2020-12-18, 22:06
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esteban69
Förstår inte vad de har för fetisch för random pk-radiopratare som ingen har hört talas om. Försöker de skapa "pk-personligheter" eller är det helt enkelt en belöning för trogna profiler som lyder SVTs partipolitiska program?

Den blonda tjejen, Moa, har precis gjort humorprogram tillsammans med Luuk och Jesper Rönndahl som nyligen släppts på svtplay (Dips). Så man kan ju tänka sig att det blev en del prat om På Spåret mellan tagningarna. Gissar på att det var vägen in.
Citera
2020-12-18, 22:25
Medlem
Jrpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Kvällens behållning var utan tvekan "Dover - Calais".
Fy fan så illa det lät! Blev fan tvungen att byta kanal tills han var färdig med vad i helvete sångaren höll på med. Lät nästan som nån som sjunger illa med flit.
Citera
2020-12-18, 22:54
Medlem
En fråga om flatulens och Bajs-Elvis i samma program. Tack SVT för denna höjdare.
Man kunde se att Fredrik Lindström inte kunde hålla sig för skratt.

För övrigt är flatulens, enligt mitt tycke, världens roligaste ljud. Kanske det enda roliga ljudet...😂
Citera
2020-12-18, 22:59
Medlem
Smerchs avatar
Särskilt de sista två resmålen var ovanligt enkla ledtrådar?
Inte för att jag är säker på när jag skulle våga dra, och jag var också hjälpt av burarnas resonemang, men det var allt rätt givna ledtrådar, var man i rätt del av världen var det rätt lätt att lista ut?
Citera
2020-12-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Folk som är musikintresserade. Ni brukar inte ha några problem när det gäller obskyra idrottare, men så fort det är en musikfråga som inte gäller Abba eller Beatles gnäller ni.

Obskyra idrottare? När var det ens en sådan fråga? Stort problem är att så fort det gäller sport, som inte är lika fint som kultur, ska frågan göras så lätt det bara går. Sporten är oerhört nedvärderad i PÅ spåret!
Citera
2020-12-18, 23:08
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Kvällens behållning var utan tvekan "Dover - Calais".
Håller med till 100%. Trist att vissa i tråden inte har förstånd att uppskatta skönsång.
I mitt hem spelas alltid Franska Trions jukskiva vid den här tiden på året.
Citera
2020-12-18, 23:29
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Håller med till 100%. Trist att vissa i tråden inte har förstånd att uppskatta skönsång.
I mitt hem spelas alltid Franska Trions jukskiva vid den här tiden på året.
Om en person sågar nåt så ska mobben hänga på, det är likadant i alla trådar på tv-forumet. Jag tyckte skivan franska trion släppte i år var ganska bra.
Citera
2020-12-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Obskyra idrottare? När var det ens en sådan fråga? Stort problem är att så fort det gäller sport, som inte är lika fint som kultur, ska frågan göras så lätt det bara går. Sporten är oerhört nedvärderad i PÅ spåret!

Malou visste inte vem Therese Johaug var minns jag. Ett par år sen..
Citera
2020-12-18, 23:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Ja. Iaf sen Luuk/Lindström tog över blev det så, och istället fick kulturen extra utrymme . Innan så var det rätt mycket. Naturligt då Oldsberg/Hellberg är sportpersoner.
Citera
2020-12-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Malou visste inte vem Therese Johaug var minns jag. Ett par år sen..

Ja, och det är på den nivån sporten är.
På det är det bara en sportfråga per program.
Nivån är ofta skrattretande, där du inte behöver kunna något om sporten, för att kunna veta svaret.
Citera
2020-12-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Iaf sen Luuk/Lindström tog över blev det så, och istället fick kulturen extra utrymme . Innan så var det rätt mycket. Naturligt då Oldsberg/Hellberg är sportpersoner.

Håller absolut med. Gillar Luuk/Lindström, men tycker kulturen fått för hög status, medan sportfrågorna nu ofta göms och görs väldigt enkla.
Många gånger känns det som det bara slängs in.
Citera
2020-12-19, 07:25
Medlem
Scalpings avatar
Ystad tog jag på 10 när de nämnde "villospår" av Mankell. Filmen finns i öppna arkivet på svtplay. handlar om en pojke som klär ut sig till indian och åker runt på sin moppe och skalperar onda människor.

Marseille och Amsterdam tog jag också på höga poäng. Kardashian tog jag med Kim Wilde + Chiapudding.

Vad folk gnäller på Franska Trion! de är roliga och framförallt deras texter. Deras trummis dog nyligen så de har en ny nu, men han verkar sköta sig. Tror de varit förband eller med på scen till Håkan Hellström bland annat. Och den senaste plattan är rätt hyllad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in