2020-12-17, 22:39
Medlem
virvelbaggs avatar
Jag hade egentligen tänkt ge mig för i kväll men jag kan inte sluta grunna på dessa ”andra” som är nöjda med förändringarna. Liksom vilka de var som ni gjorde förändringarna för. Ni har ju skrivit flera gånger att dessa förändringar gjordes för att göra så många nöjda som möjligt.

När jag har frågat dig vilka dessa ”andra” är, menar jag inte att jag vill veta vilka medlemmar det rör sig om (för det är väl medlemmar?). Utan vilken grupp det handlar om. Lika så undrar jag över hur du vet att de är nöjda. Ingen har ju uttryckt sådana åsikter här. Vilket man jätte gärna hade fått göra. Så den informationen har du fått på en annan plattform.

När man gör en förändring som ska göra så många som möjligt nöjda måste man ju ha kontakt med så många som möjligt, för att veta vilka förändringar man ska göra, så att de passar så många som möjligt. Hur har den kontakten försiggått? Hur har ni kommit över nödvändig information för att ha kunnat ta ett sådant beslut utan att ha kontakt med medlemmarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag tycker att den tvärtom håller högre kvalitet nu, och det vet jag att också andra håller med om.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
De andra, vilka är de? Mr Wodd säger sej ha haft kontakt med dem, men hur då, via PM? Den delen av diskussion med skribenter som har fått påverkan beslut ska väl inte ske via PM? Speciellt inte när den öppna delen inte fått påverka.

Citat:
Det är fullt tillåtet att kontakta moderatorer via PM, varför skulle det inte vara det.
Sedan är det som så att vi har ett litet system med rapporter här på forumet. Detta gör det oerhört tydligt för oss när användarna är mer eller mindre nöjda med hur en tråd utvecklar sig.

Som sagt så syns det tydligt på antalet inkomna rapporter om användare är missnöjda med en tråd.
Det var enormt mycket klagomål på tråden under de perioder du tycker den var som bäst, till och med den här meta-tråden skapades som en reaktion på eländet.

När man RP-ar ett inlägg skriver man ju knappast: Jag vill rapportera detta inlägg p.g.a. bla bla och kan ni vara så snälla att klyva tråden.
Lika så skriver man ju inte heller: Jag vill rapportera detta inlägg p.g.a. bla bla och jag tycker förändringarna är jätte bra.

Om RP ökar eller minskar betyder inte det nödvändigt vis att skribenter är nöjda/missnöjda. Det kan bero på andra faktorer också. Det är alltså inte ett självklart sätt att mäta missnöje/nöje i en tråd. Man måste se till helheten. Denna tråd är ett tydligt tecken på ett missnöje av förändringarna t.ex.

Så min fråga är hur vet du att ”andra är nöjda”?
Och hur visste ni vilka förändringar som skulle göra dessa ”andra” (eller så många som möjligt) nöjda?
Senast redigerad av virvelbagg 2020-12-17 kl. 22:43.
2020-12-18, 19:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Tråden har inga problem med sin överlenad efter den åtskärpta modereringen. Den ligger fortfarande högst på aktuella (corona)ämnen.

Men många av inläggen som görs, borde ha passat bättre i politik-sektionens tråd.

Att många inlägg hör hemma i politik-sektionen, innebär att många skribenter riskerar att stängas av nästa gång moderatorerna startar en våg av varningar. Det skulle vara olyckligt. Har varningarna hittills lyckats bra med att uppfylla syftet, att få medlemmarna att posta i andra trådar?

Citat:
Det beror helt och hållet på användarnas förmåga att ta till sig vad vi säger.

Du tänker helt fel.

Du tänker att problemet ligger i medlemmarnas förmåga att ta till sig av budskapet. Du borde istället begrunda er förmåga att förmedla budskapet. Ditt sätt att tänka hade kunnat vara befogat, ifall det hade handlat om bara några enstaka medlemmar som inte förstod budskapet.

Citat:
Låt mig tillägga att vi också handgripligen flyttat inlägg mellan delforumen för att hjälpa användarna på traven.

Bra! Fortsätt gärna med det; gärna tillsammans med ett inlägg där det står "Ett antal inlägg har flyttats till tråden ..." . Till skillnad från varningar, så blir det synligt för alla att inläggen har flyttats, medan varningar bara syns den enskilda medlemmen som har fått varningen.

