2020-12-17, 17:34
Medlem
Får väll bjuda på en lista över det jag kommer skjuta på tolvslaget. Kommer säkert ändras. Men så här ser listan ut utan inbördes ordning:

Hurricane (joho pyro)
Big one (bonnen)
Fontäner (bugano/GFF)
Ultimate explosive (bonnen)
Showtime (joho pyro)
Bombastic (joho pyro)
7st 24s yellow comet cake (GFF)
7st 24s Red comet w silver fish cake (GFF)
Diamond (joho pyro)
3 st Sydney (Linders)
Två buntar romljus
Ett gäng 50mm

Hur ser planeringen av tolvslaget ut för er andra?!
Citera
2020-12-17, 20:12
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Är https://www.mc-boden.se/fyrverkerier/fyrverkeri-sortiment en legit sida att köpa?

Vad är bäst, att beställa eller köpa i affär fyrverkerier? Om man beställer , kan inte typ postnord eller liknande ta ens grejer för att det är farligt? Lite rädd att beställa online not gonna lie
Nej du kan inte beställa fyrverkerier online.
Ta dig till fysisk butik som du har i närheten och shoppa loss hur mycket du vill!
Citera
2020-12-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Hörni vart köper ni era smällare någonstans?

Har senaste 3 åren köpt från en Svea fireworks återförsäljare som ligger i närheten. Brukar inte vara den som handlar extremt mycket men 2-3 tårtor brukar bli bra. Valhall kan jag rekommendera. I år ska jag testa deras nyheter Spartacus och Colosseum!
Citera
2020-12-17, 20:45
Medlem
RostigHyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Bonnen? Ultimate Explosion har grymt bra knall, speciellt saluterna i slutet. Inte den snyggaste tårtan kanske. Körde 4 stycken av lillebrodern High Explosive ett år och det dånade på bra

Bonnen blir det men angående ultimate explosion är jag lite tveksam på för saluterna på slutet i den senaste batchen var inte lika kraftiga kändes det som, samma sak i big one så jag undrar är det möjligt att fråga 4verkeri efter en äldre batch tror ni? Annars får det bli en Monaco och har inte high explosive samma knall som Ultimate explosion? Då kan man köpa en sådan med Monaco (=
Citera
2020-12-17, 20:49
Medlem
Lundbondens avatar
Alltså hur kan så pass många vara så totalt dumma i huvudet? Fyrverkeri show från Malmö Stad är inställt, men folk överallt på facebook tolkar det som att det är helt och hållet fyrverkeri förbud! Men andra ord så ska folk stå och skrika och bråka med mig i år igen när man smäller, då de tror att fyrverkeri är förbjudet.. Ägare till pitbulls är white trash, och tvekar inte att släppa lös sina våldsamma hundar på oss fyrverkeriälskare.
Citera
2020-12-17, 20:56
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Bonnen blir det men angående ultimate explosion är jag lite tveksam på för saluterna på slutet i den senaste batchen var inte lika kraftiga kändes det som, samma sak i big one så jag undrar är det möjligt att fråga 4verkeri efter en äldre batch tror ni? Annars får det bli en Monaco och har inte high explosive samma knall som Ultimate explosion? Då kan man köpa en sådan med Monaco (=

Dom är reducerade, det sa en som jobbar på 4verkerier till mig. Så det är inte dom gamla bra saluterna längre!
Citera
2020-12-17, 21:06
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Dom är reducerade, det sa en som jobbar på 4verkerier till mig. Så det är inte dom gamla bra saluterna längre!
Detta måste gjorts redan förra året?
Man såg det direkt på film, även på DBN

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Får väll bjuda på en lista över det jag kommer skjuta på tolvslaget. Kommer säkert ändras. Men så här ser listan ut utan inbördes ordning:

Hurricane (joho pyro)
Big one (bonnen)
Fontäner (bugano/GFF)
Showtime (joho pyro)
Bombastic (joho pyro)
Diamond (joho pyro)
3 st Sydney (Linders)
Två buntar romljus
Ett gäng 50mm

Sert bra ut! Återkom gärna med hur Bombastic var irl
Senast redigerad av PettaX 2020-12-17 kl. 21:09.
Citera
2020-12-17, 21:38
Medlem
RostigHyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
vafan! Vad är det löna då och köpa just dem, får bli Monaco. Och att folk snejar på fyrverkeri är sant speciellt i Malmö, förra året klagade folk på mig när jag smällde vid 20:00 då sa folk att man inte får smälla bara 00:00 vilket inte stämmer och hund ägare kom fram och hotade mig och skrek som fan och sa det är inte lagligt längre, wtf!
Citera
2020-12-18, 11:49
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Matigt

Tackar!!

Citat:
Ja det där skojar man inte bort!

Får Se vad det sista blir annars blir det nog topp!

Citat:

Hurricane (joho pyro)
Big one (bonnen)
Fontäner (bugano/GFF)
Showtime (joho pyro)
Bombastic (joho pyro)
Diamond (joho pyro)
3 st Sydney (Linders)
Två buntar romljus
Ett gäng 50mm

Hur ser planeringen av tolvslaget ut för er andra?!

Filma gärna! Intresserad av Bombastic! Hur kör du 3X Sydney? 1 rakt 2 vinklade kan nog vara fett

Har planerat mitt tolvslag lite 10X 3" som går med lite mellanrum sen 5X saluter på en gång!

5X 4" som går med mellan rum sen 4X4" Pixie Dust på en gång!

Brocade bombard avslut på tårtorna iallafall!

Sen förmodligen 2X 6" i slutet ev med en sista 3" salut
Citera
2020-12-18, 12:18
Medlem
Festival har uppdaterat sin hemsida, nu finns även återförsäljarna inlagda.
Citera
2020-12-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Tackar!!

Får Se vad det sista blir annars blir det nog topp!

Filma gärna! Intresserad av Bombastic! Hur kör du 3X Sydney? 1 rakt 2 vinklade kan nog vara fett

Har planerat mitt tolvslag lite 10X 3" som går med lite mellanrum sen 5X saluter på en gång!

5X 4" som går med mellan rum sen 4X4" Pixie Dust på en gång!

Brocade bombard avslut på tårtorna iallafall!

Sen förmodligen 2X 6" i slutet ev med en sista 3" salut

Låter som det blir ett bra nyår! Nästa år kommer tillståndet så då blir det förhoppningsvis större grejer. Jo Sydney blir en rakt och en i vinkel åt var sitt håll! Ska försöka få någon att filma. Har fullt upp att skjuta själv 🥳
Citera
2020-12-18, 14:25
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Låter som det blir ett bra nyår! Nästa år kommer tillståndet så då blir det förhoppningsvis större grejer. Jo Sydney blir en rakt och en i vinkel åt var sitt håll! Ska försöka få någon att filma. Har fullt upp att skjuta själv 🥳
Tips på att vinkla?
Jag gjorde det förra nyårsafton, men det blev inte så lyckats. Kanske vågade jag inte vinkla för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in