Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Det är såklart tråkigt att vissa tycker tråden blivit sämre. Jag tycker att den tvärtom håller högre kvalitet nu, och det vet jag att också andra håller med om. Det ligger dock inte lika nära till hands att ge uttryck för det här som att klaga om man är missnöjd. Hälsan tiger still...
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Mitt fetade.
Är dessa ”vissa” de 20 någonting av de frekvent skrivande skribenterna som skriver läsvärda intressanta inlägg i tråden och gjort den till den populära tråden den var/är? Du vet, tråden är inte tråden, utan skribenterna som skriver i den.
De andra, vilka är de? Mr Wodd säger sej ha haft kontakt med dem, men hur då, via PM? Den delen av diskussion med skribenter som har fått påverkan beslut ska väl inte ske via PM? Speciellt inte när den öppna delen inte fått påverka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Det är fullt tillåtet att kontakta moderatorer via PM, varför skulle det inte vara det.
Sedan är det som så att vi har ett litet system med rapporter här på forumet. Detta gör det oerhört tydligt för oss när användarna är mer eller mindre nöjda med hur en tråd utvecklar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Som sagt så syns det tydligt på antalet inkomna rapporter om användare är missnöjda med en tråd.
Det var enormt mycket klagomål på tråden under de perioder du tycker den var som bäst, till och med den här meta-tråden skapades som en reaktion på eländet.
Man har alltså fattat besluten av denna genomgripande förändring baserat på de första 2 sidorna av denna tråd, skrivet under två dagar i början av augusti.
Efter det var tråden tyst i nästan 3 månader, för att sedan bli mycket aktiv med flera inlägg skrivet varje dag. De över 600 inlägg som efter det skrevs har man inte ens tagit i beaktande.
Sedan har man låtit gamla RP ligga till grund för besluten. Detta blir mycket orättvist. Då vissa RP mycket och andra skribenter gör det aldrig eller mycket sällan. Lika så har PM mellan moderatorer som fattat besluten och medlemmar troligtvis förekommit.
Men det som borde få inverka, de 600 inlägg på över 50 sidor skrivna av mer en 20 medlemmar från tråden under en och en halv månad har man förbisett.
Utöver det erkänner man inte ens skribenternas åsikter i tråden, utan man bagatelliserar dem.
Jag vänder mig till er administratörer med en fråga.
Är detta hur normalt en genomgripande förändring görs på en stor och populära tråd som "Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)"?
Citat:
Ursprungligen postat av
admin
XXX
Citat:
Ursprungligen postat av
admin6
XXX
Citat:
Ursprungligen postat av
grottfisk
XXX
Citat:
Ursprungligen postat av
admin5
XXX
Citat:
Ursprungligen postat av
admin7
XXX
Citat:
Ursprungligen postat av
zzpac
XXX
För en vecka sedan, drygt en månad efter ”förändringarna” gjorde jag en sammanfattning av inlägg här från medlemmar.
(FB) Har moderatorerna gett upp Coronatråden?
Efter det har fler skribenter gett sin synpunkt.
Jag vill även lägga fram ett inlägg som tillför frågan och är det inlägg som Mr Woods svarade på i mitt första citat i detta inlägg.
Om ni inte har läst den så gör det.