Citat:
Det tycker inte jag heller. Det är synd.

Det gick fel från början. Den nya tråden borde ha startats innan reglerna ändrades i medicin-sektionens Corona-tråd.

Citat:
Tyvärr vet jag inte vad vi skall göra åt det.

Det går att göra någonting åt det. Jag har tjatat om en åtgärd som jag önskar för att fler ska hitta till politik-sektionens tråd.
2020-12-18, 19:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Dessa ”vissa” 20 någonting skribenter från stora tråden som har uttryckt sin åsikt här skriver inte ”pladder och trams”. De skriver intressanta inlägg, länkar intressanta artiklar och kommer med klarsynta synpunkter. Så vi är verkligen oense Mr Woods.

Några av mina favorit skribenter som jag alltid läste inlägg av har till och med fått sig avstängningar.

Men tack Onkel Kostia för att du tar upp ett inlägg som får vara kvar och är kanske ett sådant inlägg som Mr Woods tycker lyfter tråden och höjer kvalitet.

Skulle påstå att det är tvärt i mot dok. Detta inlägg tillför inget och skribenten har plågat tråden länge. Men sådana inlägg främjas och har ökat sedan förändringarna. Ja, Mr Woods vi har verkligen olika åsikter om vad som är trams. De över 20 skribenterna som har utryckt åsikter här skulle aldrig skriva ett sådant inlägg.

Nu kommer ju inte sånt du har citerat med här i mitt svar. Men jag svarar dig med anledning av din citering av hardusettminapas inlägg. Det är exakt såna inlägg som gör att jag tycker att tråden är helt värdelös nu. Igen, samma läge som när jag startade denna tråd.
Hardusettminapas inlägg är on topic i det första stycket. Vi har olika åsikter om vilka åtgärder som är de rätta. Jag tycker t.ex att man måste väga besparande av covid-döda mot konsekvenser för folkhälsan som åtgärderna innebär. Det är väl det som är grejen men en forumtråd. Hur kul vore det om Flashback var en åsiktskorridor där alla höll med varandra?

Det som sänker tråden är att det alltför ofta ska med en förolämpning också. Jag vet att flashback har "högt till tak" med sånt men det går ju inte att ha en diskussion om något när meningsmotståndare endast ska bemötas med förolämpningar. Min åsikt är att alla inlägg som innehåller "förorättningar" mot annan användare ska anses OT, oavsett relevansen i inlägget i övrigt. Tvärtom mot vad det är nu. Då man kan skriva en mening med nåt som är hyfsat on topic för att sedan ägna resten av inlägget åt att smutskasta Tegnell eller annan användare.
Senast redigerad av Beaver14 2020-12-18 kl. 20:04.
2020-12-18, 21:08
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu kommer ju inte sånt du har citerat med här i mitt svar. Men jag svarar dig med anledning av din citering av hardusettminapas inlägg. Det är exakt såna inlägg som gör att jag tycker att tråden är helt värdelös nu. Igen, samma läge som när jag startade denna tråd.
Hardusettminapas inlägg är on topic i det första stycket. Vi har olika åsikter om vilka åtgärder som är de rätta. Jag tycker t.ex att man måste väga besparande av covid-döda mot konsekvenser för folkhälsan som åtgärderna innebär. Det är väl det som är grejen men en forumtråd. Hur kul vore det om Flashback var en åsiktskorridor där alla höll med varandra?

Det som sänker tråden är att det alltför ofta ska med en förolämpning också. Jag vet att flashback har "högt till tak" med sånt men det går ju inte att ha en diskussion om något när meningsmotståndare endast ska bemötas med förolämpningar. Min åsikt är att alla inlägg som innehåller "förorättningar" mot annan användare ska anses OT, oavsett relevansen i inlägget i övrigt. Tvärtom mot vad det är nu. Då man kan skriva en mening med nåt som är hyfsat on topic för att sedan ägna resten av inlägget åt att smutskasta Tegnell eller annan användare.
Vad kul att du hittat tillbaka till ”din” tråd!
Jag håller helt med dig. Problemet med tråden var och är en handfull skribenter. Hade målsättningen med dessa förändringar varit att höja kvaliteten på tråden skulle det enklaste och bästa varit att ta tag i detta problem med dessa skribenter.
Ett tag hade tråden en skribent som hela tiden attackerade oss kvinnor i tråden för att vi inte så skulle äga förmågan till logiskt tänkande, väldigt störigt. Dessa skribenter kommer och går oavsett om man klyver tråden eller inte. Jag försökte diskutera med skribenter här om vi skulle försöka starta en ny tråd, då stora tråden inte är kul längre då den modereras för hårt och på fel sätt. Jag vill citera ett svar jag fick.

Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag tycker att man i en ny tråd borde få diskutera allt som har med covid-19 att göra.
Precis som det var i den stora tråden från början.

Man ska inte behöva bli hämmad av begränsningar utan kan skriva fritt. (Som det har blivit i den stora tråden där jag var länge väldigt aktiv har min skrivlust försvunnit eftersom det känns att jag måste tänka till varje ord som jag skriver och det känns bara olustigt. )

Enda regeln i den nya tråden borde vara att det är förbjudet att håna och kränka andra skribenter. Inte skriva i nedlåtande ton utan respektera varandra. Allas åsikter är lika mycket värda och det finns lika många tankar kring Corona som det finns människor.

Vid den enda regeln kan man vara hård och kunna stänga av skribenter som inte klarar av att följa denna enkla regel.

Men det är väl en utopi att vi kan ha sådan tråd ifred utan någon moderator som vill börja sätta gränser efter sina egna värderingar.

Känns bara ledsamt att den stora tråden är förstörd.

Om man kan tänka sig ännu en gång låta stora tråden få vara bred och brusig, så tror jag den skulle kunna bli riktigt bra om har Pethuglin enda regel och kör den hårt.

( men självklart måste man få skivas lite med glimten i ögat)
Senast redigerad av virvelbagg 2020-12-18 kl. 21:13.
2020-12-18, 21:13
Bannlyst
Angående Mr Woods som moderator så tycker jag hen gör ett bra jobb för Corona- trådarna är fulla av OT och person angrepp.

Fått själv x antal varningar från hen men varje gång hen gett mig det så vet jag ju att Woods haft rätt.
Varför då tjafsa emot? Jag har skrivit OT och låtit mig provoceras av lustiga fb-figurer så jag kunde låtit bli att besvara dem. Men det tar emot att inte svara en knäppskalle.

Kan ju inte vara lätt heller att moderera dessa trådar då dem är så fulla av olika personer med så extrema åsikter heller.

Mr Woods får i alla fall mitt godkännande.
2020-12-18, 21:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Vad kul att du hittat tillbaka till ”din” tråd!
Jag håller helt med dig. Problemet med tråden var och är en handfull skribenter. Hade målsättningen med dessa förändringar varit att höja kvaliteten på tråden skulle det enklaste och bästa varit att ta tag i detta problem med dessa skribenter.
Ett tag hade tråden en skribent som hela tiden attackerade oss kvinnor i tråden för att vi inte så skulle äga förmågan till logiskt tänkande, väldigt störigt. Dessa skribenter kommer och går oavsett om man klyver tråden eller inte. Jag försökte diskutera med skribenter här om vi skulle försöka starta en ny tråd, då stora tråden inte är kul längre då den modereras för hårt och på fel sätt. Jag vill citera ett svar jag fick.

Om man kan tänka sig ännu en gång låta stora tråden få vara bred och brusig, så tror jag den skulle kunna bli riktigt bra om har Pethuglin enda regel och kör den hårt.

( men självklart måste man få skivas lite med glimten i ögat)

Det vore väldigt intressant med en sån tråd med en sån regel. Problemet är väl att Flashback inte tillåter att TS själv bestämmer reglerna för sin tråd. Och eftersom förolämpningar tolereras trots att det sänker en tråd kvalitet otroligt så lär det inte funka, för de som bara är ute efter att provocera kommer att hitta till dne nya tråden också.

Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Angående Mr Woods som moderator så tycker jag hen gör ett bra jobb för Corona- trådarna är fulla av OT och person angrepp.

