2020-12-15, 18:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Vi kvinnor är ju faktiskt bäst, och det säger ju även dom flesta karlarna att vi är. Påstår du att den svenske mannen ljuger ?

Lögnen den är vår paradgren, vi brukar säga att ni är bäst, dom snällaste. dom vackraste och smartaste, duktiga på allt och lagar otroligt god mat, och inte mycket stämmer.

Jag brukar ha en utländsk kvinna i sinnet när jag drar hela harangen för att få till den rätta inlevelsen.

Men var inte ledsna, dom danska kvinnsen lär vara än värre Fislisor efter vad jag har sett.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-12-15 kl. 18:23.
Citera
2020-12-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
En livsfarlig teori, om män/pojkar kommer upp i tjejer/kvinnors nivåer av självmordsförsök och det visar sig ha "icke genusteoretiska" förklaringar (vilket allt tyder på) så kommer många män och pojkar dö i onödan.

Va?

Meningen med att pojkar och män lättare ska kunna prata om att de inte mår psykiskt bra/om sina självmordstankar osv. är ju att förebygga suicid. Dvs.: det är raka motsatsen till "livsfarligt".

Vad får dig att tro att pojkar och män skulle komma upp i tjejers/kvinnors nivåer av suicidförsök? Om människor får prata om hur de mår och vågar söka hjälp och de får rätt hjälp kan detta förebygga även suicidförsök.

Det finns många vinster med att söka hjälp och berätta hur man mår.
Citera
2020-12-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag har aldrig gillat nördar...en sak är säkert att det är något fel på dom!
Jag behöver inte veta vad som felas med sådana existenser.
Jag tycker om självsäkra människor och att någon ser tuff det är bara så, jag ser själv rätt hård ut men att det är bara en del av mig, mina vänner är o har i regel varit ena salta figurer, härliga människor som det går att lita på och inte ett dugg våldsamma eller ja elaka.
En nörd är en nörd, det står ju skrivet i pannan och sådana vill jag inte ha att göra med.

Nja, jag är en nörd i perioder. Men det är då verkligen inte något som står skrivet i pannan på mig. Jag kan nörda ner mig i lite vad som helst. Musik i perioder. Träning i perioder. Kvantmekanik i perioder. Osv. Jag är väldigt självsäker och macho och hård, ibland. Och mjuk, snäll och go ibland. Det går alldeles utmärkt att lita på mig. Och jag är inte ett dugg våldsam.

Skulle du träffa mig skulle du inte märka mina nördiga sidor.
Citera
2020-12-15, 20:11
Medlem
Citat:
Två hetlevrade det blir bra, dom tar ut varandra typ kalla kriget med atombomberna.
Min fru gav nig en örfil en gång, hon vart arg på en granne men att jag stod närmst!

Slog hon dig av misstag?
Hm. Jag har aldrig slagit någon. Kanske när jag var barn och någon retades möjligtvis, men det är inget jag minns.
Citera
2020-12-15, 20:57
Medlem
Kvinnor är bättre än män på att flyta i vatten på grund av högre andel kroppsfet i relation till muskelmassa samt lägre bentäthet och därav ett lättare skelett.
Citera
2020-12-15, 20:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Slog hon dig av misstag?
Hm. Jag har aldrig slagit någon. Kanske när jag var barn och någon retades möjligtvis, men det är inget jag minns.

Det kom sig av i stundens hetta, en granne ja att han var minst sagt underlig började köra något och att jag var neutralt passiv och lät det gå in i det ena örat och ut ur det andra, jag är sådan med stollar.

Min fru hennes bror och mor däremot dom låter inte mycket komma undan och ja att hon tyckte väl att jag var för passiv och oberörd.

Det var en gång och aldrig mer och att hon tog min utskällning med att hon vart först paff och sedan ännu lite mer kärleksfull.
Jag pratade i kring det där med styrka, att inte ta vid sig det är också styrka, att visa och ge en misshaglig person NOLL men att ändå få fram var man står, det biter nog hårdast.
Hon ändrade på sig men att med hennes mor där är det som det är... hon fäktar ständigt med både folk o fä och hamnar ofta på gränsen till att bli våldsam.
Citera
2020-12-15, 21:08
Medlem
Citat:
Va?

