvarig psykisk ohälsa" och en hjälpartradition.

Trots kännedom om sambons brott, klarade inte FF att resolut kasta ut honom och lägga korten på bordet inför partiledningen.

Detta är inte en frisk person och hans karaktärsbrister måste ha märkts långt innan denna skandal.

Han klarar alltså inte att bryta med en dömd våldsam pedofil, som han känt i tre månader.

Detta är inte bara omdömeslöst.

Det är sjukt. Riktigt sjukt.
Citera
2020-12-18, 17:17
Medlem
Citat:

Att anklaga Federleys kritiker för att vara högerextremister och näthatare är verkligen otroligt lågt. Federley har gjort allt fel under lång tid. Han erkänner det själv. Inga frågetecken. Självklart ska han kritiseras hårt. Nu väntar vi på en rejäl städning inom Centerpartiet åxo.
Citera
2020-12-18, 17:34
Medlem
Citat:

Många är väl att ta i...
Ganska många backar från en tråd där de mest högljudda är nazister. Det gör inte saken bättre att en del försöker bagatellisera inslagen av lynchmobb och nazism, som om det inte spelar någon roll vilka vargar man springer med.
"Bah, lite nazister spelar väl ingen roll..."

Ronge har på det hela taget skrivit ganska balanserat om skandalen. Han är medietränare, märk väl. Det är alltså ur den synvinkeln han analyserar affären.
Man kan tycka vad man vill om jobbet medietränare, det kan framstå som lite kyligt analytiskt givetvis. Mycket handlar om att ge rent praktiska råd om hur man hanterar mediedrev eller stormar i sociala medier. Well well. Jag håller inte med om allt Ronge skriver. Hade jag varit medietränare hade jag givit Annie Lööf rådet att uttrycka sig neutralare och inte anspela på Federleys mående alls. Det hade varit klokare av Ronge att avhålla sig från att erkänna att han tyckte synd om Federley. Men detta påverkas också av den rasande mobben, alltså typen av angrepp som det har varit frågan om.

Citat:
”De avskyvärda, oförlåtliga och fruktansvärda brott som en person som tidigare stått mig nära har gjort har jag ingen som helst tolerans för.”

Just det där sista kan man verkligen ifrågasätta sanningshalten i. Federley försökte in i det längsta att upprätthålla relationen och släppte den inte förrän ett avslöjande stod för dörren i Stoppa Pressarna.

Det är ju själva orsaken till stormen mot honom, det ohyggligt dåliga omdömet att släppa in pedofilen som förgripit sig å det vidrigaste på två små flickor, när man själv har en dotter i ungefär samma ålder.

Men i drevet mot Federley har också funnits homofobi, rent hat utifrån extrem främlingsfientlighet och en bubblande skadeglädje. Allra värst i den rasslande ormgropen på Flashback, men också tydlig i diskussionerna på sociala medier.

Så tycker man inte i den här tråden givetvis, men det kan vara värt att påpeka att det är ganska många därute som reagerar så.
Citera
2020-12-18, 18:16
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Många är väl att ta i...
Ganska många backar från en tråd där de mest högljudda är nazister. Det gör inte saken bättre att en del försöker bagatellisera inslagen av lynchmobb och nazism, som om det inte spelar någon roll vilka vargar man springer med.
"Bah, lite nazister spelar väl ingen roll..."

Ronge har på det hela taget skrivit ganska balanserat om skandalen. Han är medietränare, märk väl. Det är alltså ur den synvinkeln han analyserar affären.
Man kan tycka vad man vill om jobbet medietränare, det kan framstå som lite kyligt analytiskt givetvis. Mycket handlar om att ge rent praktiska råd om hur man hanterar mediedrev eller stormar i sociala medier. Well well. Jag håller inte med om allt Ronge skriver. Hade jag varit medietränare hade jag givit Annie Lööf rådet att uttrycka sig neutralare och inte anspela på Federleys mående alls. Det hade varit klokare av Ronge att avhålla sig från att erkänna att han tyckte synd om Federley. Men detta påverkas också av den rasande mobben, alltså typen av angrepp som det har varit frågan om.

Så tycker man inte i den här tråden givetvis, men det kan vara värt att påpeka att det är ganska många därute som reagerar så.

Men va ? Hur kan man anklaga folk för att vara nazister för att man värnar om barn ?!
Citera
2020-12-18, 18:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men va ? Hur kan man anklaga folk för att vara nazister för att man värnar om barn ?!

Desperat henvänsterlogik. Något annat är det inte fråga om.

Notera att det är MYCKET värre att vara "rasist" än att våldta barn enligt dessa märkliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in