Fått själv x antal varningar från hen men varje gång hen gett mig det så vet jag ju att Woods haft rätt.
Varför då tjafsa emot? Jag har skrivit OT och låtit mig provoceras av lustiga fb-figurer så jag kunde låtit bli att besvara dem. Men det tar emot att inte svara en knäppskalle.

Kan ju inte vara lätt heller att moderera dessa trådar då dem är så fulla av olika personer med så extrema åsikter heller.

Mr Woods får i alla fall mitt godkännande.

Det är inte moderatorn/erna i sig som är problemet. Jag har haft konstruktiv dialog med moderatorn du nämner vid flera tillfällen då jag reprimerats för otyg... Problemet är att Flashbacks regler inte värnar debattklimatet. Och då har coronatråden ändå fått mer långtgående "vett och etikett"-regler än vad som annars gäller. Trots det är det skribenter som inte klarar av en avvikande åsikt och måste gå på person.
2020-12-18, 21:58
Bannlyst
Citat:
Det vore väldigt intressant med en sån tråd med en sån regel. Problemet är väl att Flashback inte tillåter att TS själv bestämmer reglerna för sin tråd. Och eftersom förolämpningar tolereras trots att det sänker en tråd kvalitet otroligt så lär det inte funka, för de som bara är ute efter att provocera kommer att hitta till dne nya tråden också.

Det är inte moderatorn/erna i sig som är problemet. Jag har haft konstruktiv dialog med moderatorn du nämner vid flera tillfällen då jag reprimerats för otyg... Problemet är att Flashbacks regler inte värnar debattklimatet. Och då har coronatråden ändå fått mer långtgående "vett och etikett"-regler än vad som annars gäller. Trots det är det skribenter som inte klarar av en avvikande åsikt och måste gå på person.

På vilket sätt då?
Det är ju snare så jag som mycket gammal medlem här har märkt av att snorungarna livit fler och kaxigare med åren och då de inte kan komma med argument så kommer hatet fram. Samt en jäkla massa OT.

Du får ursäkta jag tar mig nu som exempel. Men jag har kallats för troll i otaliga trådar fast jag varit ytterst insatt i de trådar jag skrivit i. Dels har dem påstått jag är en kvinna fast jag då ändå förklarat gång på gång kontot startades av min sambo.

Liksom varför tar dem man debatterar med upp såna saker? Min person är väl inget som tillför trådens innehåll någonting?

Jag har även erbjudit mig att träffa x antal av dem som kallar mig troll här nere i Thailand där jag or så dem kan kalla mig troll face2 face.
Vilka är det då som är tangentbordskrigare och Troll?

Att aktuella moderator har orken med hålla koll på folket här inne måste jag säga dem har en ängels tålamod ibland.

Flashback besitter en jätte stor potential men tyvärr börjar det mes ses som en lekstuga för barn och icke vetare.
Sätt in hårdare koll på vilka som blir medlemmar och kasta ut folk oftare som inte kan bete sig i trådarna så kanske FB kan bli bra igen.
2020-12-18, 22:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
På vilket sätt då?
Det är ju snare så jag som mycket gammal medlem här har märkt av att snorungarna livit fler och kaxigare med åren och då de inte kan komma med argument så kommer hatet fram. Samt en jäkla massa OT.

Du får ursäkta jag tar mig nu som exempel. Men jag har kallats för troll i otaliga trådar fast jag varit ytterst insatt i de trådar jag skrivit i. Dels har dem påstått jag är en kvinna fast jag då ändå förklarat gång på gång kontot startades av min sambo.

Liksom varför tar dem man debatterar med upp såna saker? Min person är väl inget som tillför trådens innehåll någonting?

Jag har även erbjudit mig att träffa x antal av dem som kallar mig troll här nere i Thailand där jag or så dem kan kalla mig troll face2 face.
Vilka är det då som är tangentbordskrigare och Troll?

Att aktuella moderator har orken med hålla koll på folket här inne måste jag säga dem har en ängels tålamod ibland.

Flashback besitter en jätte stor potential men tyvärr börjar det mes ses som en lekstuga för barn och icke vetare.
Sätt in hårdare koll på vilka som blir medlemmar och kasta ut folk oftare som inte kan bete sig i trådarna så kanske FB kan bli bra igen.

