Citat:
Ja, naturligtvis har du rätt, du är alltid så god Kostia. Jag är bara mer avig och hetsigare i mitt temperament. Det är klart att de har rätt till en egen tråd, och att de kan ge bärning till den. Jag ber om ursäkt för mina ord här. Men om vi nu ska diskutera att skala ut delar av huvudtråden för att minska den och ge egna platser så att alla kan ha en hemvist. Så tänker jag på något du har varit inne på tidigare. Behovet att få diskutera löpande den mer känslomässiga aspekten av pandemin där man utgår mer från sig själv och sina upplevelser med samtal, diskussioner och kanske till och med berättelser.
Detta har olika skribenter berört vid olika tillfällen i denna tråden. Jag tror dok inte jag är rätt person att framföra vad en sådan tråd skulle kunna bli, i alla fall inte i kväll.
Men det kan finnas en poäng att skapa fler löpande trådar för att kunna avlasta huvudtråden. För som jag har förstått moderatorerna rätt ville man minska huvudtråden det var därför man klöv den. Men det är fel väg att gå. Jag tror på att skala och göra de avskalade trådarna löpande.
Vi som tror vi har Corona + vi som har det, är också en väl fungerande löpande tråd.
När det gäller "matchprat" så får be att få återkomma, jag behöver friska upp minnet.