Meningen med att pojkar och män lättare ska kunna prata om att de inte mår psykiskt bra/om sina självmordstankar osv. är ju att förebygga suicid. Dvs.: det är raka motsatsen till "livsfarligt".

Vad får dig att tro att pojkar och män skulle komma upp i tjejers/kvinnors nivåer av suicidförsök? Om människor får prata om hur de mår och vågar söka hjälp och de får rätt hjälp kan detta förebygga även suicidförsök.

Det finns många vinster med att söka hjälp och berätta hur man mår.

jo,i teori för en del (än sålänge har det dock ingen vidare effekt på unga självmördare).
Citera
2020-12-15, 21:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Nja, jag är en nörd i perioder. Men det är då verkligen inte något som står skrivet i pannan på mig. Jag kan nörda ner mig i lite vad som helst. Musik i perioder. Träning i perioder. Kvantmekanik i perioder. Osv. Jag är väldigt självsäker och macho och hård, ibland. Och mjuk, snäll och go ibland. Det går alldeles utmärkt att lita på mig. Och jag är inte ett dugg våldsam.

Skulle du träffa mig skulle du inte märka mina nördiga sidor.

Då är du inte en nörd utan nördig ja och välkommen i klubben!

Jag brukar säga det att var människa har lite tok för sig eller så är den inte frisk!
Citera
2020-12-15, 23:14
Medlem
Citat:
Då är du inte en nörd utan nördig ja och välkommen i klubben!

Jag brukar säga det att var människa har lite tok för sig eller så är den inte frisk!

Man tackar och bockar och bugar!
Jo, jag är nördig. Och har en tendens att bli tillsammans med andra nördiga människor, eftersom det draget attraherar mig. Både hos partners och hos polare.

Eller så håller de sina sidor väldigt dolda.
Citera
2020-12-15, 23:15
Medlem
Citat:
Det kom sig av i stundens hetta, en granne ja att han var minst sagt underlig började köra något och att jag var neutralt passiv och lät det gå in i det ena örat och ut ur det andra, jag är sådan med stollar.

Min fru hennes bror och mor däremot dom låter inte mycket komma undan och ja att hon tyckte väl att jag var för passiv och oberörd.

Det var en gång och aldrig mer och att hon tog min utskällning med att hon vart först paff och sedan ännu lite mer kärleksfull.
Jag pratade i kring det där med styrka, att inte ta vid sig det är också styrka, att visa och ge en misshaglig person NOLL men att ändå få fram var man står, det biter nog hårdast.
Hon ändrade på sig men att med hennes mor där är det som det är... hon fäktar ständigt med både folk o fä och hamnar ofta på gränsen till att bli våldsam.

Så både din fru och hennes bror och mor har hett temprament, kan man säga?
Citera
2020-12-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
jo,i teori för en del (än sålänge har det dock ingen vidare effekt på unga självmördare).

Det tar tid att ändra normer. Normen är att män ska klara sig själva och vara stora och starka. Men om en man mår skit och inte vågar öppna sig pga. normen, utan istället hänger sig/skjuter sig/hoppar etc. så att han dör. Ja, då är det något väldigt fel med normen. Då får vi lov att försöka ändra på normen. Att man är lika mycket man och lika manlig trots att man mår dåligt och söker hjälp för sitt psykiska lidande. Att våga prata om sitt lidande och våga söka hjälp för det måste vi lära samtliga människor. På så vis skulle vi kunna förebygga många självmord.
Citera
2020-12-16, 01:34
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Man tackar och bockar och bugar!
Jo, jag är nördig. Och har en tendens att bli tillsammans med andra nördiga människor, eftersom det draget attraherar mig. Både hos partners och hos polare.

Eller så håller de sina sidor väldigt dolda.

Jag är exakt likadan att jag dras till folk som är lite så hehehe Loco eller att dom dras till mig.
Att jag har upplevt saker i mina dagar, dom flesta tror mig inte om jag berättar och med åren så har jag tonat ned mig. Svenne 100% ja eller nästan jag har ett par hobbys fortsatt som inte helt passar in i mallen av en mogen man men att dom stör ingen och jag drar sällan det med någon, folk i gemen dom kör alla i samma spår och har inte mycket till övers för att gå in djupt i någonting ut över, begriper inte heller och det som dom inte förstår det skräms dom av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in