• 4
  • 5
2020-12-14, 09:37
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Jag frstr dig ,Ibland kan man knna mer och f ett starkt intryck av ngon p endast ett ftal trffar.
Det r inte tiden som rknas som man spenderar utan att du faktist fll fr ngot hos denna tjejen.

Och du kanske i grund och botten ville f en chans och se vart det kan leda.
Och ibland kan ett avslut ta hrt p en.
Man grubblar och tnker om man kanske gjorde ngot fel.

Jag som tjej behver ibland sitta ner och knna efter lite nr jag varit p ngra dejter.
F lite Space och tnka lite p om jag vill ses igen.

Ge henne lite tid och sen kan du hra av dig ,Det vrsta som kan hnda r att du fr ett nej och d kan du gvidare.

Tjejen i frga var tydlig med att hon inte ville fortstta att ses. Bara ngon med noll sjlvrespekt skulle f fr sig att hra av sig igen i ett sdant lge. TS har redan lagt ver en mnad p att lta vad som har skett och det r sledes verkligen dags att frska trffa ngon ny.

I vrigt har du rtt gllande att behva tid och utrymme men jag tror att 1 mnads tid samt ett klart avslut frn hennes sida r tillrckligt.
Citera
2020-12-14, 09:43
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Tjejen i frga var tydlig med att hon inte ville fortstta att ses. Bara ngon med noll sjlvrespekt skulle f fr sig att hra av sig igen i ett sdant lge. TS har redan lagt ver en mnad p att lta vad som har skett och det r sledes verkligen dags att frska trffa ngon ny.

I vrigt har du rtt gllande att behva tid och utrymme men jag tror att 1 mnads tid samt ett klart avslut frn hennes sida r tillrckligt.
Fr att inte tala om hur respektlst det r mot tjejen att fortstta hra av sig efter ett tydligt "nej".
Citera
2020-12-14, 09:51
Medlem
Etta.Places avatar
Du kanske inte var tillrckligt framt? Om det nu var hon som visade intresse och bjd ut dig till frsta dejten. ven att ses tre gnger fr att spela padel verkar fr mig lite sdr om det redan var mer eller mindre uttalat att det r en romantisk relation man ska utveckla. En dejt padel fine men sen, r det liksom det ni ska gra nr ni ses eller?
Citera
2020-12-14, 13:37
Medlem
RonnyRasks avatar
Du knde p dig att hon var lagd t det introverta hllet samt lite blyg, varfr d ens frga?

Som Nospheratu sa tidigare vill kvinnor i regel att du ska knna av och lista ut vad de knner utan att direkt frga. De sker i grunden en knslomssig frbindelse och det ska ske p "naturlig" vg. Din frga fljt av frskran av att det r okej och att du r likadan framstr sannolikt som ett forcerat frsk till att bygga kemi. ven fast du egentligen ocks r introvert har du kommit fram till eran gemensamma karaktrsdrag p fel stt.

Vi kan dra en liknelse till film. En bra film visar vem och vad en karaktr r med bra manus och skdespel. Som betraktare fr man en frstelse av en karaktrs sinnestillstnd utan att det explicit mste frklaras. Det framgr p ett subtilt och mer verklighetstroget koncept.

En dlig film dremot underskattar sin publiks frmga till frstelse och skriver d in en massa frklarande delar i filmen. Istllet fr en scen dr en skdespelare r visuellt ledsen sger han/hon det rakt ut istllet. Eller i vrsta fall har man en berttare som lser upp det istllet.
"Nu knner sig karaktr X sig ledsen pga Z".

ven fast filmen i sig kan sknka ett visst nje knner man sig aningen dumfrklarad och bygger aldrig ngon relation till karaktrerna. Man glmmer den i samma sekund som den r slut.

S fr att vara lite mer konkret, istllet fr att stlla frgor du redan vet svaret p visa det istllet. Ta med henne p en lite lugnare aktivitet dr du lite snyggt fr in konversationen p mnet och berttar sjlv att du r aningen introvert och fredrar den hr sortens saker. Det framstller inte bara p att du inte r rdd fr att visa vem du r och vad du sker, utan ocks p att du kanske listat ut att hon knner samma sak.
Citera
2020-12-15, 17:47
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Fr att inte tala om hur respektlst det r mot tjejen att fortstta hra av sig efter ett tydligt "nej".

Ja, det r ungefr som att subtilt sga att det tjejen har sagt inte spelar ngon roll alls. Ibland fungerar det att vara lite mer p och frska vinna tjejen, men i detta fall r det lnlst.
Citera
2020-12-16, 01:31
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socialkontroll
Jag har varit ganska mycket under isen senaste mnaden. Bakgrunden r att jag brjade dejta en tjej som r i Sverige fr sin studier. Hon kontaktade mig genom en dejtingapp och vi skrev med varandra i en mnad innan vi sgs fr frsta gngen fr en promenad i stan.
Gsp. Brjade dejta... Ni gick en promenad och spelade padel tv gnger. Det r frvrigt rtt klart att det inte blir s spnnande. Nsta gng du har en dejt freslr du att ni tar en l istllet. D kan ni tjta lite. Och det r avslappnat. Till dejt tv kommer du med tv frslag. Laga middag ihop eller g och ta en l igen. Frhoppningen r att hon ska tacka ja till middagen, men att hon ska ha en vg ut om hon tycker att det r fr tidigt att vara hemma hos varandra.