På exakt det sätt du beskriver. Polarisering i samhället har ju tagit grepp om Flashback också. Man vill inte ens debattera/diskutera utan har någon en avvikande åsikt så är det fel på person istället.
2020-12-18, 22:07
Bannlyst
Citat:
På exakt det sätt du beskriver. Polarisering i samhället har ju tagit grepp om Flashback också. Man vill inte ens debattera/diskutera utan har någon en avvikande åsikt så är det fel på person istället.

Tack då är vi ju överens om det i alla fall.
2020-12-19, 16:27
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:

Det känns ju ändå skönt att det är bara ord och inte vapen som i det verkliga livet.

Visst kan även ord göra ont och såra när vissa inte kan argumentera utan att gå till personliga angrepp men man blir härdad till slut.

Man lär användarnamnen vilkas inlägg man kan bara hoppa över eftersom de aldrig skriver något vettigt utan använder sin tid för att enbart tjafsa och provocera.
Det är lite som påtvingad reklam som man bara bläddrar förbi. Tråkigt nog kan man inte blockera vissa alias så man slapp läsa skräpet. Har för mig att man kunde göra det för ett antal år sedan.

Jag tycker lite synd om moderatorerna som måste läsa igenom allt men det gör dom ju frivilligt så därför bara "lite synd".
2020-12-19, 16:45
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

I så fall så har moderatorerna inte uppnått syftet med förändringarna. Vad säger du om att flytta den breda allmänna diskussionen till en annan plats, och låta medicin-sektionen vara till för smalare vetenskapliga frågor? Tror du att medicin-sektionen skulle bli bättre av det?

Citat:

Nu går du in på olika strategiers påverkan på samhället i helhet. Kan den diskussionen kanske passa bättre i politik-sektionen?

Citat:

Ifall man har en tråd, där man diskuterar olika strategier, och hur dessa strategier påverkar samhället, så bör det vara tillåtet att kritisera Anders Tegnell. Anders Tegnell förknippas ju intimt med Sveriges strategi. Ifall du vill ha en tråd utan kritik mot Anders Tegnell, så behöver den tråden även utestänga diskussioner om Sveriges strategi mot Covid-19.
2020-12-20, 07:43
Medlem
virvelbaggs avatar
Man säger sig ha gjort dessa förändringar för att göra så många som möjligt nöjda och Mr Woods vet att det nu finns medlemmar som är nöjda och tycker tråden håller högre kvalitet.
Man menar på att det RP mindre inlägg nu en tidigare.

Man säger sig också ha gjort dessa förändringar för att höja kvaliteten på tråden för de som diskuterar vetenskap.

Denna tråden startades för att det fanns och finns en handfull skribenter som plågar tråden med deras inlägg. Dok har de senaste över 600 hundra inlägg handlat om stympningen av diskuterad tråd.

Men TS för denna tråd och ”vetenskaps debattörerna” som besökt denna tråd vittnar om något helt annat. Tråden håller inte högre kvalitet , dessa en handfull skribenter fortsätter att plåga tråden.

Inlägg skrivit 2020-12-18
Citat:

Inlägg skrivit 2020-12-03
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag märker att det är svårt att hålla ordning i tråden. På senare har nästan varenda inlägg i hela tråden gått ut på att göra ner Sverige, eller gnälla på Anders Tegnell. Jag förstår att det är nästan hopplöst att göra något åt det. Tråden har blivit en samlingsplats för sverigekritiker att dunka rygg på varandra.
Inlägg skrivit 2020-11-20
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det stämmer, standarden har sjunkit kraftigt på tråden den senaste tiden tyvärr. Det är mer trams och offtopic än det är relevant innehåll. Majoriteten av skräpet postas dock av ett fåtal individer och av de som matar trollen, så det borde vara lätt att åtgärda genom att kväsa problemet vid källan. Att åtminstone försöka hålla en högre ambitionsnivå i Vetenskap/Medicin än i laid-back borde vara en självklarhet. Man skall inte behöva scrolla sida up och sida ner av oneliners/chat i en seriös forumtråd.

Inlägg skrivit 2020-11-17
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är jag starkt emot censur och sådant otyg men det skulle vara underbart att slippa dessa ständiga konspirationer och desinformation om munskydd och COVID19 i allmänhet. Visst kan vi diskutera det. Med vetenskapliga underlag då. Och inte sådant här:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Som sagt, ska vi hålla en vetenskaplig standard i tråden tycker jag vi kan börja rensa ut det där.

