Citat:
Det där är en annan nivå av det jag pratar om. Och en nivå vi faktiskt diskuterat förr.
I precis alla åldrar söker sig likasinnade till varann och för många kan "passion" lätt förväxlas med...
Förr hette det att den man älskar "agar man".
Det finns massor av bibelcitat på detta:
https://sv.bibelsite.com/revelation/3-19.htm
I precis alla åldrar söker sig likasinnade till varann och för många kan "passion" lätt förväxlas med...
Förr hette det att den man älskar "agar man".
Det finns massor av bibelcitat på detta:
https://sv.bibelsite.com/revelation/3-19.htm
Du tänker att två hetlevrade personer söker sig till varandra?
Jag är inte hetlevrad och jag söker mig inte till hetlevrade personer. Ingen annan våldsutsatt jag känner gör det heller. Samtliga våldsutsatta jag känner (inklusive jag själv) vill ha lugna, stabila och harmoniska relationer. flertalet av de jag känner som har varit våldsutsatt har varit det i en, max 2 relationer. Annars har vi haft lugna och harmoniska relationer. Flertalet av de tidigare våldsutsatta, som jag känner är sedan flera år tillbaka i lugna stabila och harmoniska relationer. Av de 7-8 förhållande jag har varit i, så har flertalet varit just lugna och fina relationer. Men i 2 av dessa 7-8 förhållanden har jag blivit utsatt för våld, främst psykiskt våld. Men i den första (när jag var lite över 20 år) var det även en del fysiskt våld jag utsattes för. Men den relationen var jag alltså i för över 20 år sedan.
I övrigt har jag alltid sökt mig till mjuka, snälla, fina, sävliga, introverta, söta, nördiga människor. Det är sådana jag faller för. Inte direkt sådana man tror skulle puckla på sina partners.
Sedan var svartsjuka personer något jag skydde som elden. Flera år senare (och några lugna, stabila, harmoniska förhållanden senare) mötte jag en person och vi blev blixtförälskade. Personen var verkligen inte svartsjuk. Utan mjuk, introvert, snäll, nördig, söt osv. Ja, personen hade sådana egenskaper jag faller för. Jag trodde att detta också skulle bli en lugn, harmonisk och stabil relation, för det var vad personen utlovade. Så jag gick in i relationen, glad i hågen. Men denna person visade sig senare också vara en våldsverkare, främst då psykisk våldsverkare.