Promenad och padel ger inget hngel och det r svrt att f till ngra vidare knslor. Padel r skert superkul, men det kan du ju spela nr ni dejtar p riktigt (ligger).

Citat:
Vi hade ngra gemensamma intressen och ml. Vi fortsatte att ses genom att spela padel ihop och totalt sgs vi 3 gnger.
Uppenbarligen hade vi bda kul vid dessa tillfllen. ven om vi verkade trivas i varandras sllskap upplevde jag henne som blyg och att vra konversationer aldrig riktigt lyfte, och tredje (sista) gngen vi sgs frskte jag fra det p tal och frgade huruvida hon ansg sig sjlv som en introvert eller extrovert person. Hon svarade att hon var lagd t det blyga hllet, och jag sa ngot i stil med att, jag hade knt av det lite grann. Jag fortsatte med att sga att det r helt okej och berttade att jag sjlv r likadan.
Blyga mnniskor r sllan fortsatt blyga tredje gngen man ses. S lnge man bara r tv br det kunna flyta p. Det lter snarare som att ni inte klickade. Du kanske tycker att ni klickade fr att kften gick i ett p dig och du fick ngon st liten ts som lyssnade. Snt r s klart trevligt. Fr dig d. Sjlv ville hon nog prata mer men fick vl inget lge. Kanske knde hon att hon inte hade ngot att sga som du var intresserad av att lyssna p.

Citat:
Efter ngra dagar frgade jag om vi skulle hitta p ngot igen, varp svaret kom. "Jag uppskattade verkligen att spela padel med dig men rligt talat s knns det inte som vi har s mycket gemensamt. Sorry ." Jag upplevde det andra sidan som att vi faktiskt hade en del gemensamt, men jag kan samtidigt frst henne eftersom det inte riktigt slog gnistor. Mitt svar var bara, "jag frstr. Tack fr din rlighet och lycka till." Innan jag tog bort hennes nummer och raderade vra konversationer.
Aja, du tog det med stil. Finns inget mer beta n "sg vad jag gjorde fr fel!". Folk vet inte. De bara mrker att de inte vill ha ngot frhllande eller ligga med dig. Inte fan vet de exakt vad det beror p. Om de vet det s har du gjort bort dig riktigt ordentligt.
Citat:
Nu har jag veranalyserat allt i en mnads tid och knner mig fortfarande ganska snkt. Hennes frklaring r ju bara ett artigt stt att avvisa ngon p och vad som egentligen ligger i grunden kan ju vara ngot helt annat. Var det otrevligt att frga om hennes blyghet, knde hon sig attackerad eller ifrgasatt? Jag sa det inte p ngot otrevligt stt, det var en ppen frga stlld med ett leende p lpparna grundat p nyfikenhet.
Detta r det jobbiga. Alla obesvarade frgor. Jag har ju som sagt grubblat mycket p det hr, och jag frgar mig sjlv hur hon ser tillbaka p det och knner sig nu. Jag hade uppenbarligen velat ge det tminstone nn chans till.
Var du kr i alla tjejer i din klass eller? N, gissningsvis inte va? Man faller inte fr alla. Man vet inte ens varfr. Som sagt, du har dliga dejtval, verkar inte ge ut ngon sexuell spnning alls och eventuellt pratar du ven hl i ronen p damerna/r inte intresserad av vad de har att sga. Jag vet inte. Men du hade faktiskt kunna gra allt 100% rtt ocks, och hon hade nd kunnat vara ointresserad. Tack hej nsta tjej!

Citat:
Jag har aldrig dejtat ngon tidigare.
Ls det. Du behver uppenbarligen utvecklas socialt.

Citat:
Detta eftersom jag avskyr otydliga och vaga relationer.
Var inte s jvla autistisk. Har du hjlm p dig nr du gr till ICA eller? Ja, om man faktiskt dejtar ngon s finns det en period av otydlighet. En period d man inte riktigt vet vart man har varandra. S r det. Men helt rligt. Sluta ljuga fr dig sjlv. Jag tror inte alls att det handlar om att du "ogillar otydliga relationer". Det r fr att du inte haft bollar nog att fixa en dejt. Hade du blivit erbjuden en hade du ju tagit den.

Citat:
Jag r inte ful, har god social kompetens och r bildad.
Mhm...