MR Woods skriver och tar som ett bevis på att tråden håller högre kvalitet (och att det faktiskt finns några som är nöjda) för att RP minskat.

Men kan inte det bero på det uppenbara?
Att tråden är för hårt modererad och att hotet av avstängningar vilar tungt över skribenterna.
Mr Woods tycker detta är positivt men jag tvivlar på att någon medlem tycker det.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det blir ju lite komiskt då viruset blivit politiserat (av båda sidor) att göra det förbjudet att diskutera det ur en politiskt vinkel. Samtidigt är det ju korrekt att det ska diskuteras ur medicinsk synvinkel då det ligger i det forat. Men man kan ju exempelvis bli varnad för att man exempelvis diskuterar vaccin och gör en koppling till åtgärder för att få folk att ta vaccinet. Jag tycker reglerna stjälper för oss som diskuterar, tanken är inte fri och man får hålla tungan rätt i munnen för att inte åka på en varning. Det blir styltat. Oftast när jag skriver så är det direkt ur tanken, utan filter, och kan säkert uppfattas provocerande ibland. Frågan är då är det mig det är fel på eller snöflingan som läser det och anmäler en. Det hade kanske varit bäst som du säger att flytta huvudtråden till katastrofer och sen starta om en medicinsk tråd, där de som vill diskutera igG oc igM kan få hållas. Samtidigt känns det som man då pajar en tråd som både ger och tar ur alla aspekter. Ämnet är så vitt och brett att det genomsyrar alla aspekter av samhället och även människokroppen, känns svårt att avgränsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tycker du tar upp en viktig poäng här. I flera månader hade vi en livlig diskussion där Covid-19 är ett pandemi som är kopplat till allt. Det är så brett ämne som bör få diskuteras fritt.
Själv har jag åkt på några märkliga varningar beroende vem som är mod. Man sätter upp regler för att göra tråden svårtolkad. Att den ligger under medicin gör att man kan såga allt om bara vill.

Jag är besviken att det blivit så. Det är min åsikt

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bara jag som på allvar börjar fundera på om det inte vore bättre att skippa modereringen helt av Flashbacks coronatrådar? Eller kanske inte helt, men tillåta att inläggen får stå kvar så länge de berör NÅGON effekt av corona. Oavsett om det är politik, ekonomi, smittspridning, skolstängningar, internationella jämförelser etc etc. Ämnena går in i varandra och det går inte att diskutera helheten utan att det blir off topic någonstans. Om man vill diskutera sveriges strategi i jämförelse med andra länder, hade det väl exempelvis varit mer naturligt med ett sådant ämne under politik utrikes, men nu ska det föras under inrikes, men blandar man in remdesivir användningen ska det föras under medicin i vetenskapsforumet, men nämner man Trump eller sossarna i samma mening blir man avstängd för off topic, för då ska debatten föras under politik.

Jag tycker moderingen spårat ur ännu mer sedan det började modereras hårdare. 90% av de längre inläggen oavsett forumdel blir ju i förlängningen off topic på något vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79

Jag håller med många skribenter tidigare här, att om man som moderator måste varna/stänga av ett stort antal skribenter från en tråd, skribenter som inte medvetet ens skriver OT osv, så är det nog något fel på formen för forumet/reglerna, snarare än att det är fel på en massa skribenter.

Någon här, tror det var Kugutt, uttryckte det som "välmenande" skribenter. Jag känner personligen igen mig i det och har även sett flera andra skribenter med mig, som uttryckt detta. Att man är välmenande och absolut inte vill gå OT, men nu blivit "hemlös" och därför i större grad (eller helt och hållet), avhåller sig från att skriva istället. Tror det var Revodneb eller ngn som skrev att man tassar på tå och plötsligt är rädd och väger varje ord, för att slippa varning osv om man ska skriva i "stora coronatråden". Håller med precis.

Utöver detta så bagatelliseras, medlemmarnas åsikter och man hittar på att det finns andra medlemmar som hyser de åsikt som moderatorerna vill att vi ska hysa.

Jag frågar igen är detta ett normalt sett att fatta beslut och hantera medlemmar missnöje?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in