Citat:
S jag borde inte ha svrt att trffa nn. Men denna tjej r den frsta som jag lyckats etablera en kontakt med ver ntet. Till skillnad frn exakt alla andra p dessa appar utstrlade hon i alla fall ett intresse och var den som tog initiativet till att frst ses. Alla andra jag har haft kontakt har antingen varit ointressanta, slutat svara eller varit creepy. S just den hr tjejen knde jag faktiskt var lite mer speciell.
Det intressanta var att hon gjorde jobbet t dig.

Citat:
Nu r jag i mitten av 20-rsldern och knner att klockan brjar ticka. Samtidigt r min motivation att trffa ngon annan krd i botten fr tillfllet. Funderar p om vi ngonsin kommer komma i kontakt igen. Finns det nn chans att hon hr av sig? Ska jag ta kontakt igen, eller gr jag mig bara sjlv illa genom det?
Slpp det. Jobba p dina problem istllet.
Citera
2020-12-16, 01:32
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Du kanske inte var tillrckligt framt? Om det nu var hon som visade intresse och bjd ut dig till frsta dejten. ven att ses tre gnger fr att spela padel verkar fr mig lite sdr om det redan var mer eller mindre uttalat att det r en romantisk relation man ska utveckla. En dejt padel fine men sen, r det liksom det ni ska gra nr ni ses eller?
Han r rdd fr kvinnor och sin egen sexualitet. Hans mardrm r att den stackars flickan skulle tro ngot s fult som att han planerar att knulla henne. Drfr blir det padel tills hon i princip tar alla initiativ och fullstndigt drar av honom klderna.
Citera
2020-12-20, 16:25
Medlem
deadmoo5s avatar
r du sker att det var ngot speciellt med tjejen du trffade dessa tre gnger? Fr mig lter det som att det speciella var att ngon visade intresse fr dig, mer n att det var hon som utmrkte sig. r man lite ensam och dessutom brjar f brttom s kanske man hellre tar frsta bsta. Dlig jmfrelse men frsta gngen jag fick uppmrksamhet p riktigt frn motsatta knet fll jag pladask och blev frkrossad nr det senare inte ledde ngonvart. Tog mig p riktigt ett r att fullt repa mig frn det. Det r okej om det tar tid fr dig ocks.

Lter ocks som att du grubblar mycket p vad du har gjort fel. Ta dig sjlv ur ekvationen och frestll dig en dejt dr kemin bara gr t ena hllet. Hur rtt den personen n gr som upplever kemin som bra s kommer det ju aldrig kunna vga upp fr vad motparten inte knner. En gng r ingen gng, dremot kan man brja fundera p vad ens egen roll r i saker om det uppstr mnster, till exempel att aldrig f till en dejt r ett mnster. Eller att f till dejter men alltid bli "friendzone:ad". Hur mycket av ett mnster r du inne i?

Tv lrdomar som varit vrdefulla fr mig, utifrn vad jag tolkar som gemensamt fr vad jag sjlv upplevt, r dels att lra sig vara okej i sitt eget sllskap. Vilket ocks innebr att vara okej med att vara singel, r man det s har man ingen brdska att komma vidare. Vad r det vrsta du kan tnka dig, att du trffar din livs krlek nr du r 30 istllet fr nr du r 25? Och sen dels att inte klandra sig sjlv. Det r snarare modigt som du beskriver det att ha satsat lite och frskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Han r rdd fr kvinnor och sin egen sexualitet. Hans mardrm r att den stackars flickan skulle tro ngot s fult som att han planerar att knulla henne. Drfr blir det padel tills hon i princip tar alla initiativ och fullstndigt drar av honom klderna.
Jag har hrt ungefr liknande om mig i mina yngre dagar fr flera r sedan, att jag var rdd fr att lyckas f till det. Jag vet n idag inte vad en sn sak kommer frn, eller att vara rdd fr sin egen maskulinitet. r det bara fr att man r en fegis eller tror du att det finns ngonting speciellt som gr vissa sdana?
Citera
2020-12-21, 17:58
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadmoo5
Jag har hrt ungefr liknande om mig i mina yngre dagar fr flera r sedan, att jag var rdd fr att lyckas f till det. Jag vet n idag inte vad en sn sak kommer frn, eller att vara rdd fr sin egen maskulinitet. r det bara fr att man r en fegis eller tror du att det finns ngonting speciellt som gr vissa sdana?
Jag vet faktiskt inte. Vet hur tankegngen gr eftersom jag var lika dan i mina yngre dagar och kan i svaga stunder n idag falla in i sna betabeteenden. Bror min har aldrig haft problemet, s jag r rdd att det dessvrre inte gr att slentrianmssigt skylla p mor min. Man kanske fr beteendet om man aldrig fr en "early win" nr man r typ 14-15? Vem vet.

Det fina r att det absolut gr att trna bort. Jaja, som sagt, det hnder att jag hller p med snt betatrams, men det r inget generellt problem fr mig lngre och att f dejter i sng gr absolut numera.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in